Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

seat toledo V5 AQN - Często psujaca się sonda lambda

14 Mar 2016 19:33 1116 12
  • Poziom 17  
    Witam, pisze ten temat bo już mi ręce opadają. Auto mam prawie 5 lat. w tym czasie wymieniłem chyba już 5 sond (przed kat) szerokopasmowa, koszt 450 w IC. Teraz padła kolejna. Kupowałem tylko org bosch. W vagu dostaje błąd b1s1 no activity. Gdy wyskoczy ten błąd resetuje się adaptacje, Auto w sumie jedzie normalnie jednak z uwagi na gaz chce żeby sonda była sprawna. Po skasowaniu błędu sonda pracuje normalnie do czasu aż się pojawi znowu. W aucie nie ma katalizatora i wywalony jest system SAI (nie prze zemnie). Ma ktoś pomysł jaka może być przyczyna ze te sondy tak często się psują? jak spr czy to sonda jest uwalona? Może sterownik silnika jakoś je przepala. Nie mam już pomysłu.



    Edit: mam tez często błąd w stylu sensor heating performece to low, czy jakoś tak, oczywiście dotyczący b1s1
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 17  
    Jeśli sonda jest podłączona pod sterownik lpg to może on być przyczyną.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 17  
    Nie jest podłączona.

    Dodano po 1 [godziny] 3 [minuty]:

    Zamówiłem drugi sterownik silnika, czytam że może to być przyczyną
  • Poziom 17  
    Dzisiaj zauważyłem że błąd ten pojawia się podczas hamowania silnikiem. Podczas jazdy z gazem mieszanka jest regulowana normalnie, jednak gdy zacznę hamować silnikiem dłuższy odcinek to wskazania już zostają na zero i wyskakuje błąd
  • Poziom 42  
    Na czym polega uszkodzenie sondy? , co to znaczy " może sterownik ją przepala"?
    Sprawdzałeś zasilanie ze sterownika na sondę - grzałki i sensora?
    Sterownik podaje masę kluczowaniem na grzałkę.
  • Poziom 17  
    Właśnie nie mam pojęcia na czym to polega. Gdy hamuje silnikiem to sonda wskazuje 0% to raczej normalne, ale po chwili dostaje błąd "b1s1 no activity" w oknie obok korekty krótkoterminowej wskazuje normalnie, ale nie bierze jej wskazań pod uwagę bo ma zapisany błąd. Gdy go skasuje działa normalnie do następnego błędu
  • Poziom 43  
    Cosie dzieje gdy jedziesz tylko na pb?
  • Poziom 17  
    Na obu paliwach jest to samo. Kable sprawdziłem przy poprzedniej wymianie. Zasilanie grzałki też. Dzisiaj może będę miał j już nowy sterownik może to jego wina. Zrobiłem też loga gr 33 i 02 gdy wystąpił błąd, pokażę po pracy
  • Poziom 17  
    Zmieniełem sterownik i bez zmian. http://vaglog.pl/log_254525.html tutaj mam loga. nie wiem czy coś pomoże, pod koniec widać jak korekty sondy wskakują na 0%, chwile wcześniej hamowałem silnikiem, i co zauważyłem to to ze gdy hamuje na wolnych obrotach np na 5 biegu to jest ok, gdy zredukuje to wywala błąd, tak jak na logu, widać moment w którym obr rożna z 1200 na 3500 to własnie redukcja na do hamowaniu i od razu wali błąd, może mi przepustnica nie domyka albo MAF źle pokazuje, jednak nie wiem jak to spr. Wygląda to tak jakby sterownik oczekiwał wskazań sondy przy hamowaniu silnikiem

    Dodano po 5 [minuty]:

    dodam jeszcze ze nie mam katalizatora. Może to jest problem? http://forum.newbeetle.pl/viewtopic.php?t=3979

    Dodano po 1 [minuty]:

    dodam jeszcze ze nie mam katalizatora. Może to jest problem? http://forum.newbeetle.pl/viewtopic.php?t=3979
  • Poziom 17  
    Odlaczylem 2 sondę, błąd dalej jest, ale co ciekawe zniknęła mi wartość resistance w bloku 041 z 1 okna, tak jakby z pierwszej sondy, jak to jest pierwsze os lewej jest do 1 sondy? Druga sprawa to że na 99% chodzi o ogrzewanie bo na zimnym silniku błąd wyskakuje przy każdym puszczeniu gazu. Ma ktoś schemat jak jest podłączona sonda w silniku AQN?
  • Poziom 17  
    Dzisiaj pomierzyłem wszytko, rezystancja grzałki 3.1Ohm, zasilanie podczas gdy w oknie 41 jest htg ON 13.5V kabel masowy od grzałki do sterownika sprawny tak samo jak od przekaźnika pompy paliwa do wtyczki sondy. Sonda grzeje, jak podłączyłem pod aq to po chwili była czerwona. Czy podczas hamowania silnikiem ogrzewanie powinno być cały czas włączone? U mnie nie jest. gdy podczas hamowania silnikiem temp. (nie wiem czego i skąd jest brana)w oknie chyba 34 spadnie poniżej 550 to mam błąd. Mogę na próbę podłączyć masę na stałe żeby spr. czy wtedy wyskoczy błąd?
  • Poziom 17  
    Wymieniłem sondę na nowa. Teraz jest dobrze, jednak zastanawia mnie ta stara. NA nowej podczas hamowania silnikiem wartość wskakiwała na około 5V. Na nowej jest około 4.3V. reszta wskazań jest taka sama. We wtyczce jest chyba jakiś "układzik" nie wiem dokładnie co, mam jeszcze jedna stara sondę spróbuję zamienić kable może zadziała.