Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Seat Ibiza 1.9 tdi 110KM - Dym z rury przy rozpędzaniu powyżej 120km/h

14 Mar 2016 09:49 3732 38
  • Poziom 15  
    Dzisiaj postanowiłem troszkę odmulić auto po jeździe w mieście. Wybrałem się na trasę i ku mojemu zaskoczeniu zaliczyłem odłączenie turbiny przy ciągnięciu powyżej 4 tys./obr i maks 120km/h - zjechałem i zgasiłem silnik. Po ponownym odpaleniu postanowiłem bezpiecznie rozpędzać auto nie ciągnąc od razu i bez problemu do 200km/h się rozpędziłem.
    Pokonałem drogę 40km jadać średnio 120km/h i silnik zaczął lepiej reagować na gaz i wydaje mi się że też lepiej przyspieszać.
    Przy prędkości rozpędzania od 120-180km/h bardzo dawało z rury :) tak że było widać smugę w lusterku.

    Dodam że auto ma program na 145KM (fabrycznie wyszło 122KM) i wycięty katalizator.
  • Poziom 16  
    Czego oczekujesz od forumowiczów w związku z zaistniałą sytuacją ?
  • Poziom 15  
    Wydaje mi się że nie jest to normalne aby tak mocno auto dymiło żebym robił zasłonę dymną za sobą.
    Chciałbym się dowiedzieć czy jest to normalne w tym typie silnika i co mógłbym zweryfikować.
    Dymienie takie może być spowodowane że któryś wtrysk nie domaga?

    Dodatkowo co może być przyczyną złapania tryby serwisowego.
  • Poziom 15  
    Czyli auto nie spala paliwa i wyrzuca jako nagar przez wydech - jeśli dobrze rozumiem.

    Można to zniwelować w jakiś sposób?
    Myślałem że coś jest z wtryskami i dlatego tak się dzieje.
  • Moderator Samochody
    emswisnia napisał:
    Czyli auto nie spala paliwa i wyrzuca jako nagar przez wydech - jeśli dobrze rozumiem.
    Źle rozumiesz. Nie spalone paliwo to biały dym. A czarny to zwyczajna sadza - czyli za mało powietrza, a za dużo paliwa. Czyli albo Twój "tuner" skopał mapę, dokładając paliwa, przy zbyt słabej turbinie, albo sama turbina ma problem z osiągnięciem zadanego ciśnienia, z powodu np. zapieczonych łopatek - problem odcinania mocy przy 120km/h był na tym forum opisywany setki razy.
  • Poziom 15  
    Czyli turbinę powinienem najlepiej zrobić logi a wówczas wyjdzie czy zapiekają się łopatki?
    Ciężko było mi określić jaki dym się wydobywał bo było już ciemno i wydawało mi się że czarny wylatuje.

    Jeśli chodzi o tunera to w jaki sposób mogę wiedzieć że spierdzielił robotę - bo jak coś to od razu jechałbym na ponowną weryfikację i korektę.
  • Poziom 16  
    Zobacz dokładnie jeszcze raz w dzień czy sytuacja z dymieniem się powtórzy, jeżeli tak to loguj grupę 003, 011.
  • Poziom 15  
    Dziś po wilgotnym dniu odpaliła i wydobyła z siebie na moje oko niebieskawy odcień dymy przy dodawaniu gazu nie było efektu dymienia mocnego jedynie jak podkręciłem na obroty to wydobywał się przez moment ciemny dym. Podczas przytrzymania na wysokich obrotach dymu czarnego nie było.
  • Poziom 16  
    to też jedź zobacz na 3 biegu od 1500-4000 co się będzie działo tylko i wyłącznie w dzień.
  • Poziom 15  
    Dzisiaj postanowiłem dostać się do odmy aby zobaczyć co się tam dzieje.
    Po odkręceniu osłony silnika widać było od razu że olej pojawia się pod odmą oraz w przewodach do turbiny.

    Postarałem się umieścić wszystko na zdjęciach:
    Seat Ibiza 1.9 tdi 110KM - Dym z rury przy rozpędzaniu powyżej 120km/h Seat Ibiza 1.9 tdi 110KM - Dym z rury przy rozpędzaniu powyżej 120km/h Seat Ibiza 1.9 tdi 110KM - Dym z rury przy rozpędzaniu powyżej 120km/h Seat Ibiza 1.9 tdi 110KM - Dym z rury przy rozpędzaniu powyżej 120km/h Seat Ibiza 1.9 tdi 110KM - Dym z rury przy rozpędzaniu powyżej 120km/h Seat Ibiza 1.9 tdi 110KM - Dym z rury przy rozpędzaniu powyżej 120km/h Seat Ibiza 1.9 tdi 110KM - Dym z rury przy rozpędzaniu powyżej 120km/h Seat Ibiza 1.9 tdi 110KM - Dym z rury przy rozpędzaniu powyżej 120km/h

    Wydaje mi się że taka ilość oleju jest za duża czy przez to może powodować kopcenie z rury wydechowej?

    Zauważyłem jeszcze że przewód paliwowy do pierwszego wtrysku od lewej strony był cały mokry przy króćcu. Podczas zdejmowania przewodu z wtrysku kapało paliwo - przewód wymieniłem na nowy.

    Seat Ibiza 1.9 tdi 110KM - Dym z rury przy rozpędzaniu powyżej 120km/h Seat Ibiza 1.9 tdi 110KM - Dym z rury przy rozpędzaniu powyżej 120km/h

    Postanowiłem wyczyścić rury do turbo oraz do odmy i samą odmę.
    Po ponownym podłączeniu odpaliłem auto z rury wydechowej pokazał się niebieskawy dym nawet przy dodawaniu gazu. Po kilku przegazowaniach auta dym ustąpił - muszę jeszcze sprawdzić po dłużej przerwie jak będzie kolor dymu.
  • Poziom 15  
    Udało mi się przeprowadzić logi moga nie być w pełni idealne ponieważ pomagał mi ojciec :) - pierwszy raz.

    Takie miałem błędy w aucie:
    00519 - Intake Manifold Pressure Sensor (G71)
    28-00 - Short to B+
    00575 - Intake Manifold Pressure
    17-00 - Control Difference


    Logi statyczne basic settings:
    BASIC SETTINGS:
    Grupa 003: http://vaglog.pl/log_255553.html
    Grupa 000: http://vaglog.pl/log_255552.html
    Grupa 004: http://vaglog.pl/log_255551.html
    Grupa 011: http://vaglog.pl/log_255550.html

    Logi statyczne Measuring Blocks
    STATYCZNE:
    Grupa 013: http://vaglog.pl/log_255554.html - czy w tej grupie sprawdza się wtryski? Jeśli tak to czy jest wszystko w porządku?
    Grupa 001: http://vaglog.pl/log_255555.html
    Grupa 004: http://vaglog.pl/log_255556.html

    Logi dynamiczne
    DYNAMICZNE:
    Grupa 001: http://vaglog.pl/log_255563.html - tutaj podczas logowanie auto złapało tryb serwisowy i pojawił się błąd 00519 - Intake Manifold Pressure Sensor (G71)
    28-00 - Short to B+

    Grupa 001: http://vaglog.pl/log_255557.html
    Grupa 008: http://vaglog.pl/log_255558.html
    Grupa 011: http://vaglog.pl/log_255559.html
    Grupa 004: http://vaglog.pl/log_255560.html
    Grupa 003: http://vaglog.pl/log_255561.html
    Grupa 010: http://vaglog.pl/log_255562.html
  • Poziom 39  
    Niebieski dym na zimnym silniku (jak się garaż nim napełni to szczypie w oczy) = źle rozpylone paliwo i/lub słaba kompresja. Obstawiam pierwszą opcję czyli trzeba dobre ori końcówki, razem z robotą powinno się w 1000zł spokojnie zamknąć. Przy okazji nie zaszkodzi pomierzyć sprężania.
  • Moderator Samochody
    emswisnia napisał:
    Takie miałem błędy w aucie:
    00519 - Intake Manifold Pressure Sensor (G71)
    28-00 - Short to B+
    00575 - Intake Manifold Pressure
    17-00 - Control Difference

    Zainteresuj się tym wpierw.
  • Poziom 15  
    Czyli jednak ktorys wtrysk jest kiepski? Czy po logu grupy 013 mozna to wywnioskowac? I czy jest szansa na stwierdzenie ktory wtrysk leje?
  • Poziom 39  
    Żaden nie leje. One rozpylają tyle że kropelki są większe niż powinny być przez co wtryśnięta ropa nie spala się we właściwy sposób i stąd niebieski gryzący dym. Kalkulator silnika w żaden sposób nie jest w stanie stwierdzić że końcówki wtryskiwaczy już daleko odbiegają od nowych - wynik naturalnego zużycia. Naturalnym zużyciem jest również powiększenie się dziurek końcówki co ma wpływ na jakość rozpylenia i dawkę wtryskiwanego paliwa, może również być powodem dymienia na czarno przy dużych obciążeniach (u ciebie pewnie też miesza extra moc).
    Zanim zaczniesz inwestować (pewnie i tak tego nie zrobisz bo ważne że jedzie a ty przecież swoich spalin nie wąchasz) żebyś się przypadkiem nie zabił przy wyprzedzaniu zrób porządek z czujnikiem ciśnienia w kolektorze ssącym G71 bo pewnie to jest powodem zaniku mocy.
  • Poziom 15  
    Gdybym nie chcial rozwiazac problemu to bym nie poruszal go na forum. Mnie akurat drazni to ze podczas odoalania wydobywa sie nieprzyjemny dym tym bardziej podczas drogi bo jak mozna dymic komus przed autem.

    Czy blad dotyczacy czujnika g71 w moim przypadku nie odnosi sie do map sensora w komouterze - czarny pojemniczek do ktorego idzie przewod gumowy.
    Gdyby czujnik byl walniety to czy w logowaniu dynamicznym w grupie 010 barometric pressure powinno sie zmieniac? Bo z tego co mi wiadomo jesli wartosc jest stala to czujnik jest ok.
    Kiedys jak pojawial mi sie ten blad rozebralem czarny pojemniczek i go wyczyscilem bo byl tam syf.

    Jesli chodzi o wtryski to co moge z nimi zrobic bo rozumiem ze to one sa winne kopcenia?
    Z grupy 013 mozna odczytac ktory wtrysk nadaje sie do wymiany? Czy moze sprobowac wymyc wtryski w acetonie lub benzynie a moze dac specjaliscie do czyszczenia?

    Autem przejechalem ponad 370tys. km a ile ma to nie wiem bo licznik powyzej 300tys. km sie zeruje. Obstawiam ze auto ma juz ponad 600tys. km
  • Poziom 35  
    Szybciej to już policja się interesuje. 200 km/h jest zabronione w Polsce, a sam się do tego przyznałeś.
  • Poziom 15  
    pepe150 napisał:
    Szybciej to już policja się interesuje. 200 km/h jest zabronione w Polsce, a sam się do tego przyznałeś.


    Dla Pana świadomości w moim mieście mamy udostępnione miejsce do testowania aut jak i do nauki jazdy w poślizgu.

    Tym bardziej rada twa nie wnosi nic do tematu.
  • Poziom 34  
    Turbo ospale wstaje i przeładowuje, stąd pewnie błąd 00575. Short to + sprawdź połączenia kabelków.

    Prawdopodobnie geometria do czyszczenia.

    A na dymienie polecam to :)

    Seat Ibiza 1.9 tdi 110KM - Dym z rury przy rozpędzaniu powyżej 120km/h

    Naklej na klapę i po problemie ;)

    Niebieski dym może być z zebranego oleju w dolocie który po postoju się "kumuluje" i po odpaleniu jest zassany w większej ilości. Podczas jazdy spala się na bieżąco więc tak strasznie nie dymi.
  • Poziom 15  
    Olej jest w dolocie na pewno :)
    Jutro jeszcze sprawdzę czy w rurze od intercoolera jest też olej oraz w tej co idzie wężyk do komputera - tylko czy w tych rurach musi być olej? :)

    Ano diesel musi dymić heheh

    A czy może być też wina sztanga że turbo późno wstaje?

    Jakie kabelki mam sprawdzić?
  • Poziom 39  
    emswisnia napisał:
    Autem przejechalem ponad 370tys. km a ile ma to nie wiem bo licznik powyzej 300tys. km sie zeruje. Obstawiam ze auto ma juz ponad 600tys. km

    Przy tym przebiegu rozpylacze są na pewno do wymiany. W materii dymienia sprawdź jeszcze kąt wtrysku - wizyta u mechanika.
    W rurach dolotowych normalnym zjawiskiem jest zatłuszczenie na ściankach ale jak zbiera się olej to już nie dobrze.
  • Poziom 15  
    Wtryski były poddawane renowacji 4 lata temu.
    Olej jest na ściankach tzn taka jakby mgiełka tłusta na powierzchni i przy połączeniach są większe ilości oleju.

    Turbina pójdzie na stół i do czyszczenia jeszcze zweryfikuje jak działa gruszka i czy sztanga chodzi płynnie ale to już pewnie po świętach.
  • Poziom 39  
    emswisnia napisał:
    Wtryski były poddawane renowacji 4 lata temu.

    Możliwe że rozpylacze były tylko wymyte albo wstawione zamienniki kiepskiej jakości - niestety nawet Bosch (zwykle prod Brazylia) są słabe - takie czasy.
  • Poziom 34  
    emswisnia napisał:
    ....tylko czy w tych rurach musi być olej? :)


    Niestety ten typ tak ma :)

    emswisnia napisał:
    A czy może być też wina sztanga że turbo późno wstaje?


    Sama sztanga raczej nie bo to tylko kawałek rurki, bardziej gruszka, ale na próbę podmień N75 z N18, może on jest winny, sprawdź wężyki albo najlepiej wymień ten między N75 a gruchą. Były przypadki że wąż się "zapadał" od podciśnienia i objawy podobne.

    emswisnia napisał:
    Jakie kabelki mam sprawdzić?


    Od MAP'a zacznij od wtyczki może na niej nie styka, sprawdź czy kabelki nie są gdzieś przetarte albo połamane.
  • Poziom 15  
    Jeśli chodzi o MAP to wyciągnąłem komputer i wyczyściłem czarny pojemniczek.
    N75 mam założony nowy tylko że z okrągłą wtyczką i zastosowaną przelotkę na kwadratowe wejście.

    Czyli jedyna rada aby kierownice się nie zapiekały dobrze od czasu do czasu prze gazować furę :)

    Wężyki mam zamienione na poliuretanowe więc nie sądzę że któryś z nich jest winny.
  • Poziom 15  
    Dziś wykonałem logi ponownie:

    STATYCZNE Measuring Block:
    Grupa 004: http://vaglog.pl/log_256141.html
    Grupa 007: http://vaglog.pl/log_256140.html
    Grupa 001: http://vaglog.pl/log_256139.html
    Grupa 013: http://vaglog.pl/log_256138.html

    BASIC SETTINGS:
    Grupa 000: http://vaglog.pl/log_256142.html
    Grupa 011: http://vaglog.pl/log_256143.html
    Grupa 004: http://vaglog.pl/log_256144.html
    Grupa 003: http://vaglog.pl/log_256145.html

    DYNAMICZNE:
    Grupa 011: http://vaglog.pl/log_256147.html przy tym logowaniu auto złapało tryb awaryjny i błąd 00575
    Grupa 011, 008: http://vaglog.pl/log_256146.html