Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A6 C6 2.0TDI - Ciśnienie szyny paliwowej błąd P0191

Cyken20 15 Mar 2016 10:45 1254 25
  • #1 15 Mar 2016 10:45
    Cyken20
    Poziom 4  

    Witam problem tkwi w po liftowej Audi A6 C6 z silnikiem 2.0 TDI. Mianowicie jakie powinno być ciśnienie na szynie paliwowej? U mnie system łapię błąd ciśnienie w zależności od obrotów jest zwiększane/zmniejszane na wolnych obrotach na biegu jałowym wynosi gdzieś w okolicach 28450 kPa

  • Pomocny post
    #2 15 Mar 2016 13:29
    Kołas
    Poziom 11  

    Ciśnienie na biegu jałowym masz dobre. Na biegu jałowym 250- 300, a pod pełnym obciążeniem powinno dojść do 1500 -1800 bar. Do sprawdzenia czujnik ciśnienia na listwie, zawór regulacji ciśnienia na pompie no i oczywiście zrób próbę przelewową na wtryski.

  • #3 15 Mar 2016 19:51
    Cyken20
    Poziom 4  

    Kołas napisał:
    Ciśnienie na biegu jałowym masz dobre. Na biegu jałowym 250- 300, a pod pełnym obciążeniem powinno dojść do 1500 -1800 bar. Do sprawdzenia czujnik ciśnienia na listwie, zawór regulacji ciśnienia na pompie no i oczywiście zrób próbę przelewową na wtryski.

    tak więc na obrotach hm ok 2200 bo tyle tam chyba jest blokada jak się nie mylę mam ciśnienie 80000 kPa a w momencie wciśnięcia pedału różnie czasem nawet do 115000 kPa podbije ale przy stałych obrotach to tak jak wyżej 80000 kPa-73000 kPa to co by mogło być tutaj przyczyną?

  • #4 15 Mar 2016 20:15
    Kołas
    Poziom 11  

    Zapomniałem napisać ,że na początek proponował bym wymianę filtra paliwa.

  • Pomocny post
    #5 15 Mar 2016 21:14
    rafal.jaro
    Specjalista grupy V.A.G.

    Filtr paliwa do wymiany. Trzeba sprawdzić ciśnienie jakie dochodzi ze wstępnej pompy do pompy CR. Sypie błąd. Ale jaki? Konkretnie.

  • #7 15 Mar 2016 21:30
    rafal.jaro
    Specjalista grupy V.A.G.

    Chodzi mi o dokładny opis błędu. Sygnał zbyt wysoki, za niski..

  • Pomocny post
    #8 16 Mar 2016 07:00
    lemmak
    Poziom 20  

    Błąd wskazuje, że sygnał z czujnika ciśnienia szyny paliwowej i / lub jego obwód wysyła błędne odczyty, stanu ciśnienia paliwa.(wysoki/niski)
    Typowe problemy, które wywołują kod P0191:
    - uszkodzony czujnik ciśnienia paliwa
    - wadliwy obwód lub złącze czujnika ciśnienia paliwa
    - uszkodzony regulator ciśnienia paliwa

    Gdyby łatwo można było sprawdzić miernikiem ciśnienie rzeczywiste w danym momencie to diagnoza czujnika ciśnienia była by łatwa. A tak to pozostaje podmianka jednego i drugiego.
    Najpierw bym poszukiwał opiłków na regulatorze ciśnienia.

  • Pomocny post
    #9 16 Mar 2016 07:20
    vag_padło
    Poziom 14  

    nie ma co cukrować , w tych padaczkach leci pompa cr (aluminiowa) i zabija odrazu wtryski

  • #10 16 Mar 2016 11:32
    Cyken20
    Poziom 4  

    vag_padło napisał:
    w tych padaczkach leci pompa cr (aluminiowa) i zabija odrazu wtryski
    pompe zakładałem nową jakieś 3 miesiące temu masakra...
    lemmak napisał:
    Typowe problemy, które wywołują kod P0191:
    - uszkodzony czujnik ciśnienia paliwa
    - wadliwy obwód lub złącze czujnika ciśnienia paliwa
    - uszkodzony regulator ciśnienia paliwa

    jakieś wskazówki mógłbyś podpowiedzieć jak się do tego zabrać od czego zacząć co będzie mi potrzebne oprócz nowych (czyt. inne używki) części oczywiście żebym czegoś sobie jeszcze bardziej nie rozwalił bo z tą Audi to same wydatki ostatnio...

    A i dzięki wszystkim za czynny udział w temacie i chęć pomocy :D

  • #12 16 Mar 2016 12:29
    Cyken20
    Poziom 4  

    Falubaz1 napisał:
    A czemu pompę wymieniałeś? A reszta układu ?

    Wymianę pompy zalecił serwis Audi w Kaliszu wtedy właśnie zaczął się problem z tym błędem ale jednak pompa nie była powodem a oczywiście zwrócić już jej nie mogłem logika serwisu błędna diagnoza i brak możliwości zwrotu nowej pompy... jedyny plus ze stara sprzedałem za dobre pieniądze a po tej sytuacji w Audi zrezygnowałem z serwisu

  • #13 16 Mar 2016 12:32
    Falubaz1

    Specjalista grupy V.A.G.

    Auto rejestrując błąd wchodzi w tryb awaryjny ? Kiedy/jak pojawia się usterka? Podgląd w ciśnienie na railu gdy występuje usterka. Ew. wyjmij czujnik i regulator z szyny i szukaj opiłków. Możliwe że diagnoza serwisu była słuszna, ale przeważnie przy opiłkowaniu pompy CR kończy się na kapitalce całego układy paliwowego z zbiornikiem włącznie.

  • #14 16 Mar 2016 12:38
    Cyken20
    Poziom 4  

    Falubaz1 napisał:
    Auto rejestrując błąd wchodzi w tryb awaryjny ? Kiedy/jak pojawia się usterka? Podgląd w ciśnienie na railu gdy występuje usterka. Ew. wyjmij czujnik i regulator z szyny i szukaj opiłków. Możliwe że diagnoza serwisu była słuszna, ale przeważnie przy opiłkowaniu pompy CR kończy się na kapitalce całego układy paliwowego z zbiornikiem włącznie.

    Powiem Ci że hm obecnie nie wchodzi w tryb awaryjny ale przed wymianą pompy zdarzyło się że wszedł ze 3/4 razy w tryb awaryjny. Byłem u takiego "magika" od Audi w Kaliszu niby lepszy niż serwis posprawdzał wiązkę el. i wgl. i stwierdził że tu wszystko jest ok tylko że jest to wina softu może być taka oto przyczyna jest to wgl możliwe?

  • #15 16 Mar 2016 12:53
    Falubaz1

    Specjalista grupy V.A.G.

    Tak bardzo możliwe. ASO powinno takie rzeczy sprawdzić przed naprawą. Po nr VIN i nr błędu mogą sobie dopasować ew akcję na zmianę oprogramowania.

    Chip tuning - dpf off robione? Auto od dawna u ciebie ?

    Dodano po 49 [sekundy]:

    Cyken20 napisał:
    ale przed wymianą pompy zdarzyło się że wszedł ze 3/4 razy w tryb awaryjny
    Falubaz1 napisał:
    szukaj opiłków.

  • #16 16 Mar 2016 13:05
    Cyken20
    Poziom 4  

    Falubaz1 napisał:
    Tak bardzo możliwe. ASO powinno takie rzeczy sprawdzić przed naprawą. Po nr VIN i nr błędu mogą sobie dopasować ew akcję na zmianę oprogramowania.

    Chip tuning - dpf off robione? Auto od dawna u ciebie ?

    Dodano po 49 [sekundy]:

    Cyken20 napisał:
    ale przed wymianą pompy zdarzyło się że wszedł ze 3/4 razy w tryb awaryjny
    Falubaz1 napisał:
    szukaj opiłków.


    Nie nie pełna seria DPF on i żadnego chipa póki co mocy starcza zastanawiałem się dopiero nad zrobieniem chipa
    a teraz jedynie się zastanawiam nad sprzedażą tego wynalazku

    a autko u mnie od 3 lat

  • #17 16 Mar 2016 17:17
    vag_padło
    Poziom 14  

    diagnoza serwisu była napewno trafna , tyko ze jak juz zacznie pompa siać zniszczenie to sama wymiana pompy nic nie osiągniesz bo do wymiany masz tez wtryski. Zadne czary z softem ci samochodu nie naprawią

  • #18 16 Mar 2016 17:45
    rafal.jaro
    Specjalista grupy V.A.G.

    vag_padło napisał:
    diagnoza serwisu była napewno trafna , tyko ze jak juz zacznie pompa siać zniszczenie to sama wymiana pompy nic nie osiągniesz bo do wymiany masz tez wtryski. Zadne czary z softem ci samochodu nie naprawią


    Mylisz się. Nawet nie wiesz ile poprawek serwisowych jest do wgrania w różnych markach. Z samochodem mogą dziać się cuda, mechanik wymieni pół samochodu a okaże się że potrzebna jest zmiana oprogramowania i problem ustanie.

  • #20 16 Mar 2016 19:14
    Cyken20
    Poziom 4  

    to jeszcze raz Panowie. Od czego sugerujecie bym zaczął teraz jakbyście mogli krok po kroku byłbym bardzo wdzięczny.
    Pozdrawiam

  • #21 16 Mar 2016 23:08
    rafal.jaro
    Specjalista grupy V.A.G.

    Jeszcze raz odczytaj błąd jakimś vcdsem i podaj dokładny opis błędu. Czyli P0191 czujnik coś tam coś tam druga linijka kodu czyli przerwa, zwarcie, za wysoka wartość itp. Cały opis błędu.

  • #22 17 Mar 2016 01:18
    Cyken20
    Poziom 4  

    Kod Usterki: P0191 Zakres działania/Parametry obwodu czujnika "A" ciśnienia w listwie paliwowej

  • #23 17 Mar 2016 06:54
    vag_padło
    Poziom 14  

    rafal.jaro napisał:
    vag_padło napisał:
    diagnoza serwisu była napewno trafna , tyko ze jak juz zacznie pompa siać zniszczenie to sama wymiana pompy nic nie osiągniesz bo do wymiany masz tez wtryski. Zadne czary z softem ci samochodu nie naprawią


    Mylisz się. Nawet nie wiesz ile poprawek serwisowych jest do wgrania w różnych markach. Z samochodem mogą dziać się cuda, mechanik wymieni pół samochodu a okaże się że potrzebna jest zmiana oprogramowania i problem ustanie.


    no jasne bo soft przez sto tyś km działał dobrze za potem juz przestał działać

  • #24 17 Mar 2016 06:55
    lemmak
    Poziom 20  

    Kod P0191 opisany jest w poście 8. Nie ja go wymyśliłem, tylko ross - tech. Była tam też adnotacja o poszukiwaniu opiłków dla tego typu silnika.
    Do tej pory nie zostały podłożone ani regulator ani potencjalny winowajca - czujnik ciśnienia. Nie ma też podglądu co się dzieje z ciśnieniem na szynie w momencie wystąpienia usterki. Ani informacji, czy są opiłki (najlepiej widoczne na sitku regulatora).
    Falubaz1 napisał co robić w poście 13.

  • #25 17 Mar 2016 10:25
    Cyken20
    Poziom 4  

    Czujnik wymieniony na nowy brak jakichkolwiek widocznych opiłków a jakieś wskazówki gdzie mogę znaleźć regulator?

  • #26 17 Mar 2016 14:10
    lemmak
    Poziom 20  

    Pewnie to ten element po drugiej stronie listwy. Zwróć uwagę, czy są opiłki (bardzo, małe - prawie mikro) na wystającym z czujnika elemencie - takim wystającym cienkim pręciku. To jest sitko ale o otworkach niewidocznych praktycznie bez powiększenia. Jeśli mają być opiłki to tam będą. Czasem to wygląda jak nalot ( takie błotko). Jak będzie czysto to jeden problem z głowy.

TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo