Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Chrysler Grand Voyager 2.8 CRD 2005 r. - nie chce odpalić P0520, P0340

kosiarz111111 13 Mar 2016 18:51 5322 31
  • #1
    kosiarz111111
    Level 1  
    Witam i proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu.

    Na początku wyskoczył mi kod błędu P1130 i auto weszło w tryb awaryjny. Okazało się po sprawdzeniu przez mechanika że nieszczelna jest listwa (szyna) CR oraz wcześniej odkręcił filtr paliwa żeby sprawdzić czy wszystko z nim w porządku. W czasie kiedy zamówiłem listwę jeździłem kilka dni po 5 km dziennie w trybie awaryjnym. Kiedy zakładał nową ale używaną listwę odkręcił ponownie filtr paliwa i wkręcił. Podłączył do komputera i skasował błąd P1130. Po tej naprawie z trudnością odpaliło auto i gasło po chwili. Zapalania próbowano kilkadziesiąt razy aż rozładował się akumulator. Następnego dnia okazało się że mechanikowi podczas ostatniego wykręcania filtra paliwa przekręciła się także podstawa czyli podgrzewacz filtra paliwa na którym z boku jest wtyczka. Ta wtyczka weszła na chama w gumowy wąż a kable urwało. Mechanik coś naprawił tę wtyczkę, ale okazało się że było zwarcie bo poszedł bezpiecznik nr 17 - 20 A. Wymieniłem ten bezpiecznik, auto nadal nie odpalało nawet od innego akumulatora, więc ponownie podłączyłem komputer na którym tym razem wyszły dwa kody błędów P0520 (obwód czujnika ciśnienia oleju silnikowego) i P0340 (obwód czujnika wałka rozrządu - rząd 1, czujnik 1). Usunąłem te kody błędów. Następnego dnia wsadziłem swój naładowany akumulator i dalej nie można odpalić. Okazało się także że gdzieś prawdopodobnie z tego podgrzewacza filtra paliwa pociekło przy próbie odpalenia kilka kropel paliwa.
    Proszę o podpowiedzi co może być przyczyną i jak temu zaradzić.
    Z góry dziękuję.
  • #2
    wladimir71
    Level 7  
    Witam, mam podobnie jak kolega wyżej. Wtyczka fitra paliwa zalana ale bezpiecznika nie pali. do tego błąd 034 i 052. Czujnik wału wymieniony. Co robić bo nie pali?
  • #3
    prochu1972
    Level 13  
    W jaki sposób odczytałeś te błędy ?
  • #4
    wladimir71
    Level 7  
    Historia jest trochę dłuższa. Poszła chłodnica oleju . Wymiana a potem pół dnia płukania układu chłodzenia. Silnik chodził non stop przez 4 h. Następnego dnia już nie odpalił. Zrobiłem kluczykowanie i pokazało błędy p0340, p0520 i p168,5. Czytałem że ten ostatni pojawia się po wymianie akumulatora a to zrobiłem miesiąc temu. Czujnik wału rozrządu wymieniłem ale błędu nie kasowałem(nie mam sprzętu). Rozrusznik kreci ale jakoś tak jakby na sucho, nie ma takiego jakby kopa,kręcą się te różne paski od alternatora. Ale nie ma tego szarpnięcia, silnik nie chce zaskoczyć. Odkercalem po kolei te wszystkie rurki co idą do wtrysków i paliwo leci. Wyciąglem ten przewód co się sprawdza czy zawór na listwie trzyma. Trzyma bo leci tylko z wężyka. Wszystkie bezpieczniki są ok. Wszystkie przekaźniki w skrzynce pozamienialem miejscami i nic.
  • #5
    prochu1972
    Level 13  
    Po pierwsze błąd P0340 to nie tylko czujnik wałka rozrządu, ale także błąd czujnika wału, albo błąd sterownika silnika. Kolejny błąd to uszkodzony czujnik oleju. Ja obstawiam że to czujnik położenia wału. A skoro piszesz że silnik dziwnie kręci to spróbuj odpalić go z "Plaka" i daj znać jakie są objawy.
  • #6
    wladimir71
    Level 7  
    Plak nic nie daje. Tak jakby brakowało czegoś żeby silnik odpalił. Znalazłem dziś kostkę od wiązki świec, na silniku. W kostce cztery piny. Mam probówkę z żarówka 12v. Masa z akumulatora a + do tego pina. Po przekręceniu kluczyka przekaźnik (ten przy reflektorze) cykal a żarówka nie świeciła się. Tak było z każdym pinem. Żadnej reakcji.
  • #7
    prochu1972
    Level 13  
    Na "Plaku" nie pracuje?
  • #8
    wladimir71
    Level 7  
    Na plaku nie pracuje
  • #9
    prochu1972
    Level 13  
    To ty masz problem ogólny z silnikiem ( rozrząd ), bo ja nie znam żadnego diesela , który nie chce pracować na "Plaku"
  • #10
    Zbychul
    Level 21  
    Quote:
    "Rozrusznik kreci ale jakoś tak jakby na sucho, nie ma takiego jakby kopa,kręcą się te różne paski od alternatora."
    "To ty masz problem ogólny z silnikiem ( rozrząd ), bo ja nie znam żadnego diesela , który nie chce pracować na "Plaku"

    Czyżby "ukręcony" rozrząd ?

    Dodano po 10 [minuty]:

    A teraz do kol. kosiarz11111 , bo On założył ten wątek a my tu o czym innym.
    Możliwe , że zwarcie uszkodziło część kompa odpowiadającego za podanie napięcia + 5 V do czujników . Trzeba posprawdzać czy dochodzi do nich to napięcie ( 5 V nie 12 V ).

    Aaa, dopiero teraz spojrzałem na datę pierwszego postu :D
  • #11
    wladimir71
    Level 7  
    Moja głowa nie chce przyjąć wiadomości że to rozrząd bo brzmi to poważnie. Jak mogę sprawdzić czy to na pewno rozrząd przeskoczył? Jestem w stanie to sam sprawdzić czy potrzebny fachowiec?

    A ja dalej ze świecami... Kostka gdzie jest włożony przekaźnik swiec. Przekaźnik ma 4 piny. Minus probówki do akumulatora, 'od spodu' tej kostki znalazłem stały plus. Czy po przekręceniu stacyjki powinienem jeszcze gdzieś w pozostałych trzech 'widzieć' prąd?
  • #12
    prochu1972
    Level 13  
    Oczywiście, ten który masz na stale to prąd idący do świec, a po przekręceniu stacyjki powinien pojawić się jeszcze jeden "+" potrzebny do cewki w przekaźniku. Ale jeżeli twój silnik nie chce pracować na "Plaku" to poprawnie działające świece żarowe są w tej chwili potrzebne "jak świni siodło". Każdy diesel , nawet ze słabą kompresją musi pracować na "Plaku" , jeżeli ma dobrze ustawiony rozrząd. Od tego zacznij.
  • #13
    wladimir71
    Level 7  
    Dziś zrobiłem jeszcze raz kluczykowanie. Oprócz wcześniejszych Wyskoczył jeszcze błąd p0403 i p0380 (świece). Czy ten pierwszy może mieć wpływ że silnik nie odpala czy mimo tego błędu powinien 'zagadać'?
  • #14
    prochu1972
    Level 13  
    "wladimir71" pytam po raz kolejny" czy silnik pracuje na plaku?", bo jeżeli nie to świece nie mają nic z tym wspólnego.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Kod P0403 to błąd EGR
  • #15
    wladimir71
    Level 7  
    Na plaku nie pali. Proszę mi powiedzieć czy po wymianie czujnika rozrządu kasowanie błędu jest konieczne czy nie trzeba tego robić żeby silnik odpalił?
  • #16
    Zbychul
    Level 21  
    Skoro na plaku nie odpala , to choć byś robił cuda na kiju to NIC nie da . Najpierw sprawdź, czy podczas kręcenia wałem korbowym obraca się wałek rozrządu - to jest PODSTAWA .
  • #18
    Zbychul
    Level 21  
    Hmm, ???
    Tym plakiem działaliście w dwójkę , tzn 1 psika w filtr powietrza lub w ten króciec co jest w jego obudowie, a drugi kręci ? i jak długo ?
    Nie, kasowanie błędów nie jest konieczne, jeśli tylko to mogłoby być przyczyną.

    edit:
    ten plak ogrzany ? czy z samochodu ? bo przy + - minus dziesięciu to tylko strumyczek sika a nie rozpyla.
  • #19
    wladimir71
    Level 7  
    Jeden kreci drugi psika ciepłym Plakiem do rury od powietrza (obudowa filtra zdjęta). Kręcimy i psikamy jednocześnie parę sekund (ok 10) , tak kilka razy i nic. Jutro(wtorek) zamówię drugi z czujników, czujnik wału korbowego. Do tej pory wymieniłem tylko czujnik wałka rozrządu.
  • #20
    prochu1972
    Level 13  
    Napisał ci kolega "Zbychul" że jeżeli na plaku nie pali to możesz wymienić wszystkie czujniki i tak będzie "G..." Ty masz ewidentny problem z SAMYM silnikiem, a nie ze sterowaniem. Sprawdź dobrze czy rozrząd jest OK
  • #21
    wladimir71
    Level 7  
    Za rozrząd zabiore sie jak bede na to gotowy(psyhicznie, fizycznie, mentalnie) bo jak widzicie jestem laikiem i musze sie dużo dowiedzieć żeby tego jeszcze bardziej nie zepsuć. Póki co zamawiam dziś czujnik wału korbowego. Podczas wykrecania starego lekko mnie oświeciło (chodź nic z tego nie póki co nie wynikło). Wiązka czujnika wału i czujnika oleju łączy sie w jedną i razem idzie do centralki. Czy może to być jakiś trop skoro mam błędy p0340 i p0520?
    ps
    prosze Was o cierpliwość i wyrozumiałość ;)
  • #22
    prochu1972
    Level 13  
    Może mieć , ale nie musi. Jak dla mnie twoje błędy wskazują na przestawiony rozrząd . Czy błędy odczytujesz tylko metodą kluczykowania, ?
  • #23
    wladimir71
    Level 7  
    Tylko kluczykowaniem. Tak jak pisałem na początku, że jednego dnia robiłem płukanke układu chłodzenia i nie ukrywam, że cos tam w dół ze zbiornika wyrównawczego pociekło...
  • #24
    prochu1972
    Level 13  
    Moja rada jest taka " zacznij od rozrządu, tak żeby auto chciało pracować na plaku, a wtedy dopiero szukaj innych przyczyn twoich błędów, bo jak znam życie to te błędy związane są z rozrządem" Daj znać o postępach.
  • #25
    wladimir71
    Level 7  
    Dostałem się do rozrządu. Moim oczom ukazał się chaos. Wszystkie znaki na wszystkich kołach( wał korbowy, wspomaganie i te dwa u góry) są w innym położeniu. Jakbym nie zakręcił wałem to nie ma szans na to aby przynajmniej dwa różne znaczniki się pokrywaly. Każde koło w innym położeniu. Pasek napięty. Dla mnie dziwne jest to że zanim nie odpalił chodził sobie spokojnie 4h na wolnym biegu( robiłem płukankę układu chłodzenia bo poszła chłodnica oleju i zanieczyścił się układ chłodzenia), zgasiłem go a następnego dnia nie odpalił. Co się stało? Nie wiem co robić. Zawiozę do mechanika to skasuje mnie połowę wartości samochodu. Zezłomować też szkoda...
  • #26
    prochu1972
    Level 13  
    To ja Ci powiem jak było : Jak znam życie to płukanie układu chłodzenia zrobiłeś wodą i do póki samochód pracował było OK, natomiast jak zostawiłeś wode na noc to zamarzła pompa wody i rozrząd POSZEDŁ w pi,,,du.. A teraz musisz przeanalizować " czy masz zamiar jeździć tym autem jeszcze ładnych pare lat i wtedy remont ( głowica do roboty), albo wymiana silnika , lub w sprzedajesz w takim stanie jak jest.
  • #27
    Zbychul
    Level 21  
    Spróbuj sam poustawiać wg znaków , żeby nie wdawać się w dodatkowe koszty. Jedyne co przychodzi do głowy, to że przeskoczył na zębach z powodu zacierania się któregoś wałka lub - jakiejś luźnej śruby, nakrętki która mogłaby się wkręcić w pasek. Nie znalazłeś przypadkiem ?
    A to też bardzo prawdopodobne - z tą zamarzniętą wodą .
  • #28
    wladimir71
    Level 7  
    Płukanka była robiona wodą ale ściągnąłem wężyk od chłodniczki i na pracującym silniku czekałem aż wszystko 'wypluje'. Ale może faktycznie coś w środku zostało. górne koła są przestawione względem siebie aż o 1/4obrotu. Sam spróbuje to ustawić. Jak źle zrobię to i tak nic stracę. Samochód ma już 15 lat. Zrobię remont silnika a za chwilę coś innego walnie...
    Jak będą jakieś postępy to dam znać.
  • #29
    prochu1972
    Level 13  
    Pompa jest najniższym punktem w silniku jeżeli chodzi o układ chłodzenia. do póki nie wyjmiesz pompy z bloku silnika to żadne ściąganie węży z chłodnicy nie pomaga. Obawiam się że przy takim przestawieniu wałków rozrządu będziesz musiał regenerować "czapkę"
  • #30
    wladimir71
    Level 7  
    Rozrusznik ściągnięty. Zatrzymała mnie żółta zaślepka od blokady wału. To się wykręca, wyciąga? Proszę od razu o radę w sprawie napinacza. Co mam zrobić żeby tego nie zepsuć?