Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

volvo C30 1,6D 109KM - Przeładowanie turbiny - błąd P0234

Czybyszew 15 Mar 2016 14:33 7038 49
  • #31 15 Mar 2016 14:33
    diagnosta06
    Poziom 16  

    sterowniki zamieniali ale soft napewno ten sam przegrali

  • #32 15 Mar 2016 14:52
    marcin_70
    Poziom 21  

    diagnosta06 napisał:
    sterowniki zamieniali ale soft napewno ten sam przegrali

    No chyba, że tak ale nie podobno żeby taki zonk zrobili..

  • #33 15 Mar 2016 14:57
    diagnosta06
    Poziom 16  

    jak znów ? soft przepisali i tyle , hardwer sprawdzili a softu nie

  • #34 15 Mar 2016 18:49
    marcin_70
    Poziom 21  

    diagnosta06 napisał:
    jak znów ?

    zonk a nie znów.

  • #35 15 Mar 2016 20:12
    diagnosta06
    Poziom 16  

    Przeciesz nie dopisali drugiego sterownika ot tak bo nie ma takiej mozliwośći .

  • #36 15 Mar 2016 20:28
    marcin_70
    Poziom 21  

    odczyt bdm immo off i jedziemy...

  • #38 30 Sty 2017 12:47
    Czybyszew
    Poziom 20  

    Witam
    Panowie ogrzewam temat bo problem ciągle występuje.
    Nie ma mądrego, który by na temat zaradził.
    Mimo wielu zmian, wymian i poszukiwań dalej jest to samo -
    do 140 auto śmiga idealnie powyżej błąd przeładowania i tyle.
    Podsumuję jeszcze raz co zostało zrobione/sprawdzone :
    - wymieniony czujnik MAP
    - wymieniony przepływomierz razem z wężami i obudową filtra powierza.
    - wymieniony zaworek elektromagnetyczny sterowania turbo
    - sprawdzone podciśnienie i wężyki podciśnienia razem z filterkiem na upuście zaworka
    - "zregenerowana turbina " - rozebrana, wyczyszczona z nagaru, przepolerowane bieżnie i cięgna
    - wymieniona na nową gruszka sterowania turbo i ustawiona zgodnie z wytycznymi - 0,8bar - 12mm ruchu
    - wyczyszczony EGR i skalibrowany przez VIDA - w ostatnim stadium nawet zaślepiony blaszką
    - skalibrowane przez VIDA przepustnice na powietrzu
    - sprawdzone i usunięte wszystkie nieszczelności po stronie spalin i powietrza
    - zdemontowany i wyczyszczony kolektor dolotowy ( z kanałami w głowicy włącznie)
    - wymienione świece żarowe ( 3 okazały się uwalone )
    - posprawdzane wszystkie masy i napięcia zasilania na czujnikach

    Ostatnią rzeczą o której na forum volvo wyczytałem, że na pewno to to i pomoże to w puste miejsce po FAP wspawałem
    rurę średnicy 44mm tak aby zniwelować pustą przestrzeń gdzie spaliny mogły się zbytnio rozprężać.

    I dalej blada dupa, żadna z tych rzeczy zupełnie nic nie zmieniła w zachowaniu auta a raczej wywalaniu przeładowania turbo.

    Najdziwniejsze jest to, że nawet jak odłączę wężyk od podciśnienia do gruszki - czytaj turbina permanętnie odłączona, dźwignia maksymalnie
    na górze, dalej jest tak samo czyli do 140 wszystko ok a powyżej gdy ciśnienie doładowania jest w okolicy 200kPa wywala błąd i dupa.

    Generalnie to już mam dość i chcę sprzedać to parszywe auto ale wpojone poczucie moralności nie pozwala mi
    sprzedać komuś takiego parchatego kota w worku.

    Ostatnio myślę o tym aby usunąć skutek a nie przyczynę i wpierniczyć diodę zenera w obwód MAP i obciąć napięcie
    tak aby ECU nie widział ciśnienia większego od 200kPa ( patent osiedlowych tuningowców ), ale to trochę leczenie
    syfa za pomocą pudru i mam lekką obawę przed skutkami bo przecież ECU będzie na siłę przeładowywać.

    Czy może być tak, że w związku ze zużyciem wirnika i ( jak sądzę ) większymi luzami w łożyskach są mniejsze opory
    toczne i turbina za wysoko się rozkręca ? Bo po stronie kierownic strumienia i sterowania łopatkami wszystko chodzi gładko i jest
    niemal w idealnym stanie.

    Panowie może ktoś ma jeszcze jakiś indiański pomysł ? Chwytam się już nawet pomysłów w stylu sprawdzenie ciśnienia w oponach ....

  • #39 30 Sty 2017 14:48
    wielecki
    Poziom 20  

    Czybyszew napisał:
    Najdziwniejsze jest to, że nawet jak odłączę wężyk od podciśnienia do gruszki - czytaj turbina permanętnie odłączona, dźwignia maksymalnie
    na górze, dalej jest tak samo czyli do 140 wszystko ok a powyżej gdy ciśnienie doładowania jest w okolicy 200kPa wywala błąd i dupa.


    No to tu masz problem. Skad 2 bary przy "odciążonej" turbinie. Turbina do wymiany.

  • #40 30 Sty 2017 18:04
    vollvek
    Poziom 15  

    Usunięty masz DPF (FAP)? może to wina oprogramowania.

  • #41 03 Kwi 2017 15:20
    Czybyszew
    Poziom 20  

    Witam.
    Zawzięcie nadal walczyłem z autem i chyba doszedłem do przyczyny.
    Zakupiłem interface DICE i zacząłem diagnozę.
    Zauważyłem, że temperatura odczytana z czujnika MAF jest nieprawidłowo wysoka IAT = 120*C,
    w wyniku błędnej temperatury sterownik błędnie przeliczał masę powietrza i mocno zaniżał
    ciśnienie zadane za turbiną ( ciśnienie zadane było od 800 do 1000hPa ) a to powodowało
    błędy przeładowania turbiny.
    Sam czujnik MAF jest sprawny, rezystancja na pinach od pomiaru temperatury wynosiła ok 1,7kΩ przy
    23*C.
    Doświadczalnie dołożyłem w pętle rezystor 100kΩ i sterownik pokazał 23*C.
    W takim układzie przegoniłem auto i wszystkie problemy jak ręką odjął .

    No więc zaleczyłem prowizorycznie objaw ale teraz pytanie o przyczynę.
    Napięcie na odłączonym czujniku jest prawidłowe 5V, w układzie z dodatkowym rezystorem
    napięcie idące na wejście AI ECU to 2,5V i wtedy ECU widzi 23*C.

    Czy ktoś ma pomysł albo skrawek schematu jak wygląda wejście AI ECU ?
    Upalił się jakiś rezystor w dzielniku , padł przetwornik A/C czy może to
    błąd w programie ?

  • #43 03 Kwi 2017 20:42
    Czybyszew
    Poziom 20  

    Mam zarówno oryginalny FoMoCo , jak i nowy kupiony pierburga.
    Oba mają takie same parametry i są one zgodne ze specyfikacją i na obydwu
    jest tak samo.

  • #45 03 Kwi 2017 21:30
    Czybyszew
    Poziom 20  

    Jeszcze ECU nie otwierałem ale mam w palnie to zrobić.
    Napięcie na odłączonym przepływomierzu 4,97 V,
    napięcie przy podłączonym samym przepływomierzu 0,1 V,
    napięcie do sterownika na podłączonym rezystorze 2,45 V

  • #46 02 Wrz 2017 21:12
    FingerOne
    Poziom 2  

    Witam,

    Podbiję temat. Również walczę z tematem przeładowania (od około 2 lat) ale w Focusie 1.6 tdci 109km. Czy znalazłeś może przyczynę problemu?
    Niestety każdy mechanik proponuje to samo tzn wymiana turbo itp. Wg mnie przyczyna leży gdzieś w elektronice i jak przeczytałem wątek to nadzieja na naprawę błędu wróciła.

  • #47 05 Wrz 2017 08:07
    Czybyszew
    Poziom 20  

    FingerOne napisał:
    Witam,
    Podbiję temat. Również walczę z tematem przeładowania (od około 2 lat) ale w Focusie 1.6 tdci 109km .


    Tak znalazłem. Tak jak podejrzewałem zimny lut na rezystorze
    w ECU.
    Zakładam, że nie masz IDS'a więc musisz na początek podjechać
    do kogoś z kompem i niech sprawdzi jaką temperaturę widzi ECU
    z czujnika w przepływomierzu ( nie pomiar IAT z czujnika za turbo tylko
    ze zintegrowanego czujnika w MAF ).

  • #48 05 Wrz 2017 12:15
    FingerOne
    Poziom 2  

    A jaka wartość jest prawidłowa? Pomiar trzeba dokonać podczas jazdy?

  • #49 06 Wrz 2017 10:06
    Czybyszew
    Poziom 20  

    Prawidłowa wartość to taka jaka będzie
    temperatura powietrza.
    Jak będzie coś nie tak to nawet na zgaszonym silniku
    będzie błędnie pokazywać.
    A jeśli nawet to można zapiąć komputer z rejestracją i przejechać się
    do wystąpienia przeładowania i popatrzeć na wykresy.

  • #50 06 Wrz 2017 17:36
    FingerOne
    Poziom 2  

    IAT wskazuje temp ale MAF jedynie przepływ powietrza. Chyba że szukać tego pod inną nazwą?

  Szukaj w 5mln produktów