Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Honda Hornet 2011 - Nie dzialajace kierunkowsazy LED

Frostbourn 14 Mar 2016 17:35 2148 10
  • #1 14 Mar 2016 17:35
    Frostbourn
    Poziom 8  

    Witam

    Mam problem z kierunkowskazami LED w Hondzie Hornet 11. Lutowlem do nich oporniki i wszystko bylo w porzadku, dzialaly przez 5 min po czym nagle zaprzestaly pracowac. Myslalem ze to wina przerywacza. Zamowilem uzywany ori 2 sztuki (MITSUBA FR33-025), nie dzialaly. Wylutowalem oporniki. Po wszystkim zamowilem przerywacze zamienniki 4 pinowe do LED'ow (JMT 7057417) tez 2 sztuki. Nie dzialaja. W zadnym przypadku nie slychac pracy przerywacza.

    Sprawdzalem kierunkowskazy na krotko, wszystkie 4 sztuki sa sprawne. Podpinalem je tez bezposrednio z kostki do ktorej wpinany jest przerywacz, rowniez dzialaja.

    Jaka moze byc przyczna opisanego problemu? Bo mnie sie juz skonczyly pomysly.

    Z gory dzieki za sugestie

    Honda Hornet 2011 - Nie dzialajace kierunkowsazy LED

    0 10
  • Relpol
  • #2 15 Mar 2016 00:33
    paweld69
    Poziom 24  

    Zrób prowizoryczny układ kierunków na stole i wypróbuj wszystko. Będzie łatwiej dojść co jest nie tak. Według mnie coś jest nie tak z przerywaczem lub źle go podłączyłeś.

    0
  • #3 15 Mar 2016 01:30
    Azonic_2006
    Poziom 17  

    W pierwszej kolejności sprawdź wszystkie bezpieczniki. Jak masz miernik to na przerywaczu po włączeniu zapłonu powinno być 12V na przewodzie biało/zielonym oraz zielono/czerwonym. Masa to przewód zielony a szary to wyjście z przerywacza.

    0
  • Relpol
  • #4 16 Mar 2016 14:01
    Frostbourn
    Poziom 8  

    Bezpieczniki sprawdzalem w pierwszej kolejnosci. Na kablu zielono/czerwonym nie ma w ogole napiecia. W przedniej lampie spalila mi sie zarowka czy to moze byc przyczyna? Z elektryka mam niewiele wspolnego.

    Tutaj schemat:
    Honda Hornet 2011 - Nie dzialajace kierunkowsazy LED


    Czerwony do zielono/bialego
    Czarny do zielonego
    Zielony do zielono/czerwonego
    Zolty do szarego

    0
  • #5 16 Mar 2016 15:02
    Azonic_2006
    Poziom 17  

    Zamontuj oryginalny przerywacz od hondy bo jest elektroniczny. Sprawdzaj tak. Włącz zapłon i zobacz czy zegary działają i są podświetlone. Następnie Miernikiem sprawdź napięcia na wtyczce.
    zielony - biało/zielony - 12V
    zielony - czerwono/zielony - 12V
    zielony - szary - napięcie powinno się zmieniac od 0V do 12V
    Przewód szary to wyjście na kierunki
    Przewód zielony to masa
    Przewód biało/zielony to plus po stacyjce
    Przewód czerwono/zielony to plus z aku
    Sprawdź dokładnie bezpieczniki na wszystkich miejscach a w szczególności na E,F.

    Tak przy okazji to można oryginalny przerywacz przerobić tak aby działał z ledami bez rezystorów.

    0
  • #6 17 Mar 2016 10:52
    Frostbourn
    Poziom 8  

    Wiem ze ori sie da przerobic na ledy, wystarczy odciac jeden lut, ale niestety odmowil mi on calkowicie posluszenstwa.

    Bezpieczniki dobre.

    Sprawdzalem napiecie i tak:
    zielony - biało/zielony - daje 12V
    zielony - czerwono/zielony - daje 0.02V
    zielony - szary - tez daje 0.02V

    Po wlaczeniu kierunkowskazow nie migaja diodki na zegarach od kierunkow. Czyli wychodzi na to ze przerywacz jest walniety?

    Przerywacz podlaczylem tak:
    Przerywacz - Kostka
    czerwony - bialo/zielony
    czarny - zielony
    zielony - zielono/czerwony
    żółty - szary


    Kiedy zamianie czerwony z zielonym kierunki swieca swiatlem ciaglym.

    0
  • #7 17 Mar 2016 18:00
    Azonic_2006
    Poziom 17  

    Wydaje mi się że sprawa jest prosta ale na odległość dość trudno wytłumaczyć szczególnie, że stale zmieniają się wersje. Kontrolki w zegarach są podłączone pod kierunki. Zacznijmy od początku. Posiadasz oryginalny przerywacz, bo wspominałeś że masz ze dwa oryginały? Podłączenie zamiennika powinno wyglądać tak:
    Czerwony - czerwono/czarny
    Czarny - biało/zielony
    żółty - szary
    zielony zostaje wolny
    Ale w pierwszej kolejności sprawdź na pustej wtyczce czy masz napięcie na
    zielony - czerwono/zielony

    0
  • #8 17 Mar 2016 18:25
    Frostbourn
    Poziom 8  

    Cytat:
    Czerwony - czerwono/zielony
    Czarny - biało/zielony
    żółty - szary
    zielony zostaje wolny
    Ale w pierwszej kolejności sprawdź na pustej wtyczce czy masz napięcie na
    zielony - czerwono/zielony


    Kiedy podpinam przerywacz w taki sposob, kierunkowskazy migaja raz przy wlaczeniu zaplonu i raz przy wlaczeniu przelacznika.

    Na kablu zielonym (-) - czerwono/zielonym (+) mam napiecie 0.02. A oryginalnych przerywaczy juz nie mam, odeslalem bo zaden nie dzialal.

    Juz zglupialem, bo nic nie dziala.

    0
  • #9 18 Mar 2016 00:11
    Azonic_2006
    Poziom 17  

    Na zielony - czerwono/zielony musi być 12V. Jeżeli nie ma to albo bezpiecznik albo przewód. Tymczasowo możesz dla testu połączyć razem biało/zielony z czerwono/zielonym i wtedy sprawdzić.

    0
  • #10 24 Mar 2016 13:27
    Frostbourn
    Poziom 8  

    Azonic_2006 napisał:
    Na zielony - czerwono/zielony musi być 12V. Jeżeli nie ma to albo bezpiecznik albo przewód. Tymczasowo możesz dla testu połączyć razem biało/zielony z czerwono/zielonym i wtedy sprawdzić.


    Kiedy podepne w ten sposob wszystko dziala, jednak nie ma napiecia 12v na kablu czerwono/zielonym. Z bezpiecznikami wszystko ok bo kierunkowskazy sa polaczaone z klaksonem i swiatlem stopu ktore dziala.. Cos z przerywaczem moze jest nie tak?

    0
  • #11 24 Mar 2016 16:05
    BANANvanDYK
    Poziom 38  

    Jak dla mnie sprawa jest oczywista - przewód czerwono-zielony nie ma ciągłości. Czasem instalacji elektrycznej nie robili włosi, przekrój tego przewodu 0.34mm²?
    Do przekaźnika dochodzą dwa zasilania:
    1. Czerwono-zielony - stały "+" z akumulatora, przez bezpiecznik H (10A) który zasila także licznik. To jest prawdopodobnie zasilanie prądowe dla kierunkowskazów (do styków przekaźnika). Nie masz tutaj napięcia, dlatego kierunkowskazy nie chcą świecić.
    2. Biało-zielony - zasilanie po stacyjce, przez bezpiecznik C (10A) który zasila także światło stop i klakson. To jest prawdopodobnie zasilanie elektroniki przerywacza kierunkowskazów (mały prąd).
    Natomiast przewód zielony to masa - a nie kontrolka LED jak to pokazano na schemacie z internetu. Kontrolkę w liczniku musisz mieć podłączoną w ten sposób, że anoda diody LED jest podłączona do + zasilania, a katoda do wyjścia przerywacza. Inaczej mówiąc kontrolka jest wpięta równolegle do styków przekaźnika przerywacza, więc świeci się gdy kierunkowskazy nie świecą.
    Musiałbyś podłączyć oryginalny przerywacz i na chwilę zmostkować przewody czerwono-zielony z biało-zielonym, wówczas poszłoby zasilanie na przekaźnik i kierunkowskazy by działały.
    Ostatecznie możesz zastosować przerywacz elektroniczny o stałej częstotliwości błysków z wyjściem tranzystorowym - czyli zwykły 3-pinowy Made in China. Wówczas zasilanie przerywacza (49 lub B+) pobrać z przewodu biało-zielonego.

    0