Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

miękki pedał hamulca seat toledo ii 1.9 ALH 01

Marcin19s 14 Mar 2016 18:37 10944 10
  • #1
    Marcin19s
    Level 8  
    Witam. Problem to brak hamowania(miękki pedał hamulca). Stało się tak po wymianie osłony tłoczka w tylnym zacisku hamulcowym. Zacisk został zdemontowany, tłoczek wykręcony, wymieniony uszczelniacz (gumowy oring w miejscu gdzie pracuje tłoczek) oraz jak wyżej pisałem wymieniona gumowa osłona . Przy okazji poczyszczone prowadnice, zacisk, metalowe blaszki pod klocki itd (ogólny przegląd) Po całej operacji płyn został uzupełniony i odpowietrzony układ hamulcowy, na odpalonym na zgaszonym każdą procedura kilka razy, jednak pedał hamulca podczas odpalenia auta opada w dol i zero hamowania podczas pierwszego wciśnięcia. Została wymieniona pompa hamulcowa od auta, które wcześniej jeździło i hamowało i problem nie znikł, został zamieniony także zacisk . Po odkręceniu odpowietrzników płyn leci "na piechotę" i układ nie jest w żaden sposób zapowietrzony czy przytkany. podczas naciskania pedału hamulca na biegu jaowym słychać delikatne syczenie a pedał robi się twardy za 3-4 razem po pod pompowaniu lecz po chwili opada. hamowanie bardzo kiepskie, stan okładziny klocków oceniam na 50% . mechanik z którym się kontaktowałem obstawia serwo lecz według mnie pedał byłby twardy a nie opadał w dol. dodam ze auto z abs bez esp i wczesniej bardzo dobrze hamowalo. z góry dzięki wielkie za każdą odpowiedz
  • #2
    zdzichra
    Level 30  
    Należy solidnie odpowietrzyć układ a i pedał stwardnieje chyba,że źle zmontowałeś zacisk i przez niego sie zapowietrza wtedy rozebrać,poskładać prawidłowo i odpowietrzyć
  • #3
    Marcin19s
    Level 8  
    Powtarzałem te czynność ok kilkunastokrotnie poprzez nałożenie wężyka na odpowietrznik a drugi koniec wkładałem do zbiorniczka z płynem w aucie i pompowałem do wyeliminowania najmniejszego bąbelka z powietrzem, zgodnie z instrukcja od najdalej położonego kola do najbliższego a także odwrotnie jednak to nie pomogło. płyn hamulcowy został odessany i zalany nowy a następnie kilkakrotnie potworzona czynność odpowietrzenia niestety i to nie pomogło..

    Dodano po 8 [minuty]:

    Zdzichra tez myślałem ze źle poskładałem wiec rozbierałem go i złożyłem jeszcze raz, a następnie pojechałem do mechanika z całym zaciskiem upewnić się czy wszystko gra, ale i to nie pomogło aż wkoncu założyłem inny zacisk aby być pewnym na sto % ze to nie w tym problem i rowniez bez zmian
  • #4
    zdzichra
    Level 30  
    Marcin19s wrote:
    Powtarzałem te czynność ok kilkunastokrotnie poprzez nałożenie wężyka na odpowietrznik a drugi koniec wkładałem do zbiorniczka z płynem w aucie i pompowałem do wyeliminowania najmniejszego bąbelka z powietrzem, zgodnie z instrukcja od najdalej położonego kola do najbliższego a także odwrotnie jednak to nie pomogło. płyn hamulcowy został odessany i zalany nowy a następnie kilkakrotnie potworzona czynność odpowietrzenia niestety i to nie pomogło..

    Może trochę głupie pytanie-odpowietrzałeś sam czy miałeś pomocnika do naciskania na pedał hamulca?
  • #5
    Marcin19s
    Level 8  
    Oczywiście, miałem pomocnika ;)
  • #6
    zdzichra
    Level 30  
    Płynu hamulcowego przypadkiem nie ubywa?Może gdzieś na przewodach masz nieszczelność?
  • #7
    Marcin19s
    Level 8  
    przewody gumowe w stanie bardzo dobrym, zero wycieków przy pompie oraz pod każdym z kol, stan płynu w zbiorniczku na max nic nie ubywa. Co myślisz o radzie mechanika odnosnie serwo ?
  • #8
    zdzichra
    Level 30  
    Według mnie pedał hamulca byłby twardy przy uszkodzonym,gdyby zaś płyn wyciekał z pompy do serwa płynu by ubywało.Może pompa ABS jest zapowietrzona lub przepuszcza płyn między sekcjami pompa hamulcowa ale tą już wymieniłeś na teoretycznie sprawną.Objawy wskazują na typowe zapowietrzenie.
  • #9
    Marcin19s
    Level 8  
    Moja pompa po wymianie została rozłożona w ramach regeneracji lecz nie było potrzeby, ponieważ jest w pełni sprawna. Co do pompy ABS tez o tym myślałem, chociaż nie wiem jak mogło do tego dojść. pompe abs tylko interfejsem ? (mechanicznie nie da rady) ?
  • #10
    rs07
    Level 20  
    Prawdopodobnie zapowietrzyłeś pompę ABS, demontując zacisk i nie zabezpieczyłeś na ten czas instalacji przed wyciekiem płynu. Musisz wykonać odpowietrzenie przy pomocy pompy podciśnieniowej. Jeżeli jej nie masz, to jedź do serwisu.
    Dodam tylko że te informacje wyczytałem a nie mam z własnego doświadczenia, więc może są błędne.
  • #11
    zdzichra
    Level 30  
    Zdania na ten temat są podzielone,ja u siebie chociaż to nie auto z grupy VAG wymieniałem pompę ABS,różne części układu hamulcowego i odpowietrzałem normalnie i dało radę.Poczytaj może coś dla siebie znajdziesz
    http://forum.vw-passat.pl/threads/11048-Jak-o...zy%C4%87-uk%C5%82ad-hamulcowy-%28abs%29/page2
    http://www.motofakty.pl/artykul/odpowietrzanie-ukladu-hamulcowego.html
    http://volkswagen.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=126883