Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Inea 500Mb/s - router nie negocjuje prędkosci...

gynox 19 Mar 2016 03:29 1164 9
  • #1 19 Mar 2016 03:29
    gynox
    Poziom 10  

    Witam Serdecznie,
    Od dłuższego czasu staram się rozwiązać swój problem bezskutecznie, ponieważ inea ma to dosłownie gdzieś...

    A więc...:

    Aktualnie posiadam pakiet od inei łącza 500Mb/s i problem polega na tym że w momencie kiedy podłącze swoj stacjonarny komputer z modemem swiatlowodowym dostarczonym z inei (Alcatel-Lucent) uzyskuje predkosc na poziomie 490Mb/s i to jest okej, problem zaczyna się jak podłącze do modemu z inei jakiekolwieg urządzenie sieciowe zeby rozdzielic to na inne kompy.... Router, Switch wszystkie z Gigabitowym portem Wan oraz Lan niestety dodatkowe urzadzenie sieciowe nie negocjuje polaczenia wiekszego niz 100 megabitow..... Staralem sie wykorzystac do testow 2 routery oraz 2 switche ( jeden zarzadzalny) ale bezskutecznie.... I zastanawiam sie co jest takiego ze Desktop negocjuje taka predkosc bez problemu.... zadne dodatkowe urzadzenie sieciowe niestety nie... Problem jest w tym ze nie mam zamiaru przelaczac swojego kompa a routera, poniewaz jasna sprawa ze to nie jedyny komputer w mojej sieci.......

    Serdecznie prosze o pomoc......
    Dziekuje i pozdrawiam.

  • #2 19 Mar 2016 06:46
    KOCUREK1970
    Poziom 43  

    gynox napisał:
    Serdecznie prosze o pomoc......

    No i co z tego, że router, switch będzie miał porty nawet trylion Mb - skoro pewnie karty sieciowe w pozostałym sprzęcie to max 100 Mb, albo kabel RJ45 zarobiony nieprawidłowo.

  • #3 19 Mar 2016 07:46
    smario11
    Poziom 31  

    Inea prawidlowo sie zachowuje bo to nie ich problem ze masz cos nabombione.
    Tak jak kolega wyzej + sprawdzic kable czy nie sa czterozylowe

  • #4 19 Mar 2016 18:52
    gynox
    Poziom 10  

    tak jak juz pisalem wszystkie kable sprawdzone , wysokiej jakosci 6 CAT, jak rowniez pisalem przy podlaczeniu bezposrednim tym samym kablem do rotuera inei (Niestety router INEI oferuje tylko jeden port!! do wykorzystania) predkosc na kompie mam 490 megabitow, przy podlaczeniu tego samego kabla do urzadzenia sieciowego max 100 megabitow, wiec jesli juz panstwo cos pisza prosze przeczytac temat i nie pisac bredni.

    Dodano po 5 [minuty]:

    smario11 napisał:
    Inea prawidlowo sie zachowuje bo to nie ich problem ze masz cos nabombione.
    Tak jak kolega wyzej + sprawdzic kable czy nie sa czterozylowe


    Nie nie sa czterozylowe, oczekuje od Panstwa fachowej pomocy, to ze przy predkosci wyzszej oczywiscie musi byc 8 zyl jest oczywiste. Wiec nie wiem jakie tu prawidlowe zachowanie Inei skoro robia ludzi w wała - przynajmniej nie mam w umowie ze max predkosc mozliwa tylko na 1 komputerze, no ale niestety 90% by machnelo reką.

    pozdrawiam

  • #5 19 Mar 2016 19:03
    KOCUREK1970
    Poziom 43  

    gynox napisał:
    nie pisac bredni.

    A Kolega to ma problem z czytaniem i zrozumieniem słowa pisanego:
    KOCUREK1970 napisał:
    pewnie karty sieciowe w pozostałym sprzęcie to max 100 Mb

    Więc zanim Kolega zacznie kogoś pouczać i przywoływać do porządku - radzę najpierw samemu sprawdzić czym dysponujesz w domu, co i jak i czy prawidłowo jest to ustawione.

    O podaniu nazw sprzętów gdzie jest problem pewnie nie ma co myśleć....

  • #6 19 Mar 2016 19:35
    smario11
    Poziom 31  

    To kup porzadny router/przelacznik.
    Jesli na komputerze zestawia sie na 1Gbit a na i innych urzadzeniach na 100Mbit to gdzie jest problem?
    Jesli switch/router zestawia sie na 100mbit to chyba oczywiste ze nie poleci wiecej niz 100Mbit.
    Inea ma gdzies co kto podlacza po drugiej stronie i jakie ma problemy.
    Skoro uwazaszasz to za usterke to zglaszaj to do nich.
    Beda dwie opcje wtedy
    1. Wymienia ONT na sprawnego
    2. Podlacza swojego laptopa i bedzie ok

    Przy opcji drugiej mozliwe ze nalicza symboliczne 50zl za nieuzasadnione wezwanie + dojazd.

    Jak wysylamy technikow wlasnie na takie akcje ze ktos cos ma mniej to technik ma absolutny zakaz dotykania sprzetu klienta pod warunkiem straty dniowki.
    Odpina sprzet klienta i podlacza wlasny. Jest problem to naprawiaja a jak nie ma to jada dalej i przed wyjazdem informuja ze faktura przyjedzie.
    Jeden klient byl tak upierdliwy ze dostal nawet BMT dozywotnio i wypowiedzenie umowy. Tez marudzil ze ma 30Mbit zamiast 300Mbit... Tylko ze po wifi a po kablu nie mogl miec bo mial mac bez portu ethernetowego. Wymieniac routera nie chcial bo twierdzil ze ma sprawny bo jak mial neostrade 10Mbit to mial 100% predkosci po wifi.
    Nie jestem zwiazany z inea. Wiem jakie ludzie maja problemy.
    Technicy dostali zakaz calkowity dotykania sprzetu klienta bo:
    - skonfigurowal wifi i dobrze dzialalo 3 dni i pozniej problem bo sasiad wszedl na kanal i mamyznow zrobic zeby dzialalo dobrze bo wkoncu sie dalo na routerze a po dwoch dniach nie dziala wiec reklamacja na konfigiracje routera
    - komputer zawirusowany ale przeciez przed przyjazdem bylo ok tylko technik cos robil i zawirusowal pewnie specjalnie

    Technik na wizycie robi 5 pomiarow na speedtest.net na wlasnym sprzecie. Jeden do naszego serwera i po dwa testy do warszawy Skynet DC i dwa do konkurencji obok.
    Na protokole sa wypisywane testy predkosci z wymienionym serwerem dokladna data wraz z sekundami a technik dodatkowo robi dokumentacje wpostacji zdjec speedtestu.
    Wyliczana jest na dole srednia arytmetyczna i pod kazdym klient musi sie podpisac.
    Z doswiadczenia wiem ze im klient bardziej burzy tym jest prawie pewne ze ma cos nabombione.
    Juz nie raz widzialem jak sprzet jlienta styki ma zasniedziale czy nawet wrecz porywane w gniazdach RJ45 i zawsze ta sama rozmowa "panie tego nikt nigdy nie dotykal".
    W 90% przypadkow klient zawsze klamie. Przychodzili osobiscie ze router nie dziala i na gwarancje a po odwroceniu woda z niego wyplywala.
    Nie dziwcie sie ze na infoliniach jest sprawdzanie czy klient w ogole ma podlaczony router do pradu.

    Jesli myslisz ze wscibski technik siedzi zalogowany na terminalu i tylko czeka az kowalski podlaczy router zeby w ustawieniach portu lan ustawic 100Mbit to w bledzie jestes.

    Jak pisalem sprawdz patchcordy. To ze pisze high quality cat 6 nie znaczy ze jest wysokiej klasy. Wkoncu za 1zl na allegro kupiony.
    Pewne uklady lan sobie lepiej radza w zlych warunkach a inne gorzej. Karty na ukladach intela zawsze sie lepiej sprawowaly a realteki najgorzej.
    Wcale mnie tez nie dziwi jak komputer z karta intela negocjuje 1gbit a routery czy switche 100mbit. Konczylo sie na wymianie kabla i wszystko dzialalo

  • #7 19 Mar 2016 20:21
    gynox
    Poziom 10  

    Temat do zamknięcia,

    Nie wchodząc w szczegóły bo widzę ze nie ma sensu, nie, nie był to problem z moim routerem (to nie jest jakieś budżetowiec za 300 zł a profesjonalny sprzęt) , oraz nie był to problem z kablami.

    Nie będę wchodził w szczegóły bo chyba nie ma sensu, skoro rozwiązuje się tutaj tego typu problemy na poziomie, kabla, routera z biedronki oraz typowego kowalskiego który zawsze ma racje - ale rozumiem to .

    Pomimo wszystko dzieki i pozdrawiam serdecznie.

  • #8 19 Mar 2016 20:30
    KOCUREK1970
    Poziom 43  

    gynox napisał:
    ale rozumiem to

    Nie, nie rozumiesz - opieramy się na pomocy ZDALNEJ i na informacjach podanych przez usera.
    Nikt tu wróżką nie jest - to po pierwsze, a po drugie - NIE podałeś żadnych danych, żadnych szczegółów - tylko opis sytuacyjny z którego NIC nie wynika.

    Więc i otrzymałaś pomoc na jaką zasłużyłeś i jaka wynikała z podanych tu informacji.

    Mam w domu pomidory - dlaczego mi ciągle gniją - proszę mi odpowiedzieć konkretnie dlaczego?.

  • #9 19 Mar 2016 20:31
    bogiebog
    Specjalista Sieci, Internet

    Po postach autora na elektrodzie mamy prawo mniemać że autor jest neptykiem w kwesti sieci, więc dlatego autor dostaje podstawowe pytania. zatem Autor niech przestanie strzelać fochy jak przedszkolak i weżmie się za udzielanie odpowiedzi na zadanie pytania.

    Modele urządzeń które podpinałeś podaj.

    Podepnij (nawet komp nie musi dostać IP konfiguracji, tylko spięcie eth wystarczy)
    komputer ==skrętka-fabrycznia-nie-zaciskana-przez-speca== (twoje magiczne urządzenie)

    Czy spina na 1000mbs ?

    gynox napisał:
    Nie będę wchodził w szczegóły bo chyba nie ma sensu, skoro rozwiązuje się tutaj tego typu problemy na poziomie, kabla, routera z biedronki oraz typowego kowalskiego który zawsze ma racje - ale rozumiem to .

    I na odchodne, kolejny foch.

    Jak nie chcesz pomocy to _TY_ zamykasz temat.

  • #10 20 Mar 2016 00:53
    Mówca Umarłych
    Poziom 14  

    Fajne to ja po kablu UTP 5e 3m mam większą synchronizacje zrób tak
    do routera z portami 1Gb/s podłącz komputer do portu Lan z karta sieciowa 1Gb/s tak samo switch podłączony do komputera i w ten sposób będziesz wiedział czy to kabel czy urządzenie sprawia problem i które konkretnie
    Inea 500Mb/s - router nie negocjuje prędkosci...

    Moderowany przez jimasek:

    Dyskusję zamykam bo schodzi na mało merytoryczne tory. Jeżeli autor wątku będzie miał coś do dodania poproszę o info na PW

TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo