Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Awaryjne wyłączanie się gazu w Xsara Picasso 1.8 2002r

keseszel 13 Mar 2016 14:04 1776 12
  • #1
    keseszel
    Level 26  
    Witam .
    Jak w temacie.
    Sterownik STAG-4. Auto ma przejechane 280 tys. Podczas jazdy, przy różnych prędkościach i w różnych momentach najpierw dostaję 3 głośne piknięcia i auto przełącza się na benzynę. Filtry wymienione w zeszłym roku, jakieś 15 tys km temu. Parownik nie ruszany, nie znam typu. Prawdopodobnie musiałbym podłączyć komputer, ale nie znam dobrego gazownika. Poznań.
    Obstawiam czyszczenie parownika, bo z jakieś min 45 tys nie był ruszany. Wtryski też od nowego są zamontowane.

    Na benzynie żyleta.

    Czy ktoś miał podobne objawy, co pomogło?

    Mam program AC Gas Synchro 6.0.0.37, brak modułu do podłączenia się. Rozumiem, żeby nie kombinować, ale chciałbym zczytać chociaż błędy.

    Z ciekawostek - szwankuje czujnik poziomu gazu, ma różne wskazania. Czy to ma znaczenie dla komputera?
  • #2
    decybel91
    Level 42  
    Bez odczytu błedów nic nie zrobisz, bo widac że sam LPG wariuje.
  • #3
    Voytu$
    Level 19  
    Nie wiem jak w Stagu ale u siebie w sterowniku ESGI na przykład mam więcej warunków przełączenia na gaz:
    1) min temp reduktora
    2) min temp gazu
    3) maksymalne obroty
    4) maksymalny czas błędu (chyba ciśnienia jak się nie mylę).
    jest jeszcze kilka.

    Być może jest ich nawet więcej. U siebie będziesz miał podobne i przyczyną powrotu na benzynę jest przekroczenie jednego z warunków. Stawiał bym na 2, 3 lub 4.

    przykład:
    - zbyt mocno ciśniesz, reduktor nie nadąża z ciśnieniem: 4
    - zbyt wysokie obroty: 3
    - reduktor nie wyrabia temperaturowo: 2

    Najprościej jeśli podczas przełączenia będziesz miał podpięty komp. U mnie takie przełączenie nie zapisuje się w błędach, bo to nie błędy a zwykły powrót na benzynę.
  • #4
    keseszel
    Level 26  
    Zamówiłem kabelek na Allegro by zczytać ustawienia gazu. Koszt z przesyłką ok 55 PLN. Do akceptacji. Nie znam niestety dobrego gazownika w Posen, czas, dojazd, etc. Stąd taka decyzja.

    Przełączanie następuje kiedy podgazuje czasem. Jak wspomniałem jest to nieregularne. Generalnie kiedy jadę i obroty są niskie ( aż czasem zęby bolą ;-) ) to nic specjalnie się nie dzieje. Obstawiam parownik.

    Dam znać co wymóżdżyłem.
  • #5
    Voytu$
    Level 19  
    Coś przepłaciłeś za ten kabel. Płaciłem poniżej 30 zł kilka lat temu. Jak zmieniam auto, to wymieniam wtyczkę tylko na właściwą. Choć widzę, trochę podrożały. Natomiast mogłeś zapłacić 38 z przesyłką, aukcja 5590834367.

    A czujnik poziomu gazu o którym pisałeś w pierwszym poście nie ma żadnego znaczenia i ten nigdy dobrze nie wskazuje.

    Przyczynę albo znajdziesz w logach błędów, ale tam może nie być, wtedy zaobserwujesz odczyty w programie, albo reduktor jest za zimny/marznie, albo za bardzo spada ciśnienie albo inny powód. W programie powód powinien być do odnalezienia. Kabel wykorzystasz do kolejnych aut. Mnie już służy do 3.
  • #6
    zdzichra
    Level 30  
    Gdzie masz czujnik ciśnienia gazu?Jeśli na listwie wtryskiwaczy to posprawdzaj kable W.N. bo jak gdzieś iskrzy to sieje właśnie na czujnik i w końcu go uszkodzi.
  • #7
    keseszel
    Level 26  
    Cena kabla była akceptowalna. W logach nie ma żadnych błędów. Instalacja przejechała około 100 tys km. Parownik lub listwa, a najpewniej jedno i drugie do wymiany bądź regeneracji.
  • #8
    sebap
    Level 41  
    Jeśli wina reduktora to podczas mocniejszego wduszenia pedału gazu powinno spaść ciśnienie i można podejrzeć w programie. Jeśli przełącza się losowo to nie jego wina. Jaki reduktor i wtryskiwacze?
  • #9
    zdzichra
    Level 30  
    Powrócę do mojego pytania z #6.Miałem właśnie taki przypadek i też komp nic nie pokazywał do czasu uwalenia czujnika,wymieniłem za jakiś czas to samo -Przyjrzałem się kablom WN jeden był lekko uszkodzony,wymieniłem wszystkie i pomogło
  • #10
    keseszel
    Level 26  
    Czujnika nie widać. Myślę, że komputer powinien zdiagnozować uwalenie czujnika, bo na coś w końcu jest. Jak nie ma takiej możliwości to szajs nie komputer.
    W Picassie jest listwa z cewkami.
  • #11
    sebap
    Level 41  
    keseszel wrote:
    W Picassie jest listwa z cewkami.

    Jaka? I jaki reduktor?
  • #12
    zdzichra
    Level 30  
    keseszel wrote:
    Czujnika nie widać. Myślę, że komputer powinien zdiagnozować uwalenie czujnika, bo na coś w końcu jest. Jak nie ma takiej możliwości to szajs nie komputer.
    W Picassie jest listwa z cewkami.

    Jak tylko zakłóca jego pracę to nie wykaże bo on w momencie zakłócenia pracy pokazuje ciśnienie 0bar lub poniżej nastawionego i przechodzi układ na benzynę .Później czujnik wraca do normy i dla tego komp czyta go jako sprawny.
  • #13
    keseszel
    Level 26  
    Dzięki za uwagi w temacie. Wkrótce podłączę sie kompem.

    Dziś 5 listopada rozebrałem i przeczyściłem parownik. Auto działa jak nowe.