Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Thunderbird - Skrzynka odbiorcza usunięta po porządkowaniu

17 Mar 2016 12:57 2043 7
  • Poziom 9  
    Thunderbird poprosił o porządkowanie maili. Zgodnie z instrukcją kliknąłem "Uporządkuj". Wcięło wszystkie maile ze skrzynki odbiorczej. Wysłałem testowego maila na konto - w skrzynce odbiorczej 1 mail. Jak to odzyskać?
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Moderator - Komputery Serwis
    Wejdź do katalogu danych Thunderbirda (w Windows - start->uruchom / wyszukaj: %appdata%\Thunderbird\Profiles) - dalej losowa nazwa profilu, dalej folder Mail, dalej nazwa konta pocztowego, z którym masz problem. Zrób zrzut ekranu pokazując jego całą zawartość wraz z rozmiarami plików. Jaki system posiadasz?
  • Poziom 9  
    dt1 napisał:
    Wejdź do katalogu danych Thunderbirda (w Windows - start->uruchom / wyszukaj: %appdata%\Thunderbird\Profiles) - dalej losowa nazwa profilu, dalej folder Mail, dalej nazwa konta pocztowego, z którym masz problem. Zrób zrzut ekranu pokazując jego całą zawartość wraz z rozmiarami plików. Jaki system posiadasz?


    Windows XP
    Próbowałem znaleźć jakieś pliki w kwarantannie (wczoraj robiony był skan całościowy przed wyłączeniem komputera), ale bezskutecznie.
  • Moderator - Komputery Serwis
    Spróbuj tej metody na pliku Inbox:
    http://www.cloudnetworks.com.au/support/restore-previous-version-folder-file/

    Być może Windowsowe przywracanie systemu ma jakąś kopię tego pliku. Alternatywnie możesz sprawdzić programem DMDE, czy uda się odzyskać poprzednią wersję pliku - ale jako że folder najpewniej jest zlokalizowany na dysku systemowym, szanse na jego odtworzenie taką metodą są niewielkie.
  • Poziom 9  
    Niestety nie mam tego windowsowego narzędzia do przywracania :/

    Oprócz samego przywrócenia folderu szukam też przyczyny usunięcia. Żeby program sam od siebie wszystko wykasował? :/

    Aha - program pytał też o jakieś certyfikaty. Czy pobrać itp. Nie wiem, co było klikane, bo to nie moje stanowisko akurat.

    Dodano po 48 [minuty]:

    Przy tworzeniu wiadomości pojawił się np. monit o zapisaniu wiadomości, bez ingerencji użytkownika w wersję roboczą. Może spróbować przeinstalować Thunderbirda? Czy przy odinstalowaniu/zainstalowaniu nowej wersji profil również zostanie wykasowany? Jaki jest sens tworzenia kopii przed reinstalacją skoro i tak nie działa poprawnie?
  • Moderator - Komputery Serwis
    Korzystając z poczty z użyciem zaszyfrowanych protokołów transmisyjnych potrzebny jest certyfikat. Do wcześniejszego korzystania też był on potrzebny. Trzeba zweryfikować, czy certyfikat, o który pyta Thunderbird jest właściwy i go zaakceptować, jeśli tak jest.

    Standardowe sprawdzenie SMART twardego dysku nie zaszkodzi, skoro sypnęły się dane. Przy okazji: wygląda na to, że 4GB danych jest w koszu (patrząc na pliki). Rozumiem, że w koszu jest dużo wiadomości, ale to nie te, których szukasz?
  • Specjalista - HDD i odzyskiwanie danych
    Dokładnie. W koszu jest bardzo dużo wiadomości (patrząc po swoim katalogu to będziesz tam miał około 18000 wiadomości). Może opcja uporządkuj przeniosła je do kosza zwyczajnie. Jeśli nie to najlepiej uruchomić DMDE z bootowalnego nośnika i szukać wcześniejszej wersji pliku Inbox. Korzystanie z systemu zmniejsza wtedy szansę na odzysk.
  • Poziom 31  
    Jeśli nie było ustawione kasowanie wiadomości z serwera po pobraniu przez Thunderbirda, to wszystkie wiadomości masz na serwerze poczty. Po instalacji nowej wersji powinien pobrać całą dostępną pocztę.