Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Texa PolandTexa Poland
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

polo 1.4 16v BBY 9n - Wolne obroty ok 450 obr/min brak rozwiązań :(

15 Mar 2016 21:59 2397 24
  • Poziom 14  
    Witam. Posiadam polo 9n 2002r. z silnikiem 1.4 16v BBY.gdy go kupiłem miał uszkodzony termostat ponieważ temperatura dochodziła do 75st, ale obroty utrzymywał na poziomie 550 obr/min i można było normalnie jeździć w korkach itp. Po wymianie termostatu samochód nagrzewa się prawidłowo i utrzymuje prawidłową temperaturę, ale za to obroty po nagrzaniu spadają do 450 /obr/min. Powoduje to taką sytuację, że stojąc w np. w korku silnik po np. 2 minutach pracy na biegu jałowym zaczyna drżeć i przestaje pracować na jednym z cylindrów (przeważnie 2 lub 3). dodanie gazu nic nie pomaga, trzeba zgasić silnik i odpalić ponownie, a niekiedy nawet trzeba odczekać kilkanaście minut. Wymieniłem 2 cewki na nowe, oraz wszystkie zamieniałem miejscami i nic to nie zmienia. Wymieniłem wszystkie świece. W momencie gdy silnik pracuje na 3 cylindrach wyjąłem cewkę z niepracującego cylindra i tu się zdziwiłem bo iskra była. Czyściłem również przepustnicę i przeprowadzałem adaptację. Ostatnio wymieniłem czujnik temperatury, niestety nic to nie zmieniło. Zauważyłem, że gdy odłączę wtyczkę od czujnika temp. auto ma wyższe obroty i jeździ normalnie (niestety czuć wtedy zbyt bogatą mieszankę w spalinach). Oczywiście byłem już na diagnostyce i zostało wszystko sprawdzone i nie mam żadnych błędów. Komputer jaki posiada auto to Magneti Marelli.

    Proszę o pomoc!!!
    Przebywam obecnie w niemczech i wolałbym uniknąć wizyty w tutejszym warsztacie bo wiem ile by to kosztowało, a wiem, że zaczęli by od wymiany wszystkich cewek, świec, przewodów czujników...itp. co oczywiście już sam zrobiłem i lub mogę zrobić. Problem jest gdzie indziej.
  • Texa PolandTexa Poland
  • Poziom 17  
    Masz vag ? Robiłeś miu adaptację , czyściłeś przepustnice , sprawdzałeś sondę , może masz uchylony egr i go dusi
  • Texa PolandTexa Poland
  • Poziom 22  
    Sprawdź kompresje od tego zacznij cała reszta na drugi plan .
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 14  
    Co do kompresji to zostawmy to na później. Auto jest mocne, nie bierze oleju..., ps. nie jestem na tyle zielony żeby nie odróżnić wady osprzętu od złej kondycji silnika.

    Mam jakiś najtańszy interface z allegro do wagcom, ale nie mogę się nim połączyć z silnikem, łączy się tylko innymi rzeczami wyskakuje bad route czy coś takiego.

    Podejrzewam, że ktoś celowo uszkodził po wtedy auto pracuje poprawnie i poza niższą temperaturą.
  • Poziom 17  
    kup vcds , bo inaczej robota po omacku
  • Poziom 14  
    możesz rozwinąć ten skrót albo od razu dać mi link do sprawdzonego źródła to kupię, a nie chcę znowu kupić gadżet do niczego


    \
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 14  
    Możesz mi rozjaśnić dlaczego uważasz, że wina leżu po stronie kompresji. Auto ma tylko takie napady przy dłuższej pracy na niskich obrotach, a nie zawsze na niskich obrotach. odpięcie czujnika temp powoduje podwyższenie obr do 700 u silnik pracuje prawidłowo poza złym składem mieszanki.
  • Poziom 42  
    W tym wynalazku jest zmotoryzowana przepustnica , pedał gazu elektroniczny.
    Te elementy i ich warunki pracy trzeba podglądnąć VAG-iem.
  • Poziom 14  
    Możesz mi kolego dać dokładniejsze wskazówki?

    Dodano po 1 [godziny] 12 [minuty]:

    Zamierzam kupić ten interface bo te kabelki po 30 zł do mnie nie przemawiają, zresztą jeden już mam i nie mogę się połączyc z silnikiem. Bedzie to dobry wybór?

    Dodano po 13 [minuty]:

    Moderowany przez T5:

    http:xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
    3.1.18. Nie wysyłaj linków, które po pewnym czasie przestaną być aktywne. To spowoduje, że dyskusja straci jakikolwiek sens.

  • Poziom 22  
    Słaby sprzęt odczytasz błędy ale podgląd parametrów lipa .
  • Poziom 14  
    bula17 napisał:
    Słaby sprzęt odczytasz błędy ale podgląd parametrów lipa .


    poleć lepszy proszę do użytku prywatnego
  • Poziom 22  
    pli98 napisał:
    bula17 napisał:
    Słaby sprzęt odczytasz błędy ale podgląd parametrów lipa .


    poleć lepszy proszę do użytku prywatnego



    Moderowany przez T5:

    http:xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
    3.1.18. Nie wysyłaj linków, które po pewnym czasie przestaną być aktywne. To spowoduje, że dyskusja straci jakikolwiek sens.
    np ten kabel powinien spokojnie sobie poradzić .

  • Poziom 14  
    Cytat:

    Moderowany przez T5:

    http:xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
    3.1.19. Nie wysyłaj wiadomości w tematach archiwalnych, jeśli jest to kolejne pytanie, w szczególności inne niż osoby pytającej. Z racji szacunku do pytającego załóż własny temat. Możesz dopisać tylko sposób rozwiązania problemu.


    np ten kabel powinien spokojnie sobie poradzić .


    zamówiłem dokładnie ten kabel i niestety nie mogę się połączyć, błąd "bad route" błąd synchronizacji. zmieniałem ustawienia na wszystkie sposoby.

    Wymieniłem czujnik temperatury, niestety nie pomogło, jest identycznie.
    Odpiąłem kostkę od czujnika i tak jeździłem, ale odziwo jest dobrze tylko przez jakieś 20km po tym czasie wskazówka i tak osiąga 90st.C i wtedy silnik zaczyna telepać i obroty spadają (mimo, że czujnika fizycznie niema w obwodzie!!!).

    podpiąłem stary czujnik do kostki tak że nie ma dostępu do obiegu wody tylko wisi między kablami i osiągnie jedynie temp. otoczenia. Efekt: jest tak samo osiąga po ok 20km 90st i obroty spadają.

    Czasami jest tak, że w czasie jazdy zapali się czerwona kontrolka od wody (ta sygnalizująca jej brak) i wtedy potrafią również nie działać wskaźniki paliwa i temp. Wówczas obroty zachowują się normalnie. Po wyłączeniu i włączeniu silnika kontrolki wracają do normy i obroty znów wariują.

    Ewidentnie wszystkie fakty na niebie i ziemi wskazują na problem z komputerem lub jego obwodem. Czy może mi ktoś doradzić gdzie szukać przyczyny, jeśli problem jest w wiązce to gdzie zacząć szukać, żeby zbyt dużo się nie narobić. Co pomierzyć? gdzie? Sprawdzałem optycznie wtyki komputera i wyglądają ok są czyste itp.
  • Poziom 42  
    Czyżby ten wehikuł miał jeszcze jeden czujnik na ECU i zegary?
  • Poziom 14  
    Szukałem, ale nie widzę innego czujnika. Ten który jest ma 2 piny.
  • Poziom 15  
    pli98 napisał:
    Czasami jest tak, że w czasie jazdy zapali się czerwona kontrolka od wody (ta sygnalizująca jej brak) i wtedy potrafią również nie działać wskaźniki paliwa i temp. Wówczas obroty zachowują się normalnie. Po wyłączeniu i włączeniu silnika kontrolki wracają do normy i obroty znów wariują.

    Brak/słaba masa lub bardziej prawdopodobne coś po stronie "plusowej", może jakiś przekaźnik.
    Po włączeniu stacyjki styk "zadziała" ale zwiększony opór powoduje grzanie się styku i z czasem opór rośnie powodując spadek napięcia do pewnego momentu i kontrolki/deska zaczyna "głupieć", po przekręceniu stacyjki raz jeszcze deska/kontrolki wracają do "normy" bo styk zaczyna lepiej przewodzić.
    Pytanie dlaczego jak deska "źle działa" to obroty są w porządku, a po przekręceniu stacyjki deska wraca do "normy" i wtedy "gubi" obroty. Usterka może być wewnątrz któregoś z modułów, z kodu silnika wnioskuję że autko jest z około 2002 roku.
    Jakie są błędy w innych modułach?
    Problem może okazać się całkiem banalny jak wina któregoś z przekaźników/masy/przewodu w wiązce kończąc na usterce wewnętrznej któregoś z modułów, co by nie było będziesz potrzebował naprawdę dobrego elektro-mechanika na rozwiązanie problemu, inaczej może się skończyć na wydaniu niepotrzebnie kasy na wymianę części i płaceniu mechanikowi.
    Usterka wygląda na taką że coś gdzieś się przegrzewa i silnik "traci" obroty jałowe, może być i tak że puki silnik zimny to spadku obrotów nie widać bo chodzi na przysłowiowym "ssaniu", problem z obrotami pojawia się dopiero po uzyskaniu przez silnik właściwej temperatury pracy.
    Masz problem z komunikacją, a co z komunikacją do innych modułów jak poduszki, ABS, deska?
  • Poziom 14  
    Auto jest dokładnie z 2002 roku. Mam dostęp do wszystkich modułów poza 01 (elektronika silnika). W pozostałych modułach błędów nie ma. Dokładnie silnik chodzi na przysłowiowym ssaniu i dlatego spadku obrotów nie ma, ale nie jest regułą ile czasu na nim chodzi. Raz dłużej raz krócej, temperatura 90st. jest już dużo wcześniej osiągnięta.
  • Poziom 15  
    To masz problem elektryka/elektronika/sam moduł sterujący silnikiem.
    Kupiłeś już uszkodzone auto.
  • Poziom 14  
    atip napisał:
    To masz problem elektryka/elektronika/sam moduł sterujący silnikiem.
    Kupiłeś już uszkodzone auto.


    Podejrzewałem to od momentu założenia tego tamatu. Dzięki za potwierdzenie moich przypuszczeń. Czy znajdzie się ktoś, kto pomoże mi w samodzielnym rozwiązaniu problemu. Jestem w niemczech razem z tym autem, a praca elektromechanika nie jest tu tania.

    Dodano po 14 [minuty]:

    Czy brak komunikacji z elektroniką silnika nie wskazuje na uszkodzenie sterownika??? bo przecież do on komunikuje się z interfejsem. Ewentualnie linia "interfejs-sterownik"
  • Poziom 15  
    Nie wiadomo kto tam swoje "łapy pchał", więc nie wiadomo czy komunikacja z ECM nie jest celowo uszkodzona :(
    Termostat to też celowa robota żeby auto w miarę działało.
  • Poziom 34  
    Ostatnio w skodzie miałem wręcz identyczny przypadek. Błędy wyskakiwały od lewego powietrza. U mnie chrzanił zawór odmy. Na pracującym silniku spróbuj odkręcić korek wlewu oleju i napisz czy go nie zasysa.
  • Poziom 14  
    Dziś wyjąłem wszystkie przekaźniki i włożyłem z powrotem, z bezpiecznikami to samo. Oczyściłem i sprawdziłem opór na takiej małej masie idącej od aku i jest ok. Wie ktoś gdzie jeszcze posprawdzać te masy? Pierwszy problem jaki chcę rozwiązać to połączenie się z ECU.

    PS. czy jest możliwość (tymczasowego) wstawienia w miejsce czujnika temp. opornika który ustawi na sztywno temp. taką przy której obr. są w normie?
  • Poziom 14  
    Zmierzyłem dziś oporność czujnika temperatury w temperaturze pokojowej i wynosi ona ok 2.2 Ohm. Wylutowałem z jakiejś starej płytki dwa rezystory dające w sumie taki opór i podłączyłem w kostkę od czujnika temperatury, żeby ECU myślał że ma niższą temp i utrzymywał wyższe obr.

    EFEKT:
    - Auto działa identycznie jak przy braku czujnika.
    - Po około 20min jazdy temperatura wzrasta , choć trochę wolniej niż bez podpiętego rezystora.
    -Auto standardowo zaczyna po tym czasie chodzić na 3 cylindrach.

    Przy odpiętym całkowicie czujniku temp i bez rezystora auto spada do poniżej 500obr, chodzi nierówno, ale zawsze chodzi na 4 cylindrach.

    Czy ten silnik ma gdzieś jeszcze czujnik temperatury połączony z ECU?
    Czy może mi ktoś podać na tacy procedurę podmiany ECU w tym samochodzie?