Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
SterControl
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

SIemens Logo! - Licznik impulsów

arte79 15 Mar 2016 17:15 1377 5
  • #1 15 Mar 2016 17:15
    arte79
    Poziom 10  

    Witam
    Czy da radę zrobić licznik obrotów śruby trapezowej za pomocą sterownika Siemens LOGO? Dokładnie potrzebuję za pomocą wyświetlacza TD wpisać wartość np.100 i za sterować obrotami falownikiem (do tej pory to ogarniam). Teraz zmieniam wartość na np. 120 i tutaj też nie ma problemu. Schody się zaczynają jak mam wpisane np.120 i wpiszę 70 i teraz chcę żeby obroty falownika się zmieniły na przeciwne. Nie chcę używać dodatkowych klawiszy. Czy da radę to jakoś ogarnąć?

    0 5
  • SterControl
  • #2 15 Mar 2016 17:25
    pafciowaw
    Specjalista Automatyk

    Blok komparatora (porównania): jak a<b (np. 100<120) to wysterować wyjście Q1 (obroty prawe), a jak a>b (np. 120>70) to wyjście Q2 (obroty lewe). tu oczywiście kolejne impulsy muszą być odejmowane (w zależności od kierunku działania napędu)

    0
  • SterControl
  • #3 15 Mar 2016 18:17
    arte79
    Poziom 10  

    Dzieki za szybką odpowiedź. Ale w wersji V8 nie mogę znaleźć komparatora, jest tylko analogowy ale to chyba nie o ten blok chodzi.

    0
  • #4 15 Mar 2016 20:09
    Tokugawa20
    Poziom 8  

    Jeśli komparator ma porównywać liczby naturalne to chyba właśnie chodzi o analogowy.

    0
  • #5 15 Mar 2016 20:16
    pafciowaw
    Specjalista Automatyk

    O ten :)
    Trzeba zaznaczyć brak czujnika;
    Odnośnik "załącz" i "wyłącz": blok który reprezentuje wartość "a";
    Natomiast do wejścia porównawczego "Ax" trzeba wprowadzić wartość analogową.
    W tym celu przed tym wejściem blok "arytmetyka" gdzie znów wprowadzamy wartość "b".
    Blok "arytmetyka" trzeba wyzwolić - na wejściu "en" musi być "1 logiczna".

    Drugi sposób to na piechotę bramkami (np. porównanie zawartości dwóch liczników):
    SIemens Logo! - Licznik impulsów

    0
  • #6 15 Mar 2016 22:56
    arte79
    Poziom 10  

    Poskładałem coś takiego. W symulatorze działa ok. Ale bardzo chętnie zobaczę jak to ma wyglądać na komparatorze:) SIemens Logo! - Licznik impulsów

    0