Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

OPEL VECTRA 1.9 CDTi 150KM - obwód grzania świec

17 Mar 2016 17:32 2541 8
  • Poziom 9  
    Witam
    Walczę z kumpla autem, takim jak w temacie, świece nowe założone przez poprzedniego właściciela, mają 1ohm oporności wszystkie, czujnik temp jest OK, widać, że ktoś ruszał wiązkę silnika już, do sterownika świec nie dochodzi stały plus na PINie L30, sterownik jest obok aku więc możnaby podłączyć tam ten stały plus ale problem drugi jest taki, że fabrycznie sterownik ma dwa wyjście G1 i G2 świece są połączone 2x2 a tutaj jakby te dwa obwody się łączą bo na każdą świcę jest przejście i z PINu G1 i PINu G2 czy może ktoś wie w który miejscu pojedyncze kable ze świec żarowych łączą się w pary, zastanawia mnie też ten PIN L30 dlaczego nie ma tam napięcia, bezpieczniki wszsytkie OK,
  • Pomocny post
    Poziom 38  
    Parami są łączone ale do sterownika idą dwa kable jak sam zauważyłeś. Kolego co się dziwisz obwód zamyka się przez świecę. One mają po 1 ohmie wiec 4, 2 szeregowo plus 2 równolegle to i tak daje 1ohm w pętli wiec prawie zwarcie. Musiałbyś odpiąć wtyczkę od sterownika i odłączyć świece wtedy zobaczysz że nie ma zwarcia. Co do braku plusa to trzeba zerknąć w schemat co jest pokolei.
  • Poziom 9  
    piotrekwoj1 napisał:
    Parami są łączone ale do sterownika idą dwa kable jak sam zauważyłeś. Kolego co się dziwisz obwód zamyka się przez świecę. One mają po 1 ohmie wiec 4, 2 szeregowo plus 2 równolegle to i tak daje 1ohm w pętli wiec prawie zwarcie. Musiałbyś odpiąć wtyczkę od sterownika i odłączyć świece wtedy zobaczysz że nie ma zwarcia. Co do braku plusa to trzeba zerknąć w schemat co jest pokolei.


    hej dziękuje za podpowiedź jutro sprawdzę i dam znać, teraz zobaczyłem, że przy akumulatorze jest taka puszeczka/bezpiecznik, z obu stron spalne są blaszki z jednej połączone drutem miedzianym 8-O

    Dodano po 43 [minuty]:

    no i sprawa ginącego plusa rozwiązana, poniżej zdjęcie zdrutowania bezpiecznika a z drugiej strony jest druga blaszka też spalona i to jest właśnie L30 na steerownik grzania świec, ktoś nie sprawdził, że te obwody działają niezależnie albo nie chciało mu się drugiego druta zakładać, takie blaszki same można dokupić czy trzeba całość zmieniać bo nie spotkałem się z z czymś takim

    OPEL VECTRA 1.9 CDTi 150KM - obwód grzania świec
  • Poziom 38  
    To są bezpieczniki płytkowe są dostępne w sklepach tylko wstaw o odpowiedniej wartości.
  • Poziom 9  
    dzisiaj już ciemno i skończyłem robotę, rozumiem, że na blaszce powinno być coś wybite czy sprawdzić opór tego?
  • Poziom 38  
    Tak powinna być wybita wartość.
  • Poziom 9  
    po odpięciu wtyczek ze świec faktycznie są dwa niezależne obwody, bezpieczniki zmienione, miały 80A, Pani w sklepie od razu wiedziała, że od świec żarowych, tylko w tych nowszych autach dziwne jest to grzanie, bo kontrolka zapala się na 2-3s i gaśnie a obwód cały czas grzeje, nawet po odpaleniu jest na świecach jakieś 7-8V później spada na 4-6V i w końcu znika i teraz nie wiem czy trzeba czekać czy jak zgaśnie się zaraz kręci, w starych dieslach było to trochę prostsze :D auto odpala po 3 obrotach więc chyba OK
  • Poziom 12  
    hubos21 napisał:

    no i sprawa ginącego plusa rozwiązana, poniżej zdjęcie zdrutowania bezpiecznika a z drugiej strony jest druga blaszka też spalona i to jest właśnie L30 na steerownik grzania świec, ktoś nie sprawdził, że te obwody działają niezależnie albo nie chciało mu się drugiego druta zakładać, takie blaszki same można dokupić czy trzeba całość zmieniać bo nie spotkałem się z z czymś takim


    Masz gdzieś jeszcze to zdjęcie?
  • Poziom 9  
    nie mam, auto nie było moje więc już nawet nie zrobię