Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Trafic 2.0dci 14r - Renault CLIP / immo / nie kręci / programowanie

DriveR_89 13 Mar 2016 21:55 3609 19
  • #1
    DriveR_89
    Level 11  
    witam,
    od kilku dni walczę aby uruchomić trafica po wypadku... auto było kupione bez kluczyka - został zakupiony nowy w serwisie... przyuczyłem go dziś clipem... zamyka i otwiera drzwi lecz po przekręceniu jest tylko stukniecie przekaźnika i nie kręci w ogóle rozrusznikiem... odłączyłem sterownik poduszek... bezpieczniki sprawdziłem i są ok... nie potrafię także wejść w opcje programowania gdyż wywala komunikaty :
    1. problem z przekazem, procedura programowania przerwana
    2. uszkodzona baza danych , numery katalogowe wyświetlane na czerwono są niekompletne lub błędne.
    jedyny błąd jaki powstaje po skasowaniu w UCH to - DF181 - połączenie informacji o uderzeniu.
    jest tez kilka błędów w kalkulatorze wtrysku nie dających się skasować prawdopodobnie ze względu na to ze osprzęt nie jest podpięty... licznik pokazuje informacje "awaria elektroniki"
    gdzieś wyczytałem ze trzeba odblokować sterownik silnika... ale nie widziałem takiej funkcji w clipie...
    ktoś podpowie co dalej zrobić bo już ręce opadają...
  • #2
    diagnosta06
    Level 17  
    Może bez zrobienia sensora nie zatrybi
  • #3
    DJ ANNUS
    Level 31  
    Wyczyść sensor i odpalaj.
  • #4
    DriveR_89
    Level 11  
    Z tego co wiem to nawet jeśli sensor jest nie wyczyszczony to rozrusznik powinien kręcić...
    I druga sprawa czy mogę założyć sensor plug & play z innego takiego samego auta zamiast czyścić ten bo nie posiadam sprzętu do czyszczenia... ?
  • #5
    andrzej20001
    Level 43  
    Oddaj ster do czyszczenia do fachowca.
  • #6
    DriveR_89
    Level 11  
    No więc sterownik wyczyścił fachowiec i problemów ciąg dalszy... nic się nie zmieniło poza tym ze znikł komunikat "awaria elektroniki " a pojawił " sprawdź air bag" na wyświetlaczu.
    w clipie pokazuje błąd DF194 " kalkulator do wymiany na skutek uderzenia " i nie mogę go skasować bo wyskakuje komunikat " warunki wykonania polecenia nie spełnione" co zrobić z tym fantem? dodam ze w podglądzie parametrów wyświetla "kalkulator do wymiany - aktywny"
    po drugie nie mam możliwości aktywacji polecenia " odblokowanie kalkulatora" w dziale programowania gdyż wywala błąd " problem z przekazem , skontaktuj się z informatykiem"
    No i co dalej... ktoś/coś?
  • #7
    gelomeloman
    Level 11  
    "Fachowiec" źle wyczyścił crasza i tyle.
    Odepnij sensor.
    Później w każdym sterowniku kasuj błędy czy są czy ich nie ma - bez wyjątku.
    Potem próbuj odpalać.
  • #9
    DriveR_89
    Level 11  
    Probowalem juz wyczyscic bledy bez podpietego sterownika przed czyszczeniem i nie pomoglo...
    w tym roczniku nie ma kontrolki immo... sprawdzalem w innym traficu z tego samego roku i tez nie miga zadna kontrolka jak auto jest zamkniete...
    a ktos podpowie czemu nie moge wejsc w opcje programowania w clipie ?
  • #10
    ALIBABA I
    Level 29  
    Witam poszukaj w komorze silnika pod podszybiem w okolicy akumulatora uderzeniówki wciśnij ją [kojarzy mi się że to auto ją ma]
  • #11
    diagnosta06
    Level 17  
    Gruby plus na rozrusznik sprawdzony ?
  • #12
    DriveR_89
    Level 11  
    Akumulator jest pod nogami kierowcy... w tym aucie nie ma uderzeniowego czujnika raczej... po przekreceniu kluczyka na start jest stukniecie w rozruszniku i na grybszym przewodzie pojawia sie ok 5v a na jakims cienkim przewodzie 9v... jesli dobrze mierzylem to chyba cos tu jest nie tak bo powinno byc 12v na grubym plusie tak?
  • #13
    kortyleski
    Level 43  
    Zostaw komputer a weź probnik i schemat.
  • #14
    zzud
    Level 9  
    DriveR_89 wrote:
    bo powinno byc 12v na grubym plusie tak?
    12,4
  • #15
    diagnosta06
    Level 17  
    I tu masz problem na grubym przy rozruszniku masz mieć napięie akumulatora
  • #17
    jurekk55
    Level 36  
    ALIBABA I wrote:
    w okolicy akumulatora uderzeniówki wciśnij ją [kojarzy mi się że to auto ją ma]


    Bzdura

    DriveR_89 wrote:
    po przekreceniu kluczyka na start jest stukniecie w rozruszniku i na grybszym przewodzie pojawia sie ok 5v a na jakims cienkim przewodzie 9v...


    Te napięcia mierzone względem masy nadwozia czy silnika?Jaki jest spadek napięcia na słupkach akumulatora w trakcie kręcenia? Akumulator sprawny?
  • #18
    specjalistasamochody
    Level 18  
    wszystko w pierwszym poscie. clip wola o kod wejscia pewnie nie bo chce to robic online i nie konczy procedury dopisania klucza
  • #19
    genek1000
    Level 35  
    DriveR_89 wrote:
    Akumulator jest pod nogami kierowcy... w tym aucie nie ma uderzeniowego czujnika raczej... po przekreceniu kluczyka na start jest stukniecie w rozruszniku i na grybszym przewodzie pojawia sie ok 5v a na jakims cienkim przewodzie 9v... jesli dobrze mierzylem to chyba cos tu jest nie tak bo powinno byc 12v na grubym plusie tak?


    Oj FACHOWCY :cry: CLIP/ sensory poduszek / immo / jeszcze ECU chciałby programować a nawet nie wie jak działa rozrusznik i jaki jest układ rozruchu . Dobrze że chociaż ma voltomierz . Wstyd , wstyd , wstyd . :cry:
    Przepraszam za offtop ale już nie wytrzymałem :D
  • #20
    DPDO
    Level 9  
    Załóż porządny aku lub rozrucha i sprawdź.