Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Radiotelefon użytkowy - co kupić i gdzie?

17 Mar 2016 22:59 3018 16
  • Poziom 9  
    Witam wszystkich.

Jestem dosyć zielony jeśli chodzi o radiotechnikę, ale potrzebuję nabyć kilka radiotelefonów do łączności w pracy, bardzo prosiłbym o pomoc co kupić i ew. gdzie można by je nabyć?

Mianowicie, potrzebuję radiotelefonów do komunikacji głównie w terenie otwartym, czasami zalesionym, bardzo rzadko w mieście - na odległość do 2-3 km. Czasami na obszarze intensywnego działania setek innych radiotelefonów.

Dotychczas korzystałem kilka razy z pożyczonych radiotelefonów Navcomm TK-890, które sprawdzały się bardzo dobrze. Chciałbym zakupić coś o podobnych parametrach, mogących zapewnić komunikację na podanych wyżej warunkach. Co byście polecili i gdzie można szukać takiego sprzętu używanego?
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Możesz kupić radia wraz z pozwoleniem i korzystać legalnie z sieci navcomm. Są dostępne dwie częstotliwości VHF – 157,9625 MHz i UHF – 448,6375 MHz z maksymalną mocą 5W. Bez problemu powinieneś się dogadać na rzeczoną odległość. Np. na znanym portalu aukcyjnym można to kupić.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Więc autor tematu ma jeszcze większe możliwości kupując radia z sieci navcomm. Widziałem nawet że można kupić osobno pozwolenia tylko nie wiem na ile to legalne. Jedno jest pewne że kupując radio navcomm z pozwoleniem pracujesz nie łamiąc prawa.

PMR- mogą mieć problem z łącznością na odległość 2-3km. To jest pasmo 70cm i sygnał jest bardziej tłumiony niż w paśmie 2m. W dodatku max. mocy którą można legalnie w Polsce używać to 0,5W z oryginalnymi antenami. W sieci navcomm są oba pasma dostępne i z mocą do 5W. Kolosalna różnica w zasięgu biorąc pod uwagę pasmo i moc.
  • Poziom 29