Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Fiat Panda 1.1 2008 r. - Jaki dobre tarcze i klocki oraz momenty dokręcenia

magnus27 14 Mar 2016 21:03 1950 13
  • #1
    magnus27
    Level 13  
    Witam.
    W mojej Pandzie muszę wymienić klocki i tarcze hamulcowe. Zastanawiam się nad klockami trw GDB 1115 i tarczami DF 1745. Czy ktoś zakładał i jakie ma w związku z nimi doświadczenia (piszczą, nie piszczą ?) Może polecacie coś innego za rozsądną cenę. I chciałbym się dowiedzieć jakie są momenty dokręcenia zacisku ?
    Pozdrawiam
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • #2
    rafal.jaro
    VAG group specialist
    Bosch piszczał kiedyś, teraz nie wiem bo od tamtej pory nie zakładam. Co do momentów dokręcania zacisków, nie znajdziesz odpowiedniej specyfikacji co do zacisku w fiacie panda raczej, jedyne co to możesz zrobić to zerknąć na tabelkę uniwersalną http://www.srub-met.pl/6.pdf
    fi śruby twardości itp. generalnie jest tam zapewne jakaś 8. Więc nie ma co się pocić.
  • #3
    magnus27
    Level 13  
    A czym smarować prowadnice zacisku ?
  • #4
    rafal.jaro
    VAG group specialist
    Jest specjalny smar do prowadnic zapytaj w sklepie.
  • #6
    rafal.jaro
    VAG group specialist
    Generalnie jest on do smarowania tłoczków tam gdzie jest kontakt z płynem hamulcowym, ale śmiało możesz posmarować prowadnice, tylko nie przesadzić z ilością.
  • #7
    zabol544
    Level 9  
    Do smarowania prowadnic w zupelnosci wystarczy smar miedziany. tarcze i klocki tylko bosh jeszcze nigdy nie narzekalem
  • #8
    magnus27
    Level 13  
    Chcę jeszcze przy okazji wymienić płyn hamulcowy. Posiadam takie urządzonko do podciśnieniowego odsysania płynu https://www.youtube.com/watch?v=O_IdEKRNMm4 Mam auto z ABS. Czy odsysanie mogę przeprowadzić na wyłączonym silniku. Bo słyszałem że przy układach ABS musi być odpalony silnik ?
  • #9
    rafal.jaro
    VAG group specialist
    Jeśli chcesz wymienić płyn to wystarczy że odessiesz ze zbiorniczka stary wlejesz nowy, i odpowietrzysz odpowietrznikami przy kołach przy pomocy drugiej osoby. Nic z tych rzeczy silnik nie musi być odpalony.
  • #10
    Bambek
    Level 15  
    zabol544 wrote:
    Do smarowania prowadnic w zupelnosci wystarczy smar miedziany. tarcze i klocki tylko bosh jeszcze nigdy nie narzekalem

    Dokładnie smar miedziowy, sprawdzone osobiście w różnych typach aut od fso 125p zaczynając i nigdy nie było problemu z zapiekaniem blokowaniem itp. Tylko nie paćkać grubo, należy smarować cieniutko aby natłuścić wcześniej miejsca osadzenia klocków w jarzmie i prowadnice zacisków oczyścić.
    Co do firmy to bosha nie miałem nigdy ale mogę polecić "textar".
  • #11
    rafal.jaro
    VAG group specialist
    Bambek wrote:
    zabol544 wrote:
    Do smarowania prowadnic w zupelnosci wystarczy smar miedziany. tarcze i klocki tylko bosh jeszcze nigdy nie narzekalem

    Dokładnie smar miedziowy, sprawdzone osobiście w różnych typach aut od fso 125p zaczynając i nigdy nie było problemu z zapiekaniem blokowaniem itp. Tylko nie paćkać grubo, należy smarować cieniutko aby natłuścić wcześniej miejsca osadzenia klocków w jarzmie i prowadnice zacisków oczyścić.
    Co do firmy to bosha nie miałem nigdy ale mogę polecić "textar".


    A co powiesz na smar miedziowy do aluminiowych zacisków? Miedź powoduje korodowanie aluminium do tego metalowe prowadnice....
  • #12
    Bambek
    Level 15  
    rafal.jaro wrote:
    Bambek wrote:
    zabol544 wrote:
    Do smarowania prowadnic w zupelnosci wystarczy smar miedziany. tarcze i klocki tylko bosh jeszcze nigdy nie narzekalem

    Dokładnie smar miedziowy, sprawdzone osobiście w różnych typach aut od fso 125p zaczynając i nigdy nie było problemu z zapiekaniem blokowaniem itp. Tylko nie paćkać grubo, należy smarować cieniutko aby natłuścić wcześniej miejsca osadzenia klocków w jarzmie i prowadnice zacisków oczyścić.
    Co do firmy to bosha nie miałem nigdy ale mogę polecić "textar".


    A co powiesz na smar miedziowy do aluminiowych zacisków? Miedź powoduje korodowanie aluminium do tego metalowe prowadnice....


    Masz całkowitą rację kolego, zagalopowałem się i moja wypowiedź wprowadziła by w błąd innych. W fso 125p używałem smaru grafitowego, dawne czasy i jakoś z rozpędu napisałem. Dzięki za czujność, sprostowanie i przepraszam za mój błąd.
  • #13
    magnus27
    Level 13  
    Mam jeszcze jedno pytanko.
    Czy klocki w pandzie są kierunkowe. Czy jest lewy i prawy., Czy po prostu wszystkie są takie same i nie ma znaczenia z której strony je zamontuję ?
  • #14
    rafal.jaro
    VAG group specialist
    Nie pamiętam, jak będziesz wyciągał klocki to wewnętrzny będzie miał odbity tłoczek dobierz do niego identyczny. Zewnętrzny tak samo. Jak klocki są kierunkowe to mają strzałkę, trzeba klocek względem tarczy włożyć w kierunku tarcia.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Bambek wrote:

    Masz całkowitą rację kolego, zagalopowałem się i moja wypowiedź wprowadziła by w błąd innych. W fso 125p używałem smaru grafitowego, dawne czasy i jakoś z rozpędu napisałem. Dzięki za czujność, sprostowanie i przepraszam za mój błąd.


    Spoko po to tu wszyscy jesteśmy jak ja sie myle to Wy mnie poprawiajcie ;)