Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
AdexAdex
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

"Przenośny prąd" do maszyny do lodów

14 Mar 2016 21:45 2472 33
  • Poziom 6  
    Witam, mam maszynę zasilaną 230 V 50 Hz i chciałbym aby chodziła przez 5 h bez ciągłego dopływu pradu. Czy jest mozliwe mieć ''przenośny prąd'' lub przerobić ta maszynę? Jestem zielony w tym więc nic nie mogę wymyśleć, proszę o pomoc.
  • AdexAdex
  • Poziom 40  
    Tak to możliwe. Kupujesz przetwornicę 12 V/230 V o odpowiedniej mocy i do tego akumulator kwasowy 12 V o pojemności zależnej od mocy maszyny. Jaka moc ma to urządzenie?
  • Poziom 33  
    Podaj więcej parametrów z tabliczki znamionowej maszyny - istotny jest prąd i moc maszyny (ew. daj zdjęcie tabliczki i/lub całej maszynki). Przypuszczam, że jest tam silnik napędzający sprężarkę - w takim przypadku nie każda przetwornica napięcia nadaje się do zasilenia takiego odbiornika (w zależności, czy jest tam silnik indukcyjny czy uniwersalny). Znając pobór energii i charakter odbiornika, będzie można dobrać przetwornicę napięcia i akumulator do niej, by zapewnić te 5h pracy.
  • AdexAdex
  • Specjalista - urządzenia lampowe
    styn95 napisał:
    Witam, mam maszynę zasilaną 230 V 50 Hz i chciałbym aby chodziła przez 5 h bez ciągłego dopływu pradu. Czy jest mozliwe mieć ''przenośny prąd'' lub przerobić ta maszynę? Jestem zielony w tym więc nic nie mogę wymyśleć, proszę o pomoc.

Nie podałeś mocy.
    Obawiam się że bez agregatu prądotwórczego się nie obejdzie.
  • Poziom 6  
    3kW:] Dziekuje za odpowiedzi
    _jta_ napisał:
    Jeśli maszyna jest jednofazowa, to może poszukać jednofazowego agregatu...

Najpierw na początek pożyczyć agregat, bo z jednofazowymi silnikami dużej mocy zasilanymi z agregatu bywają "siupy".
  • Poziom 6  
    A przez ten akum nie da rady? Bo agregat glosno chodzi, chyba ze sa jakies ciche;) Przynajmniej moj z budowy nie jest cichy Pozdrawiam