Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Multimetr FlukeMultimetr Fluke
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Honda Hornet 2011 - Nie dzialajace kierunkowsazy LED

Frostbourn 14 Mar 2016 17:35 3489 10
  • #1
    Frostbourn
    Level 9  
    Witam

    Mam problem z kierunkowskazami LED w Hondzie Hornet 11. Lutowlem do nich oporniki i wszystko bylo w porzadku, dzialaly przez 5 min po czym nagle zaprzestaly pracowac. Myslalem ze to wina przerywacza. Zamowilem uzywany ori 2 sztuki (MITSUBA FR33-025), nie dzialaly. Wylutowalem oporniki. Po wszystkim zamowilem przerywacze zamienniki 4 pinowe do LED'ow (JMT 7057417) tez 2 sztuki. Nie dzialaja. W zadnym przypadku nie slychac pracy przerywacza.

    Sprawdzalem kierunkowskazy na krotko, wszystkie 4 sztuki sa sprawne. Podpinalem je tez bezposrednio z kostki do ktorej wpinany jest przerywacz, rowniez dzialaja.

    Jaka moze byc przyczna opisanego problemu? Bo mnie sie juz skonczyly pomysly.

    Z gory dzieki za sugestie

    Honda Hornet 2011 - Nie dzialajace kierunkowsazy LED
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • Multimetr FlukeMultimetr Fluke
  • #2
    paweld69
    Level 27  
    Zrób prowizoryczny układ kierunków na stole i wypróbuj wszystko. Będzie łatwiej dojść co jest nie tak. Według mnie coś jest nie tak z przerywaczem lub źle go podłączyłeś.
  • #3
    Azonic_2006
    Level 17  
    W pierwszej kolejności sprawdź wszystkie bezpieczniki. Jak masz miernik to na przerywaczu po włączeniu zapłonu powinno być 12V na przewodzie biało/zielonym oraz zielono/czerwonym. Masa to przewód zielony a szary to wyjście z przerywacza.
  • Multimetr FlukeMultimetr Fluke
  • #4
    Frostbourn
    Level 9  
    Bezpieczniki sprawdzalem w pierwszej kolejnosci. Na kablu zielono/czerwonym nie ma w ogole napiecia. W przedniej lampie spalila mi sie zarowka czy to moze byc przyczyna? Z elektryka mam niewiele wspolnego.

    Tutaj schemat:
    Honda Hornet 2011 - Nie dzialajace kierunkowsazy LED


    Czerwony do zielono/bialego
    Czarny do zielonego
    Zielony do zielono/czerwonego
    Zolty do szarego
  • #5
    Azonic_2006
    Level 17  
    Zamontuj oryginalny przerywacz od hondy bo jest elektroniczny. Sprawdzaj tak. Włącz zapłon i zobacz czy zegary działają i są podświetlone. Następnie Miernikiem sprawdź napięcia na wtyczce.
    zielony - biało/zielony - 12V
    zielony - czerwono/zielony - 12V
    zielony - szary - napięcie powinno się zmieniac od 0V do 12V
    Przewód szary to wyjście na kierunki
    Przewód zielony to masa
    Przewód biało/zielony to plus po stacyjce
    Przewód czerwono/zielony to plus z aku
    Sprawdź dokładnie bezpieczniki na wszystkich miejscach a w szczególności na E,F.

    Tak przy okazji to można oryginalny przerywacz przerobić tak aby działał z ledami bez rezystorów.
  • #6
    Frostbourn
    Level 9  
    Wiem ze ori sie da przerobic na ledy, wystarczy odciac jeden lut, ale niestety odmowil mi on calkowicie posluszenstwa.

    Bezpieczniki dobre.

    Sprawdzalem napiecie i tak:
    zielony - biało/zielony - daje 12V
    zielony - czerwono/zielony - daje 0.02V
    zielony - szary - tez daje 0.02V

    Po wlaczeniu kierunkowskazow nie migaja diodki na zegarach od kierunkow. Czyli wychodzi na to ze przerywacz jest walniety?

    Przerywacz podlaczylem tak:
    Przerywacz - Kostka
    czerwony - bialo/zielony
    czarny - zielony
    zielony - zielono/czerwony
    żółty - szary


    Kiedy zamianie czerwony z zielonym kierunki swieca swiatlem ciaglym.
  • #7
    Azonic_2006
    Level 17  
    Wydaje mi się że sprawa jest prosta ale na odległość dość trudno wytłumaczyć szczególnie, że stale zmieniają się wersje. Kontrolki w zegarach są podłączone pod kierunki. Zacznijmy od początku. Posiadasz oryginalny przerywacz, bo wspominałeś że masz ze dwa oryginały? Podłączenie zamiennika powinno wyglądać tak:
    Czerwony - czerwono/czarny
    Czarny - biało/zielony
    żółty - szary
    zielony zostaje wolny
    Ale w pierwszej kolejności sprawdź na pustej wtyczce czy masz napięcie na
    zielony - czerwono/zielony
  • #8
    Frostbourn
    Level 9  
    Quote:
    Czerwony - czerwono/zielony
    Czarny - biało/zielony
    żółty - szary
    zielony zostaje wolny
    Ale w pierwszej kolejności sprawdź na pustej wtyczce czy masz napięcie na
    zielony - czerwono/zielony


    Kiedy podpinam przerywacz w taki sposob, kierunkowskazy migaja raz przy wlaczeniu zaplonu i raz przy wlaczeniu przelacznika.

    Na kablu zielonym (-) - czerwono/zielonym (+) mam napiecie 0.02. A oryginalnych przerywaczy juz nie mam, odeslalem bo zaden nie dzialal.

    Juz zglupialem, bo nic nie dziala.
  • #9
    Azonic_2006
    Level 17  
    Na zielony - czerwono/zielony musi być 12V. Jeżeli nie ma to albo bezpiecznik albo przewód. Tymczasowo możesz dla testu połączyć razem biało/zielony z czerwono/zielonym i wtedy sprawdzić.
  • #10
    Frostbourn
    Level 9  
    Azonic_2006 wrote:
    Na zielony - czerwono/zielony musi być 12V. Jeżeli nie ma to albo bezpiecznik albo przewód. Tymczasowo możesz dla testu połączyć razem biało/zielony z czerwono/zielonym i wtedy sprawdzić.


    Kiedy podepne w ten sposob wszystko dziala, jednak nie ma napiecia 12v na kablu czerwono/zielonym. Z bezpiecznikami wszystko ok bo kierunkowskazy sa polaczaone z klaksonem i swiatlem stopu ktore dziala.. Cos z przerywaczem moze jest nie tak?
  • #11
    BANANvanDYK
    Level 39  
    Jak dla mnie sprawa jest oczywista - przewód czerwono-zielony nie ma ciągłości. Czasem instalacji elektrycznej nie robili włosi, przekrój tego przewodu 0.34mm²?
    Do przekaźnika dochodzą dwa zasilania:
    1. Czerwono-zielony - stały "+" z akumulatora, przez bezpiecznik H (10A) który zasila także licznik. To jest prawdopodobnie zasilanie prądowe dla kierunkowskazów (do styków przekaźnika). Nie masz tutaj napięcia, dlatego kierunkowskazy nie chcą świecić.
    2. Biało-zielony - zasilanie po stacyjce, przez bezpiecznik C (10A) który zasila także światło stop i klakson. To jest prawdopodobnie zasilanie elektroniki przerywacza kierunkowskazów (mały prąd).
    Natomiast przewód zielony to masa - a nie kontrolka LED jak to pokazano na schemacie z internetu. Kontrolkę w liczniku musisz mieć podłączoną w ten sposób, że anoda diody LED jest podłączona do + zasilania, a katoda do wyjścia przerywacza. Inaczej mówiąc kontrolka jest wpięta równolegle do styków przekaźnika przerywacza, więc świeci się gdy kierunkowskazy nie świecą.
    Musiałbyś podłączyć oryginalny przerywacz i na chwilę zmostkować przewody czerwono-zielony z biało-zielonym, wówczas poszłoby zasilanie na przekaźnik i kierunkowskazy by działały.
    Ostatecznie możesz zastosować przerywacz elektroniczny o stałej częstotliwości błysków z wyjściem tranzystorowym - czyli zwykły 3-pinowy Made in China. Wówczas zasilanie przerywacza (49 lub B+) pobrać z przewodu biało-zielonego.