Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[C#] - .invalidate jednego panelu - miga tez panel który jest pod nim

Piotrus_999 17 Mar 2016 21:11 417 4
  • #1 17 Mar 2016 21:11
    Piotrus_999
    Poziom 40  

Witam!

Jestem załkowicie zielony c#

Mam taki problemik

Mam 2 panele - jeden zapewnia tło (bitmapa) na drugim rysuje wykres.

Kiedy chce odswierzyc tylko ten drugi poprzez invalidate() przerysowuje mi wszystko i strasznie miga :)

Czy da sie jakos zrobić aby nie migalo?

0 4
  • Pomocny post
    #2 17 Mar 2016 21:17
    marcinj12
    Poziom 40  

Na pewno nie zaszkodzi ustawienie w formie DoubleBuffered na True.
    Wykresowi można ustawić obrazek-tło przez właściwość BackImage - wykorzystujesz ją? ChartAreas ma z kolei BackColor, które można z kolei ustawić na Transparent.
    Natomiast pytanie zasadnicze - po co przerysowywać wykres? On się samo powinien odświeżać. Wklej kod, a najlepiej przykładowy projekt, bo może coś źle robisz.

0
  • #3 17 Mar 2016 22:08
    Piotrus_999
    Poziom 40  

To mój pierwsz projekt w C#

Generealnie jest to wizualizacja wyników przesyłanych w czasie prawie rzeczywistym przez uC. Jak dostaje paczkę danych przez serial port to rysuje i chce aby to sie wyswietliło. Dlatego robię invalidate. Moze to zle podejscie - ale jestem zielony w c# i raczej pisze "na czuja" niz tak naprawde rozumiejąć co sie dzieje :)

Zrobilem sobie jeden panek z bitmapą backgroundem a nad nim drugi z parametrem transparent.

Jak przerysowuje to miga.

Teraz dla testu (aby nie miec podłaczonego ukladum z którego czytam) zrobiłem sobie MouseClick handler aby testować rysowanie tylko jednej losowej linii w panelu wykresu.

Kod: csharp
    Zaloguj się, aby zobaczyć kod

0
  • Pomocny post
    #4 18 Mar 2016 00:50
    marcinj12