Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Regulator obrotów silnika 12v DC na podstawie impulsatora i potencjometru.

sajmondesign 17 Mar 2016 17:46 1005 10
  • #1 17 Mar 2016 17:46
    sajmondesign
    Poziom 7  

Witam.

Potrzebuję wykonać regulator/sterownik obrotów silniczka 12V DC.
    Obroty muszą być regulowane impulsami z impulsatora oraz korygowane potencjometrem w celu dokładnej regulacji prędkościomierza (myślę, że wystarczy regulator impulsowy).

W temacie silników jestem totalnie zielony, dlatego zwracam się do was z pytaniem co będę potrzebował do wykonania takiego układu :)

Z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi.

0 10
  • #2 17 Mar 2016 19:38
    2741898
    Użytkownik usunął konto  
  • #3 17 Mar 2016 20:08
    sajmondesign
    Poziom 7  

Głównym problemem jest stworzenie takiego układu, który będzie działał bez zarzutu, a jednocześnie będzie miał możliwość korygowania obrotów względem impulsów jakimś małym potencjometrem, silnik jakiś dobiorę, jeśli nikt nie ma z tym doświadczenia.

A co do silnika to zależy mi na tym, żeby silnik był łatwo dostępny w zakupie, dlatego raczej rozkładanie starych napędów to słaba opcja.

A co myślisz o bezszczotkowcach do modeli RC?

0
  • Pomocny post
    #4 19 Mar 2016 09:22
    Kamilpl123
    Poziom 15  

Witaj

Silniki bezszczotkowe są ogólnodostepne w sieci, także poroblemu z ich zakupem miał nie będziesz.
    Jeśli chodzi o silniki do modeli RC, bedą napewno lepszym rozwiązaniem niżeli silnik ze starego napędu komputerowego ( dysk twardy itp ).