Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Peugeot Partner 1,9 d silnik DW8 rolka napinacza paska rozrządu

global 39 13 Mar 2016 21:10 4218 6
Wago
  • #1
    global 39
    Level 2  
    Witam ma problem w którym kierunku (lewo czy prawo)na mimośrodzie naciągnąć rolkę napinacza paska rozrządu w peugoet partner 1,9 d,silnik DW8, rok 1999.Pozdrawiam i proszę o pomoc
  • Wago
  • Helpful post
    #2
    cybkryst
    Level 20  
    Przeciwnie do ruchu wskazówek zegara (czyli w lewo).
  • Wago
  • #3
    global 39
    Level 2  
    Dzięki za pomoc czyli w przeciwnym kierunku w którym obraca się pasek.Pozdrawiam
  • #4
    yapspl
    Level 10  
    Witam,

    Proszę się nie wkurzać, nie mam czasu na elaboraty.
    Podpinam się pod temat gdyż dotyczy tego samego modelu i pośrednio (lub bezpośrednio) łączy się z rozrządem...
    Rok temu zgasiłem autko i po godzinie miałem problem z odpaleniem. Zrobiłem ok. 2000 tysi i oddałem do mechanika ( przy gaszeniu pasek rozrządu przeskoczył o jeden ząbek ). Wszysko spowodował pasek wieloklinowy/wielorowkowy, którego strzępy dostały się pod osłonę rozrządu...Obyło się na wymianie elementów rozrządu - 700 PLN. W tym roku wieloklin j..noł podczas jazdy ( 100 km/h ) i szlag trafił głowicę - naprawa 1000 PLN.
    Pytanie: DLACZEGO SPADA WIELOKLIN???
    Na kole wału korbowego i na kole pompy "power stering" zjężdża. Na alternatorze i na klimie jest o.k. do czasu, aż 3-4 rowki ne wyjdą z kółek...
    Teraz pasek (przebieg 2000 tysie) BOSH'a zjeżdża po 80 km...

    Proszę o merytoryczne odpowiedzi. Co dziennie robię ok. 200 km, jestem w delegacji i pewnie nawet nie będę mógł jutro sprawdzić odpowiedzi, ale się postaram...

    Pozdrawiam, Piotrek.
  • #5
    cybkryst
    Level 20  
    Albo pompa wspomagania albo alternator były wymieniane. Został zamontowany niewłaściwy element, i koła nie są w osi.
    Jeszcze jedna rzecz, napinacz jest wyrobiony i stoi pod kątem.
  • #6
    yapspl
    Level 10  
    Dzięki za odpowiedź,

    Najbardziej prawdopodobną przyczyną będzie napinacz - jest " po drodze " od koła na wale i pompą od wspomagania...Tym bardziej, że wczoraj nie mogłem zwolnić napinacza dźwignią ( długi wkrętak, na "wagę" ). Zaraz spryskam go WD 40. Po niedzieli spróbuję go wymienić...
    Powiadomię o wynikach.

    Pozdrawiam, Piotrek.

    @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

    29/05/2016

    Witam ponownie.
    Mój długi weekend zaczął się dopiero wczoraj po południu, więc możliwości naprawy mam ograniczone ale...
    Na zewnętrznej stronie paska zauważyłem dwie "ciemne ścieżki". Pasek o coś ociera?
    Szukając przyczyny znalazłem potencjalny powód "schodzenia" paska z kół...

    1. Rolka stała (z mimośrodem) była tak ustawiona, że pasek tarł o pasek stroną klinową w miejscu najbliższym rolki napinającej (błąd mechanika?).
    2. Na bieżni rolki stałej (jest metalowa) są dwa rowki. Nie wiem jak powstały, ale one "tłoczą" na pasku te dwie "ciemne scieżki". Po kilkunastu tysiącach km pasek się strzępi i...

    Wczoraj ustawiłem prawidłowo rolkę i przejechałem ok. 100 km. Nie zauważyłem przesunięcia paska. Aby wyeliminować "tłoczenie" rolkę muszę wymienić...
    Nie mam pojęcia, czy to rozwiązuję problem. Czas pokaże.

    Pozdrawiam, Piotrek.
  • #7
    yapspl
    Level 10  
    Witam.

    Autko sprzedane dwa lata temu. Kolejni właścicele zostali poinformowani o wcześniejszych problemach z paskiem. Do dziś nie mam informacji o jakichkolwiek awariach...

    Temat do zamknięcia.

    Pozdrawiam, Piotr.