Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Peugeot 508 SW 2.0 HDI 163KM AUTOMAT Tryb awaryjny skrzyni bniegów

dior3 18 Mar 2016 08:13 36870 13
Relpol
  • #1
    dior3
    Level 10  
    Witam,
    Może ktoś ma wiedzę co się stało. Wczoraj zgasiłem motor z dźwignią biegów w położeniu "P". Po kilku minutach chciałem odpalić auto no i się zaczęło:
    - wyświetlił się komunikat usterka silnika
    - a następnie po 1 sec. wyświetlił się komunikat skrzynia biegów uszkodzona, napraw skrzynię
    Auto odpala bez problemu, tylko jak się bieg próbuje włączyć na "D" to dźwignia przesuwa się z wyraźnie wyczuwalnym oporem jak by coś ją blokowało. Następnie jest potężne szarpnięcie kołami jakby był luz na półosiach. Do tego momentu auto sprawdzało się bardzo dobrze. Dzisiaj będę podłączał się z PP2000 do niego, dopiero wtedy będę wiedział coś więcej "znał kod usterki". Do tego po włączeniu "D" skrzynia pracuje tylko na 3 biegu w trybie awaryjnym. Auto ma przejechane 200 000 km na bardzo długich odcinkach. Ktoś ma jakieś pomysły, sugestie, a może się już spotkał z takim przypadkiem. Ja osobiście gdzieś wyczytałem, że taką przyczyną może być przepływomierz i dlatego pojawiła się najpierw informacja o usterce silnika a następnie skrzynia przeszła w tryb awaryjny.

    Pozdrawiam i liczę na jakieś informacje.
  • Relpol
  • #3
    dior3
    Level 10  
    Dzięki za informacje,
    Jak już pisałem dzisiaj się okaże co jest mojemu rumakowi :)
    Później napiszę jakie błędy są wykryte i będę szukał rozwiązania, oby obyło się bez wizyty w warsztacie (mam na myśli, że to jakiś czujnik albo inna pierdoła którą da się samemu wymienić).

    Pozdrawiam.
  • #4
    dior3
    Level 10  
    Witam Ponownie,
    Wczoraj wykonałem skan PP2000 i po wykryciu niemal 20 błędów przelotnych od błędu ryglowania drzwi, zablokowania wycieraczki lewej przednie oraz usterek silnika i skrzyni które zniknęły po 14 godzinnym postoju. Doszedłem do wniosku, że to może być albo jakiś czujnik ABS-u lub akumulator na wykończeniu lub zaśniedziałe styki na szynie CAN (taką sytuację miałem w Berlingo i tylko wtedy klakson mi nie działał. Ponieważ po wykasowaniu błędów i przejechaniu niemal 200 km błędy nie powracają. W niedługim czasie będę testował sprawność akumulatora u znajomego w warsztacie i przy okazji podniosę auto i obejrzę przewody do czujników ABS. Wtedy dam znać. Wydruki z diagnostyki załączam do wglądu, może ktoś mądrzejszy się czegoś więcej dopatrzy.
    poniżej adresy do zdjęć.
    Peugeot 508 SW 2.0 HDI 163KM AUTOMAT Tryb awaryjny skrzyni bniegów Peugeot 508 SW 2.0 HDI 163KM AUTOMAT Tryb awaryjny skrzyni bniegów Peugeot 508 SW 2.0 HDI 163KM AUTOMAT Tryb awaryjny skrzyni bniegów
    lub
    https://obrazki.elektroda.pl/5638641800_1458388659.jpg
    https://obrazki.elektroda.pl/8604236800_1458388661.jpg
    https://obrazki.elektroda.pl/9965556900_1458388662.jpg

    Pozdrawiam.
  • Relpol
  • #5
    adamprzy1
    Level 1  
    Wiytam

    Mam podobnie z tym że podczas szybkiej jazdy (160 km/h i przy przejechaniu ok 500 km) pojawił mi się problem z zablokowaniem skrzyni biegów na 3 biegu. Przed zablokowaniem skrzyni podczas jazdy przy automatycznym zmianie biegów był charakterystyczne szarpnięcie a następnie zblokowało mi skrzynie
    Po odczekaniu kilku minut problem znikł. Zauważyłem że podczas spokojnej jazdy ok 130 km/h broblemu jak by nie było w ogóle. Gdzieś wyszperałem że może to być sterownik hydrauliczny. Ale nie wymieniałem go więc proszę to traktować jako podpowiedź.

    W aso powiedzieli mi że mogę zmienić na manuala ( w sytuacjach awaryjnych np w trasie) i powinno "pomóc" Miałem taką sytuacjie i udało mi się przejechać z niskimi prędkościami i przy zmianach na niższe biegi 3 500 km :)

    Jak by ktoś coś w powyższym temacie wiedział to proszę o info

    Pozdrawiam
    Peugeot 508 sw 2012 r 140 kucy 170 tyś przebiegu automat oczywiście
  • #6
    bart201
    Level 2  
    Witam
    Mam podobny problem Peugeot 508SW 2,2 GT automat. Od jakiegoś czasu po dłuższej jeździe i rozgrzaniu wszystkiego odczuwalne jest szarpnięcie przy zejściu z 4 biegu, i pojawia się szarpnięcie bardzo mocne przy ruszaniu np. ze świateł lub przy manewrowaniu przód - tył. Przy ruszaniu ze świateł tego problemu nie ma jak w czasie postoju przełączę na N, i przed samym ruszeniem wrzucę D.
    Diagnostyka nie wykazuje żadnych błędów skrzyni biegów, Problem pojawia się tylko przy nagrzanym silniku i długiej jeździe.
    Przebieg to 75000 km.
    Proszę o informację czy ktoś znalazł przyczynę i rozwiązanie?
    pozdrawiam
    Bart
  • #7
    dar73
    Level 10  
    Witam
    Mam taki sam problem jak bart201 również w 508 SW GT z roku 2012, z tą różnicą, że mój przebieg to 124.000 km. Auto posiadam od nowości więc przebieg jest prawdziwy. Podobnie jest przy ruszaniu ze świateł. Jeśli na światłach stoję w trybie D następuje szarpnięcie po zdjęciu nogi z hamulca. jeżeli wcześniej przełączę na N i wrócę na D wtedy szarpnięcia nie ma. Zauważyłem również, że gdy zwalniam i następuje przełączanie z biegu 4 na 3 zaczyna szarpać.
    Jeśli ktoś zna przyczynę proszę o informację.
  • #8
    Konrad1177
    Level 8  
    Witam
    Mam ten sam problem jak wyżej - Peugeot 508 GT
    Po rozgrzaniu skrzynia przy redukcji z 5 na 4 bieg szarpnie i przy wrzuceniu na D
    jest też szepnięcie. Raz jest mocne raz słabe albo go nie ma.
    Często jest to związane z jazdą dość szybką.
    Żadne błędy nie są pokazywane na komputerze serwisowym. Co to jest nikt nie wie.
    Najgorsze jest to że już w paru miejscach usłyszałem że jak nie zepsuje się na amen to nic se nie zrobi.To co zrobiłem to zmieniłem olej w skrzyni, przejrzałem wszystkie styki w wtyczkach związanych z skrzynią. To co podejrzewam to coś się dzieje z elektrozaworami - źle sterują skrzynią. A tego typu awarii chyba raczej komputer w pierwszej fazie nie wykaże. Wnioski wyciągam takie bo miałem podobny problem z automatem w Hondzie Accord -bardzo długo szarpała a błędów nie było. Dopiero na koniec kiedy już zupełnie padła zapalił się kontrolki od usterki. Ale podkreślam to tylko moje domysły i szukanie powodu bo jest to bardzo irytujące. Wyczytałem też że wiele drobiazgów elektronicznych w tym modelu potrafi powodować takie objawy.
    Jeżeli ktoś z was zna rozwiązanie proszę o info może uda się namierzyć sprawcę takich problemów.
    Pozdrawiam
    Konrad
  • #9
    dar73
    Level 10  
    W serwisie Peugeota mają już wiedzę na temat tej usterki. Producent twierdzi, że przyczyną są zużyte tarcze sprzęgłowe na poszczególnych biegach. W moim aucie przeprogramowałem elektrozawory sterujące skrzynią ale to nic nie dało. Producent jako naprawę zaleca wymianę skrzyni biegów. Osobiście też to zrobiłem a skrzynię biegów wraz z zaworami, które są wbudowane, kupiłem na portalu aukcyjnym za 1300 zł i temat się zakończył. Można oczywiście wykonać remont skrzyni ale to rozwiązanie może być droższe.
  • #10
    Konrad1177
    Level 8  
    Dziękuję za odpowiedź.
    Wczoraj mój kolega mechanik też mi wspomniał że to może być wina sprzęgła.
    W Peugocie nie byli wstanie powiedzieć co jest, jedynie przeprogramowali mi skrzynie jak u Ciebie i nic. Czyli jednak wymiana - trudno, nie jest to zbytnio wytrzymałe auto.
    Jeszcze raz dziękuję za informację
  • #11
    Konrad1177
    Level 8  
    Witam
    Wczoraj po skończeniu wymiany rozrządu i oleju w skrzyni i silniku podłączyliśmy z moim kolegą komputer do samochodu. W skrzyni były 4 błędy określone jako chwilowe. Wszystkie były związane z przekaźnikami i ogólnie z elektroniką np. słaby sygnał z przekaźnika, przerwany sygnał z czujnika itp. Niestety nie zapisałem jakie to były błędy więc teraz nie napiszę dokładnie co. Po skasowaniu skrzynia przez 30 minut pracowała super. Dopiero po mocnym rozgrzaniu zaczęła szarpać przy zmianie biegu z 5 na 4, oraz przy włączaniu D. Ale jest to znacznie delikatniejsze niż przedtem.
    Wybieram się do specjalistycznego serwisu elektronicznego by dokładnie spisać błędy i poszczególne elementy określić i wymienić lub poprawić styki. Nie ulega wątpliwość że szarpnięcie przy redukcji biegu to raczej zużyte tarcze sprzęgła ale chyba warto najpierw przejrzeć wszystkie drobiazgi zanim zacznie się konkretne wymiany :D - zawsze to mniejsze koszty na wstępie. Przy wymianie oleju w automacie ( bardzo proste) warto na koniec wyzerować licznik skrzyni biegów by zmieniła parametry na nowy olej - jest różnica. Nie wszystkie serwisy od automatów o tym wiedzą. Pilnujcie też na jaki olej wymieniają ( przede wszystkim kolor - musi być ten sam, parametry wymagane) no i tylko wymiana przez wlanie od góry żadne kombinacje od dołu. Na pewno trzeba przejrzeć czujniki ABS bo też pokazuje takie informacje. Zobaczymy co z tego wyjdzie. Do serwisu ASO na pewno już żadnego nie pojadę bo koszą równo a nic nie zrobią. Koszt oleju to 189 zł i to dokładnie dopasowany a wymiana to 15 pół godziny. W serwisie 700zł
    Pozdrawiam i walczę dalej :D
  • #12
    dar73
    Level 10  
    Niestety najprostszym i skutecznym sposobem jest wymiana skrzyni. Używaną kupiłem na aukcji za 1300 zł. Wymiana załatwiła temat.
  • #13
    Konrad1177
    Level 8  
    Dziki za odpowiedź - właśnie tak robię i wymieniam w czwartek. Skrzynie zdobyłem za 1050 zł kompletną.
    Mam już dosyć tej walki chociaż strasznie nie szarpie a czasami wogle nic. Ale nie chce mi się już bawić w to.
  • #14
    dior3
    Level 10  
    Auto zostało sprzedane.