Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Skoda Fabia 1,4 16V - Sonda lambda - Problem z EGR

Waldasektor 13 Mar 2016 16:21 4413 17
  • #1
    Waldasektor
    Level 8  
    Witam
    Mam problem ze skodą fabia combi 1,4 16V 75km kod silnika BKY.
    Problem następujący: autko śmiga na odpiętym EGR jak tylko podłącze gaśnie po kilku sekundach, wymieniłem egr na nowy (stary już i tak był kiepski) ale po adaptacji itp. jest ciagle ten sam objaw (chek egine mi się nie swieci).
    Vag pokazuje na podpietym EGR silnik złotko bez błędów jak odpale gaśnie (oczywiście jak jest rozgrzany).
    Jak odłącze EGR błędy się pokazują ale tylko EGR, w bardziej szczegółowym sprawdzeniu pokazuje błąd sądy lambda i tu jest zagwozdka czy faktycznie to sonda lambda czy moze sterownik? Czy ktoś się spotkał z tym tematem?
    Jeszcze jedno jak sonda lambda 1 powinna pracować sinusoidą czy niemrawo jak "cholera"?
    Vag sonde pokazuje bardzo niemrawo.
  • Helpful post
    #2
    bula17
    Level 22  
    Na zagrzanym silniku wartośći musze sie zmieniać co sekunde .
    Jaki jest dokładnie bład EGR , jak przepływu spalin to sciąg przepustnice i zobacz czy rura która idzie do EGR nie jest zatkana .
  • #3
    Waldasektor
    Level 8  
    Autko zostało podpiete do innego kompa sonda lambda teoretycznie gra jedynie EGR nie dostaje sygnału do działania.
    Brak komunikacji ze sterownikiem.
    Czy ktoś miał podobnie?
  • #4
    grala1
    VAG group specialist
    Sondę zostaw na razie w spokoju.
    Pokaż blok pomiarowy 74 z ECU na zgaszonym silniku i na odpalonym silniku.
    Możesz podpiąć stary EGR pod wtyczkę i w VAGu zrobić test EGR - powinien się otworzyć i zamknąć.
    Jeżeli EGR nie dostawał by sygnału to silnik by nie gasł.
    Podejrzewam raczej że masz otwarty EGR.
  • #5
    Waldasektor
    Level 8  
    Własnie jak miałem podpiety EGR "na luzie" bez przykręcania silnik gasł.
    Jeżeli chodzi o dane z kompa najszybciej w piatek napiszę będe działał z kompem i dobrym mechanikiem .
    Dzisiaj na diagnozie po ponownej adaptacji EGR(sonda mówią że w porządku jedna i druga) napięcie było 0,7v powinno ponoć 0,3v i nie dało sie tego zmienić wyglada brak komunikacji ze sterownikiem. Podejrzewamy
    1. Jakiś kabelek odłączony.
    2. Sterownik robi błędy.
    3.Soft do naprawy.
  • #6
    grala1
    VAG group specialist
    Nie rozumiem jak można robić adaptacje i mieć brak komunikacji ze sterownikiem.
    Napisz tak by wszyscy rozumieli o co chodzi.
    Gaśnie ja podepniesz wtyczkę pod drugi EGR który nie jest podłączony mechanicznie do silnika?
  • #7
    Waldasektor
    Level 8  
    Może komunikacja jest ale błędna, nie do końca rozumię o co biega, jak podłaczyliśmy drugiego EGRa to silnik zgasł także na razie jeżdże na odłaczonym.
  • #8
    grala1
    VAG group specialist
    Jaka błędna komunikacja?
    Drugi EGR - podłączyliście do niego wtyczkę, nie był on mechanicznie podłączony do silnika, leżał z boku - zgada się?
    Ja Cie za język ciągnąć nie będę.
  • #9
    Waldasektor
    Level 8  
    Tak leżał z boku
  • #10
    fuelinyourblood
    Level 35  
    czy jak zaslepisz egr i wepniesz wtyczke to tez gasnie? wyklucz co gasi silnik. spaliny czy np zwarcie elektryczne?
  • #11
    grala1
    VAG group specialist
    Nie spaliny skoro drugi EGR i jest to samo a wystarczy podpiąć drugi z boku by zgasł.
    Czekam na dane z bloków ale nie mam zamiaru za język ciągnąć.
    Komunikacja jest ale błędna, co kolejek to znaczy.
  • #12
    Waldasektor
    Level 8  
    W tym momeńcie staneło na:
    1. Nowy EGR jest walnięty
    2. Sterownik do d......
    Mam autko wyprodukowane w 2005 roku a sterownik z 2010
    nr 036 906 034 JE
    właśnie go podejrzewam Magnet Marelli
    A czek się pali cwaniaczki go zakryli.
  • #13
    grala1
    VAG group specialist
    Nie wierzę w to by 2 EGRy miały tą samą usterkę i raczej nie zgaszą auta po podpięciu.
    Możesz sprawdzić czy problem jest na obwodzie potencjometru w EGR czy na cewce elektrozaworu.
  • #14
    fuelinyourblood
    Level 35  
    czyli wpiecie egr powoduje gaszenie silnika?

    porównaj schematy obydwu sterów. wyklucz zwarcie wiazki.
  • #15
    Waldasektor
    Level 8  
    wiązki sprawdzonne w podejściu do sterownika są ok
    skłaniam się ku sterownikowi
    nowy egr firmy WRC
    jak odpale silnik z rańca podepne EGR działo dobrze dopóki się nie nagrzeje, przy przyspieszaniu czy na wysokich obrotach wszystko gra, jak przejdzie na luz wtedy silnik pracuje nierówno po pewnym czasie gaśnie
  • #16
    fuelinyourblood
    Level 35  
    czyli to nie zwarcie spowodowane egr. zrób adaptacje egr przy pomocy vag lub vcds.
  • #17
    Waldasektor
    Level 8  
    adaptacja przeprowadzona nawet dwukrotnie raz vagiem i innym programem bez powodzenia
  • #18
    Waldasektor
    Level 8  
    No po bólach problem rozwiązany okazało się że trzeba było przeprowadzić poprawną adaptacje tzn. wyzerować ustawienia i zrobić od początku. No adoptować przepustnice nie egr.