Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel zafira 1.8 LPG X18XE1 - Na pb po dodaniu gazu cieżko wchodzi na obroty.

ziemol2 16 Mar 2016 13:28 14805 54
Automation24.pl
  • #1
    ziemol2
    Level 8  
    Witam.
    Mam problem z Zafirą A 1.8 16V 116km X18XE1.
    Otóż jak w temacie na paliwie jak dodaje gazu to tak jakby się zalewał, ciężko wchodzi na obroty, dopiero powyzej 2 tys jest juz dobrze. Cieżko nim ruszyc, jakby nie miał mocy. Trzeba albo bardzo powoli sprzegło puszczac, albo powyzej 2 tys obrotów, ale wtedy koła piszcza i ludzie sie patrza jak na idiote.
    Co ciekawe jak juz sie przełączy na gaz problem ten ustepuje.

    Oczywiscie zakładam temat po wyczytaniu duzej ilosci postów.
    Do dziś mysłałem że cewka padnięta, ale kupiłem cewke delphi za 380 zł +
    nowe świece i dalej lipa.
    Do tej pory zrobiłem to:
    -wyczysciłem i zaślepiłem egr
    - wymieniłem filtry: powietrza, gazu,
    - wyczysciłem przepustnice(te dwie dziurki nie były zapchane).
    - wymieniłem ta cewke i swiece.

    Mam interfejs op-com, wrazie czego moge odczytac konkretne prarametry.
    Przepływ powietrza w granicach 12kg/h
    Spalanie na postoju z wyłączonym wszystkim 1,2l/h.
    Palił sie błąd p0130 czyli sonda lambda, ale łapał lewe powietrze, po naprawie błąd nie występuje.
  • Automation24.pl
  • #3
    piotrekwoj1
    Level 41  
    Zmierz ciśnienie paliwa.
  • Automation24.pl
  • #4
    ziemol2
    Level 8  
    Troszkę czasu upłynęło, dużo mam pracy, więc mało czasu dla auta :-(
    Niestety nie byłem nigdzie na sprawdzeniu ciśnienia paliwa.
    Natomiast mocno szukałem map sensora i nie znalazłem. Op-com też nie pokazuje mi takiego parametru wiec pytam czy w moim silniku jest w ogóle map sensor ?
    Jeśli tak to gdzie ?
    Zauważyłem jeszcze jedną (dla mnie dziwną) rzecz. Jak przekręce kluczyk nie zapalając auta to pompa paliwa pracuje cały czas. Specjalnie zostawiłem auto na 20 min z włączonym zapłonem i cały czas pompka pracowała.
    Jeszcze nieraz (RZADKO) jak odpalam auto to wskaźniki zegarów (prędkościomierza, obrotomierza, paliwa) jakoś tak dziwnie drżą i spadają poniżej zera.
    Tutaj https://youtu.be/mUkNBqY2W6s filmik z youtuba (nie mój), ale u mnie tak samo się dzieje. W komentarzach jest napisane że winny może być akumulator lub alternator, u mnie ładowanie jest ok i akumulator też wydaje się ok.
  • #5
    kmitki
    Level 22  
    Jedź do porządnego warsztatu t ci naprawią. Ty nawet z op-coma nie umiesz korzystać. Po co zaślepiałeś egr? Odczytujesz jakieś parametry z opcoma a nie wiesz jakie powinny być prawidłowe.
  • #7
    ziemol2
    Level 8  
    Zakręciłem zawór gazu przy zbiorniku i nic to nie dało.
  • #8
    helmud7543
    Level 43  
    Jaka instalacja gazowa? Spalanie 1,2 l/h na rozgrzanym silniku, bez obciążenia (akumulator mam nadzieję naładowany w 100 % ?) to trochę sporo, chyba że ten typ tak ma. Może gaz za ubogo ustawiony, sterownik podniósł na korektach i na benzynie zalewa? Jak da radę przejedź trochę na samej benzynie i zobacz czy coś się zmieni.

    Co do filmiku wygląda jakby napięcie przysiadało. Ale przy odpalaniu to raczej nic groźnego, ewentualnie akumulator niedoładowany lub już nie pierwszej młodości. Jak dzieje się to samo już po uruchomieniu to do sprawdzenia akumulator, połączenia pomiędzy aku a klemami, a jak tam jest ok to alternator nie trzyma napięcia.
  • #9
    ziemol2
    Level 8  
    Instalacja sekwencyjna stag 4.
    Pojeżdżę na benzynie i zobaczę.

    Te zegary tylko przy odpalaniu tak się zachowują, ale rzadko (powiedzmy 1raz na 30-40 odpaleń).
  • #10
    helmud7543
    Level 43  
    Więc wtrysk elektroniczny współpracujący z ECU. Nie wiem ile Zafira potrzebuje na modyfikację korekt, przejedź ok 100 km na samej Pb. Jak się poprawi to gaz do regulacji/sprawdzenia sprawności filtrów, wtrysków i reduktora.

    Co do tego drugiego - trzeba by zmierzyć jak bardzo napięcie przysiada. Na filmie dodatkowo zapala się na chwilę ABS, to objaw charakterystyczny dla skoków napięcia w wielu samochodach, nie tylko Zafira i nie tylko Opel.
  • #11
    stanley11
    Level 11  
    Kolego! Obstawiam na wtryskiwacze. Mam dokładnie ten sam model co Ty. Identyczny silnik, identyczny gaz. Wymień wtryskiwacze i zobaczysz, że będzie ok. Dzieje się tak od jazdy na gazie. Za dużo jeździsz na gazie. Niektórzy uważają też, że dzieje się tak od gazu kiepskiej jakości, który przy spalaniu wytwarza jeszcze większą temperaturę spalania. Ale wymiana wtrysków nawet raz na 5 lat i tak się opłaca. Koszt 100 zł. Teraz po 5 latach zrobiło mi się to samo. Muszę wymienić kolejny komplet wtrysków. Posłuchaj mojej rady a zobaczysz, że będzie git.
  • #12
    ziemol2
    Level 8  
    O widzisz to jest konkretna podpowiedz. Tak zrobie. A powiedz gdzie kupiles te wtryskiwcze bo na allegro nie ma nowych, same używki.
  • #13
    stanley11
    Level 11  
    O nowych wtryskiwaczach zapomnij. Koszt jednego to ok. 1000 zł. Jak kupisz z samochodu, który nie chodził na gazie to będą ok. Zanim wymienisz sprawdź ciśnienie układu. Ja dzisiaj wymieniłem i du...pa. Nie sprawdziłem ciśnienia pompy, wymieniłem niepotrzebnie wtryskiwacze. Przy gazie są tylko trzy powody takiego stanu. Ale jak sprawdzisz ciśnienie i będzie ok to tylko wtryskiwacze ci zostaną. Jak ciśnienie jest niewłaściwe to albo pompa, albo wężyk przelewowy w zbiorniku. Nic więcej nie wchodzi w grę.
  • #14
    ziemol2
    Level 8  
    Ostatnio zauważyłem jeszcze jeden objaw. Chodzi o to że w tym zakresie obrotów od 1 tys do 2 tys auto czasami "strzela w gaźnik" . Czyli po mojemu jakby nie było iskry. Zakładając że nowa cewka i świece działają prawidłowo. To moje pytanie jest takie, który z czujników
    ( czujnik wału czy czujnik wałka rozrządu) daje odpowiedni "sygnał" do tego aby ów iskra w odpowiednim cylindrze się wyzwoliła.
  • #15
    jokerro
    Level 34  
    Może nie doczytałem,czy problem występuje na obydwu paliwach?Czy tylko Pb?
  • #16
    ziemol2
    Level 8  
    Problem wystepuje na PB.
  • #17
    Jacko9
    Level 15  
    ziemol2 wrote:
    wyczysciłem i zaślepiłem egr


    Spróbuj na sprawnym bez zaślepiania.
  • #18
    ziemol2
    Level 8  
    Dziś wymieniłem wtryskiwacze i ..... to samo.
    Stwierdzam jednak że problem jest z iskrą.
    Podczas dodawania gazu auto zamula i czasami strzela w wydech.
    Błędy które się wyświetlają na ecu to p1327 p 1328 p1326 p1329 czyli układ zapobiegania spalaniu stukowemu maksymalny limit iskry na poszczególnym cylindrze ,oraz p0325 czyli nieprawidłowy sygnał sensora spalania stukowego.
    Jakieś pomysły ??
  • #19
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Powypalane gniazda zaworów, uszkodzony lub źle zamontowany czujnik spalania stukowego, fatalne paliwo. Masz do wyboru.

    Dodano po 38 [sekundy]:

    A, jeszcze możesz dołożyć zapchany układ wydechowy.
  • #21
    ziemol2
    Level 8  
    Za 2 dni jade do mechanika zmierzyc cisnienie paliwa i cisnienie spreżania. Po przeczytaniu x postow zastanawiam sie przy okazji nad zmianą swiec. Wiem ze oryg powinny byc swiece 2 elektrodowe. Ale ostatnio jakis sprzedawca ze sklepu motoryzacyjnego powiedzial ze do lpg to lepsze beda 1 elektrodowe. W tej chwili mam ngk 2 elektrodowe. A chce kupic gm 1214031.
  • #22
    sebap
    Level 41  
    Do gazu montuje się takie same świece jak do benzyny, w Twoim przypadku NGK BKR5EK dwuelektrodowe.
    Zainteresował bym się sterownikiem silnika. W Oplu 1.8 padały jak muchy.
  • #23
    ziemol2
    Level 8  
    Czy jest ktoś z okolic Włocławka z takim silnikiem, żeby spróbować podmienić na chwile cewke, przepływomierz .... ?
  • #24
    piotrekwoj1
    Level 41  
    Masz stan oleju prawidłowy?
  • #25
    ziemol2
    Level 8  
    Auto bierze olej, może nie jakoś tragicznie, ale co jakiś czas sprawdzam i dolewam do stanu. Powiedzmy tak około 200-300 ml na 1000km.
  • #26
    helmud7543
    Level 43  
    Może się mylę ale nie wiem czy diagnoza idzie w dobrym kierunku. Po pierwsze, problem występuje tylko na Pb więc chyba można założyć (mylę się?) że układ zapłonowy jest sprawny, bo to LPG ma większe wymagania co do zapłonu i w razie problemów z zapłonem, to na LPG objawy pojawią się najpierw.

    Podobnie ze sterownikiem silnika - jeśli ma problem to czy nie powinien się sypać zarówno na Pb jak i na LPG?

    Picie (lub wyciek, sprawdź czy silnik wszędzie czysty) oleju na poziomie 300 ml na 1000 km nie powinno wpływać na pracę silnika.

    Szukałbym w kierunku zbyt małej dawki benzyny (przy zbyt dużej też będzie się dusił, ale chyba nie będzie strzelał?) i szukałbym przyczyn (kiepskie paliwo, słabe ciśnienie benzyny/zbyt duże LPG lub ogólnie rozjechane korekcje przez nieprawidłowo działające LPG). Oczywiście zakładam że nadal problem ze wszystkim, łącznie ze strzelaniem, jest tylko na benzynie.
  • #27
    piotrekwoj1
    Level 41  
    Podmiana cewki nic nie da bo skoro na gazie ok to tak jak napisał kolega wyżej napisał zapłon jest wporządku. Szukaj w układzie zasilania paliwem. Zmierz te ciśnienie paliwa.
  • #28
    ziemol2
    Level 8  
    Ciśnienie zmierzone. Niecałe 4 bar, stabilne, nie spada podczas gazowania.
    U gazownika byłem, skorygował mapy wtryskow, auto troszke żwawsze na lpg.
    Na Pb bez zmian.
    Co ciekawe po wizycie u niego spadło wskazanie spalania na postoju. Z 1,3l/h do 1,0-0,9l/h.
  • #29
    krzysiek11
    Level 12  
    Witam.Problem tkwi w gazowni,niezbyt dokładnie dostrojona instalacja LPG,rozjechane korekty krótko i długo terminowe w kompie z Pb.Przerabiałem to u siebie jakiś czas temu.Jak masz dostep do OPCom,czy innego programu,to zobacz jak wyglądają te korekty.
  • #30
    ziemol2
    Level 8  
    Mechanik zmierzył ciśnienie spreżania, powiedział że na każdym jest 14 bar. Po postoju cała noc, na zimnym silniku (wtedy kiedy problem jest najbardziej odczuwalny) po odpaleniu silnika na chwile, wykrecil swiece i byla "zalana". Czyli za duzo paliwa. Parametry pracy silnika według niego sa prawidłowe, czasy wtrysku, przeplywomierz, sonda itp.