Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Zafira 2.0 DTI - Słabe poranne odpalania

Mateusz1.1 14 Mar 2016 11:47 1212 12
  • #1 14 Mar 2016 11:47
    Mateusz1.1
    Poziom 12  

    Cześć, przychodze z kolejnym problemem, tym razem dotyczy ojca samochodu Opla zafiry 2.0dti z rocznika 2002.
    Problem jak zwykle z odpalaniem porannym. Ewidentnie zapowietrza się.
    Uszczelniacze trawersów wymienione gdyż stare puszczały i w układzie był olej, wymiana nie przyniosła dużego efektu. Wiec podłączyłem bańkę z paliwem bezpośrednio do pompy, odpowietrzyłem, odpaliłem, zafira pracuje równo i bez zastrzeżeń. Ale... z rana kręci 6razy zanim odpali (Aku dobre). Więc drąże temat dalej. Na odpalonym aucie zacisnąłem na chwile wąż z dojściem paliwa do pompy co powoduje podciśnienie w układzie i z przelewów zostaje wysysane paliwo i tu zonk bo po takim zabiegu widać jak w tych przelewowych przewodach lecą bąbelki powietrza. Dodam że paliwo z nich leci czyściutkie bez oleju wiec to chyba nie uszczelniacze trawersów Wiec co?

    0 12
  • #2 14 Mar 2016 17:33
    złowrogi_boncur
    Poziom 26  

    Zrobić diagnostykę, sprawdzić temperaturę, ciśnienie paliwa, grzanie świec.

    0
  • #3 14 Mar 2016 19:02
    Mateusz1.1
    Poziom 12  

    Niestety narazie nie mam możliwości podpięcia auta pod kompa. Zofia stoi w garażu w którym jest +15 wiec świece wykluczam tym bardziej że dziś dodatkowo nagrzałem głowice. Co jeszcze mogę sprawdzić bez kompa? Osobiście podejrzewam że to nieszczelność pompy ale próbuje przed tym się wzbraniać...

    0
  • #4 14 Mar 2016 20:07
    merc124t
    Poziom 17  

    Witam sprawdz przelewy /szczelność / oraz trójniki

    0
  • #5 14 Mar 2016 20:24
    piotrekwoj1
    Poziom 35  

    Mateusz1.1 napisał:
    dodatkowo nagrzałem głowice.


    Co masz przez to stwierdzenie na myśli, jak tego dokonałeś?

    0
  • #6 14 Mar 2016 21:17
    kmitki
    Poziom 22  

    Jeśli masz wszystko szczelne to zmień softa w ECU

    0
  • #7 14 Mar 2016 22:18
    Mateusz1.1
    Poziom 12  

    Przewody wymienione na przeźroczyste tak samo te cienkie przelewowe zmienione. Proszę jeszcze raz przeczytać pierwszy post bo chodzi o te bąbelki w przewodach przelewowych. Uszczelniacze trawersów nowe. Ewidentnie gdzies sie zapowietrza ale gdzie? Jeżeli przewody odpięte od filtra i puszczone prosto w bańkę, uszczelniacze trawersów wymienione, paliwo leci czyste wiec skąd te powietrze? pompa nieszczelna czy przewody wtryskowe? A głowice podgrzałem opalarką( nie mocno ale spokojnie by diesel odpalił bezproblemowo bez pomocy świec żarowych)

    0
  • #8 15 Mar 2016 09:07
    lemmak
    Poziom 20  

    Czyli na razie sprawdziłeś jedną z kilku przyczyn zapowietrzania się - ominąłeś filtr paliwa. Teraz weź dobrą strzykawkę (albo pompkę do wytworzenia ciśnienia- podciśnienia) i podłącz pod kolejne przelewy wtryskiwaczy i zwiększaj ciśnienie i patrz co się dzieje. Jak na jakimś wtrysku wytwarzane przez Ciebie ciśnienie spada - masz winowajcę. Jak nie, to szukaj dalej.

    0
  • #9 15 Mar 2016 19:19
    Mateusz1.1
    Poziom 12  

    Zrobiłem jak kolega radził i na każdym z wtrysków spada ciśnienie wciąga powietrze i trochę paliwa (czyste bez oleju) więc chyba wymienione uszczelniacze trawersów trzymają?

    0
  • #10 15 Mar 2016 19:23
    lemmak
    Poziom 20  

    Zrobiłeś odwrotnie - nie zasysaj, tylko zwiększaj ciśnienie.

    0
  • #12 15 Mar 2016 21:56
    tzok
    Moderator Samochody

    W Astrze mojego ojca (z tym silnikiem) układ zapowietrzał się na króćcu powrotu z trawersów do pompy.

    0
  • #13 15 Mar 2016 22:35
    lemmak
    Poziom 20  

    Jak będzie ciśnienie uciekało to znaczy, że uszczelnienie wtryskiwacza przepuszcza i jest powodem zapowietrzania. Przy małych nieszczelnościach trochę ciężko to wyczuć a przy dużych nawet słychać syczenie. Trójniki to następna rzecz do sprawdzenia - zdarzają się pęknięcia prawie niewidoczne. Jeszcze jedno miejsce to pewna śrubka z uszczelnieniem z dołu pompy - ale osobiście tego nie robiłem. Następnie można przelew wtrysków eksperymentalnie przerzucić do powrotu. A na koniec sprawdzić czy pompa jest szczelna w jej przedniej części - czyli raczej jej demontaż.

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo