Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Suzuki Katana 2T 50cm3 - problem z elektryką

Nexers 15 Mar 2016 20:18 2427 22
  • #1 15 Mar 2016 20:18
    Nexers
    Poziom 13  

    Witam!
    Kupiłem żonie skuter po pierwsze problem z ładowaniem, a praktycznie jego brak. Akumulator nowy. Sprawdziłęm bezporśrednio po kablach z "prądnicy" i jak to się mówi zero fazy. Co robić...? Jakie koszty...?

    Nie wiem czy to może mieć związek, lecz od regulatora jest wypięty kabel biało-żółty i za diabła nie wiem gdzie go podłaczyć oznaczenie na schemacie Y/W

    (schemat instalacji
    Suzuki Katana 2T 50cm3 - problem z elektryką
    Trzecia sprawa nie mam zielonego pojęcia co to za kabel na wysokości świecy widoczny na foto. Może ktoś ma jakiś pomysł...?

    Suzuki Katana 2T 50cm3 - problem z elektryką

    0 22
  • #2 16 Mar 2016 00:19
    paweld69
    Poziom 24  

    Przez kabel biało-żółty odbywa się regulacja napięcia na oświetlenie, gdy będzie wypięty będą palić sie żarówki. Jest kilka przewodów żółtych , jeden z nich to zasilanie ze statora do regulatora mające wpływ na ładowanie.( wychodzi z silnika,statora i daje prąd zmienny). Czy do regulatora jest podłączony jakiś żółty przewód? Jeżeli tak to sprawdź napięcie można żarówką od skutera oczywiście przy chodzącym silniku.

    0
  • #3 16 Mar 2016 05:18
    Nexers
    Poziom 13  

    Tylko gdzie go wpiac w instalacje bo on dynda....

    0
  • #4 16 Mar 2016 06:16
    BANANvanDYK
    Poziom 38  

    Podstawowe pytanie. Skuter chłodzony powietrzem czy cieczą? Bo różniły się zapłonem i instalacją.

    0
  • #5 16 Mar 2016 06:42
    Nexers
    Poziom 13  

    Skuter jest chlodzony cieczą.


    Tu było tak nagrzebane w tej instalacji, ze szkoda słów. Jakieś dodatkowe dziwne kable itp.

    Kolory które wychodzą są dwa zielono-żółty i pomarańczowy łacza się głębiej z dwoma czerwonymi. Nie wiem gdzie je podłączyć. Jeden z pewnością do tego grubszego zółtego, a drugi nie mam pojęcia moze do tego cieńkiego zółtego ze złączką. Jak na zdjęciu:

    Suzuki Katana 2T 50cm3 - problem z elektryką Suzuki Katana 2T 50cm3 - problem z elektryką
    Nie wiem gdzie wpiąć ten kabel dyndający od regulatora o oznaczeniu Y/W zółto biały.
    Jak na foto:

    Suzuki Katana 2T 50cm3 - problem z elektryką Suzuki Katana 2T 50cm3 - problem z elektryką Suzuki Katana 2T 50cm3 - problem z elektryką

    0
  • #6 16 Mar 2016 21:59
    paweld69
    Poziom 24  

    Skuter ma tak namieszane w instalacji ( różne dodatkowe przewody, łączenia) , że rada żólty podłącz do czerwonego nie ma żadnego sensu a może spowodować uszkodzenia elementów instalacji a może i pożaru. Trzeba usiąść i przeanalizować wszystkie połączenia ze schematem. Inaczej się nie da.

    0
  • #7 16 Mar 2016 22:42
    BANANvanDYK
    Poziom 38  

    Nakombinowane, to mało powiedziane. Ciężko cokolwiek dostrzec na tych zdjęciach, ale obawiam się że początek przeróbek zaczyna się od statora. Oryginalnie jest jedno uzwojenie na statorze (jednofazowe, połączone z masą) które zasila zapłon CDI, światła i ładowanie. Ja dostrzegam przewody odpowiadające statorowi z Aprilii lub silnika chłodzonego powietrzem.
    Odradzam podłączania czegoś do regulatora i modułu CDI. Obie części oryginalne są bardzo drogie, a zarazem dość awaryjne.
    Naprawić to zdalnie będzie bardzo ciężko.

    0
  • #8 17 Mar 2016 06:47
    Nexers
    Poziom 13  

    Czyli lepiej dać do elektryka....?

    Jaki ściągacz jest potrzebny, żeby zdjąć magneto. To moze to rozbiorę i wtedy będziemy wiedzieć co w tym stratorze jest nagrzebane....?

    0
  • Pomocny post
    #9 17 Mar 2016 17:16
    BANANvanDYK
    Poziom 38  

    Z tego co pamiętam, to ściągacz typu płaskownik + trzy śruby.

    0
  • #10 17 Mar 2016 20:52
    Nexers
    Poziom 13  

    No właśnie dziś byłem w sklepie skuterowym i to samo mi gośc powiedział.
    Szkoda bo inne tańsze i bardziej dostępne, no ale trudno ;)
    Nowe foto na dziś:

    Suzuki Katana 2T 50cm3 - problem z elektryką

    0
  • #11 17 Mar 2016 22:04
    paweld69
    Poziom 24  

    Z cewek magneta ma wychodzić jeden przewód , a z impulsatora (czarna kostka na dwie śrubki )drugi. Ze zdjęcia widać trzy ?

    0
  • #12 18 Mar 2016 06:35
    Nexers
    Poziom 13  

    paweld69 napisał:
    Ze zdjęcia widać trzy ?

    No tak to wyglada. Musze zrobic lub zakupic sciagacz do magneta aby zobaczyc co to za kombinacja.

    Wiem że ściagacz z ajzola/ blachy nie da rady.
    Zakupiłem taki i raczej to zdejmę!

    Suzuki Katana 2T 50cm3 - problem z elektryką

    0
  • #13 18 Mar 2016 23:09
    BANANvanDYK
    Poziom 38  

    Raczej, to pogniesz koło magnesowe. Poza tym gdzie wciśniesz łapki, jak nie ma miejsca?
    Zrobienie ściągacza do tego koła magnesowego to kwestia 10 minut na warsztacie ślusarskim. Podstawa to płaskownik o grubości 5-6 mm.

    Może koło magnesowe dobrze zacisnęło się na stożku, dlatego po naprężeniu ściągacza trzeba puknąć w śrubę naciskającą na czop wału.

    0
  • #14 19 Mar 2016 09:28
    Nexers
    Poziom 13  

    Możesz mi zobrazować, gdzie te dwie małe śruby wkręcić...? Bo patrzę i nie ma tam gwintów i miejsca oparcia. Nie bardzo to widzę jak to ma zadziałać. Do czego duża śruba trzecia to wiadoma sprawa... ;)

    Edit:

    Oki trzeba odkręcić te prowadzenia od pompy wody. Ściagacz taki na szybko zrobiłem i rozebrałem. Ktoś dorabiał kabel. Teraz wiemy dlaczego były trzy kable. Rozumiem, że jak nie ładuje to tą część trzeba zakupić (możecie polecić jakiś zamiennik). Chyba, że lepiej dać do przewinięcia...? Druga sprawa pomożecie dojść jak to podłaczyć. Sądzę że kabel od stratora powinien iść do grubszego zółtego od iskrownika też mamy. Zostają dwa jeden od regulatora który nie wiem gdzie wpiąć i ten zółto-biały z czarną kostką.
    Suzuki Katana 2T 50cm3 - problem z elektryką Suzuki Katana 2T 50cm3 - problem z elektryką

    0
  • #15 19 Mar 2016 11:24
    BANANvanDYK
    Poziom 38  

    Stator na złom. Przecięte uzwojenie w skutek nieprawidłowego demontażu.

    0
  • #16 19 Mar 2016 11:56
    Nexers
    Poziom 13  

    Tyle to wiem pewnie dlatego nie ladowal. Cos wiecej....?

    0
  • #17 19 Mar 2016 13:13
    BANANvanDYK
    Poziom 38  

    Uzwojenie alternatora zasila także nietypowo rozwiązany moduł CDI, więc albo uszkodzenie nastąpiło teraz, albo jest jakaś inna kombinacja zapłonem. Z tego co dostrzegłem na zdjęciach to jest zamontowany oryginalny moduł zapłonowy.

    0
  • #18 19 Mar 2016 13:25
    Nexers
    Poziom 13  

    Poprzedni właścieiel mówił, ze nie ładuje. Lampa przednia była też jakoś dziwnie pospinana omijała włącznik świateł. Dużo nie zostało do odkrycia.
    Wiesz gdzie powinien być wpięty ten kabel od regulatora i ten zółty co go widać na foto u góry z kostką....?

    Zobaczę ile będzie kosztować przewinięcie tego ustrojstwa.....


    Edit:
    Doszedłem do tego że kabel z czarną kostką żółty Y cofa się do tyłu w wiązkę i wychodzi przy kierunkowskazie prawym. Spotyka się dany żółty Y z kablem zółto-białym Y/W w kostce podwójnej. Ta kostka również nie jest wpięta i nie ma gdzie jej wpiąć. Może instalacja jest uniwersalna i dlatego ten kabel i ta dziwna kostka z tyłu lub też do jakiegoś wpięcia czegoś (urządzenie). Teraz kabel od regulatora Y/W prawdopodobnie musi wejść w wiązkę z przodu i połączyć się z tą wtyczką czarną na kablu żółtym Y. Proszę kogoś o sprawdzenie mojego rozwiązania. Ze schematu tak to wygląda.
    Pozostaje teraz zrobić ładowanie :D

    0
  • #19 19 Mar 2016 22:15
    BANANvanDYK
    Poziom 38  

    Instalacja musi być połączona tak jak na schemacie. Zasilanie do świateł musi być przepuszczone przez regulator napięcia. Wewnątrz między zasilaniem z cewki a wyjściem na światła znajduje się układ stabilizatora szeregowego. Niestety regulator jest z tego powodu dość awaryjny. Ładowanie natomiast jest zrealizowane identycznie jak w zwykłych skuterach (tyrystor).

    0
  • #20 22 Mar 2016 18:39
    Nexers
    Poziom 13  

    Przewinięcie/przezwojenie statora koszt 150-180 zł

    0
  • #21 22 Mar 2016 20:42
    paweld69
    Poziom 24  

    Używane oryginalne będzie za ~100-120

    0
  • #22 23 Mar 2016 17:22
    Nexers
    Poziom 13  

    Tylko gdzie to kupić....?

    0
  • #23 16 Kwi 2016 11:30
    Nexers
    Poziom 13  

    Stator przewinięty i wszystko chodzi ;)

    0