Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Zewnętrzna kamera IP z możliwością pracy w chmurze

glider33 15 Mar 2016 21:42 5937 37
Optex
  • #1
    glider33
    Level 23  
    Szukam zewnętrznej kamery IP, minimum 720p, z możliwością pracy w chmurze (bez zewnętrznego IP). Kamera będzie pracować bez rejestratora, podłączona do internetu mobilnego.
    Czytałem, że niektóre kamery IP marki Hikvision mają możliwość pracy w chmurze po zarejestrowaniu w usłudze P2P EZVIZ
    http://adssystems.pl/poradniki/ezviz-hikvision/

    Czy jest gdzieś dostępna lista kamer Hikvision przystosowanych do pracy w chmurze ?

    Czy kamery IP firmy BCS też moga pracować w chmurze ? A może jakieś inne kamerki polecacie co dają radę w chmurze ?
  • Optex
  • #2
    Darkdarkman
    Level 30  
    Cześć.

    Przemyśl dobrze temat braku rejestratora. Kamera 720p przy H.264 HQ to między 3 a 4 Mbit/s.
    Licząc wariant, że 3 MBit/s to masz strumień danych do wysyłki rzędu 3 * 3600 * 24 *30 = 7,41Tbit na miesiąc czyli ponad 920GiB.
    Jakim internetem mobilnym chcesz to przesłać?

    Nawet redukując to do 240p (0,64 Mbit/s) nadal masz ponad 200GiB do wysłania przez internet.
  • #3
    glider33
    Level 23  
    Kamera będzie służyła tylko do podglądu na żywo przez smartfona, max 1 godzina dziennie, przy ustawieniu 6 klatek na sekundę.
  • #4
    Darkdarkman
    Level 30  
    No to router 3G z obsługą NoIP + usługa publicznego zmiennego adresu IP, oferowana przez wielką trójkę. Do tego dowolna kamera.

    Jest też sporo kamer natywnie obsługujących no-ip.
  • Optex
  • #5
    glider33
    Level 23  
    Zewnętrzny ip u operatorów Internetu mobilnego kosztuje chyba prawie 2 dychy, a ma być tanio :)
  • Helpful post
    #6
    Darkdarkman
    Level 30  
    Dynamiczny w plusie 6,15 :)
  • Helpful post
    #8
    Darkdarkman
    Level 30  
    AFAIK - Play nie oferuję w ogóle usługi publicznego IP, ani statycznego, ani dynamicznego.
    Ale jak się wywiesz coś to koniecznie daj znać.
  • #9
    glider33
    Level 23  
    Play faktycznie nie oferuje publicznego IP, ale w chwili obecnej ma najtańszy internet w ofercie elastycznej czyli 10 zł za 10 GB internetu i umowa na czas nieokreślony.
    http://www.play.pl/oferta/play-internet/elastyczny-internet/

    Ostatecznie zrezygnowałem z kamery IP z opcją chmury, na rzecz rejestratora AHD (działa w chmurze) + kamera AHD + router Huawei E5170

    Zestaw działa od 2 tygodni i jak na razie nie było większych problemów z podglądem online. Zdarza się, że obraz trochę klatkuje bo internet nie wyrabia, ale to pewnie z powodu słabego zasięgu LTE w miejscu instalacji routera. Na szczęście ten model posiada gniazdo do podłączenia anteny zewnętrznej.
  • #11
    jimasek
    Moderator of Networks, Internet
    kopi wrote:
    chodzi na karcie Play-a ?

    Usługi P2P czy typowe chmurowe potrzebują tylko dostępu do internetu.
  • #12
    kopi
    Level 11  
    ok, mnie to przerasta, mam niby rejestrator i kamery Hikvision ale bez możliwości włączenia w nim EZVIZ /akurat brakuje mi "zakładki" dostępu do platformy jak w linku z pierwszej wiadomości/
  • #13
    jimasek
    Moderator of Networks, Internet
    Co to za model HIK-a? Jak dawno kupiony i czy od polskiego dystrybutora?
  • #14
    kopi
    Level 11  
    kupowałem wszystko na aliexpress
    Hikvision NVR DS-7604N-E1/4P i kamery DS-2CD2132F-IS
    czyli sprzęt nie stary, rejestrator z chińskimi znaczkami ale nie ma właśnie tej jednej zakładki ... /oczywiście przeszedłem na język polski/
  • #15
    jimasek
    Moderator of Networks, Internet
    kopi wrote:
    kupowałem wszystko na aliexpress

    Tu zrobiłeś błąd, chciałeś mieć taniej więc masz tego skutki.
  • #16
    kopi
    Level 11  
    rejestrator kupiłem za 130$ .. może zmiana oprogramowania ?
  • #17
    jimasek
    Moderator of Networks, Internet
    Dzwoń do twojego "dystrybutora" może coś poradzi :) Oczywiście jak znasz chiński.
  • #18
    kopi
    Level 11  
    może to nie jest zły pomysł :)
    ale chyba mogę w chmurze wrzucić same kamery? bez rejestratora
  • #19
    jimasek
    Moderator of Networks, Internet
    Jeżeli są IP i maja platformę Ezviz to oczywiście że tak
  • #20
    kopi
    Level 11  
    dzięki za info, sprawdzę to jak będę miał do nich dostęp
  • #21
    Marcin8626
    Level 11  
    a zrob zdjecia jak wyglada menu bo mozliwe ze to bedzie oryginalny HIK. MAZI, HIK i HQ maja takie same rejestratory tylko inna szafe graficzna, a wgrywałem już soft od HIKA do MAZI i wszytsko dziala, sam serwisant tak sugerował :)
  • #22
    kopi
    Level 11  
    menu wygląda tak jak w załączniku,
    firmware V3.0.8 build 140825 wersja kodera V5.0 build 140816, udało mi się puścić obraz na ivms 4200 ale jedynie po wifi, to znaczy mam router Huawei b315 na kartę play-a podłączony do rejestratora po kablu, do routera przez wifi łączy się laptop i na laptopie po wifi router-laptop widzi kamery, jak rozłączę wifi i udostępnię internet na laptopie przez komórkę nie widzi już kamer, jeżeli router nie jest połączony z internetem a ma połączenie przez wifi z laptopem widzi kamery.
    Ivms 4500 na komórce przy czytaniu kodów - nie widzi takich urządzeń.
    Ezviz rozpoznaje numery seryjne jednak urządzenia są u niego offline. Udało mi się wrzucić rejestrator na hik-online widzi go w panelu hik-online.com, rejestrator jest tam online - ale jak chcę przejść na http://hik-online.com/nazwadomeny to nie chce mnie połączyć .... nie wiem co z tym robić
    są dwa problemy chiński rejestrator i kamery + internet z playa
  • #23
    jimasek
    Moderator of Networks, Internet
    DDNS to jest domena która do działania potrzebuje publicznego IP u ciebie na łączu. Funkcja ta wykorzystywana jest przy zmiennym adres IP (dynamicznym) tak abyś wiedział na jaki ares masz się logować z zewnątrz (z sieci internet). Niestety adres musi być ciągle publiczny u ciebie na łączu.

    Pozostaje zmiana oprogramowania (jeżeli jest taka możliwość). Zadzwoń do wsparcia HIK-a może chłopaki coś podpowiedzą.
  • #25
    jimasek
    Moderator of Networks, Internet
    Mariusz przy play-u to nie zadziała bo nie dostaniesz się z zewnątrz (brak publicznego IP)

    Warunkiem korzystania z tego typu usługi jest:

    posiadanie urządzenia marki Hikvision,
    posiadanie publicznego, zewnętrznego adresu IP,
    odpowiednia konfiguracja routera lub innego węzła sieciowego: przekierowanie portów.
  • #26
    mikan4
    Level 26  
    @kopi jedynie upgrade do wyższej wersji FW daje Ci szansę odpalenia chmury (aktualnie jest powyżej 3.3). Niestety to jest sprzęt z szarej dystrybucji więc raczej będziesz kombinował z FW, spróbuj wgrać soft w wersji dla USA i nadpisać go wersją EU, powinno pomóc i dodać w ustawieniach sieci menu chmury.
  • #27
    kopi
    Level 11  
    Właśnie to tego doszedłem, chmura pojawia się w wersji bodajże dopiero 3.0.13 czyli z dwa upgrady za moją, mój rejestrator jest z chińskiej dystrybucji czyli nie powinien mieć multilanguage a ma, czyli sprzedawca 'zmodyfikował' soft. Są dostępne modyfikacje softu z wersją angielską. Nie znalazłem modyfikacji multilanguage nowego softu. Upgrade można znaleźć najprościej wpisując dropbox i wersja softu w google lub znaleźć odpowiedni wątek na forum www.ipcamtalk.com.
    Jeżeli ktoś ma taką wersję lub wie gdzie ją mogę znaleźć prosiłbym o linka.

    Dodano po 14 [minuty]:

    Wysłałem jeszcze maila z prośbą o nowszy soft multilanguage do dystrybutora z Chin u którego wszystko kupiłem. Sporo sprzedaje. To może rozwiąże problem.
  • #28
    kopi
    Level 11  
    Dostałem odpowiedź od dystrybutora z Chin że przeprasza ale nie ma możliwości zmiany oprogramowania na wyższy i że upgrade będzie możliwy tylko do wersji chińskiej. Kolejne wersje oprogramowania sa podzielone chyba właśnie ze względu na dostępność w nich chmury EZVIZ i chińskiej YS7. I teraz są upgrady do wersji chińskiej z możliwością zamiany na język angielski nie wiem tylko jak w nim będzie działała chmura. Znalazłem wątek dotyczący zmiany chmury dla kamer: http://www.cctvforum.com/viewtopic.php?f=19&t=42335&start=15
    ciekawe czy mnie to też czeka ...
  • #29
    kopi
    Level 11  
    Niestety mam problem z upgradem. Zmieniam IP komputera zgodnie z instrukcją program do upgradu komunikuje ten zmieniony IP, odłączam kabel sieciowy /skrosowany/ od rejestratora i wyłączam go z prądu. Ponownie podpinam i włączam rejestrator /cały czas na odpalonym programie do upgradu/ i nic. Obok w katalogu leży plik z upgradem, zgodnie z instrukcją powinien automatycznie zacząć w tym momencie upgrade ale nic się nie dzieje, nie wiem co robię nie tak. Rejestrator po resecie ustawień z odpowiednim IP nie zmienianym... nie wiem co robić. Próbowałem też upgrade przez USB ale nie czyta pliku.
  • #30
    Marcin8626
    Level 11  
    a probowales wgrywac softa ze strony ftp://ftp.spselectronics.pl/CCTV/HikVision_Raiden/Rejestratory_IP/ ??
    znajdz model i sproobuj, ja ostatnio do rejestratora MAZI wgrywalem soft od HIK i wszytsko dziala do tej pory

    pozatym sam mam kamere z ALI tez HIKa i bez problemu moge softy zmienic i dziala chmura bez zadnego problemu, takze wgraj softa z oficjalnego dystrybutora i musi chulać