Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Błąd P1405 Opel Astra II 1.4 16V 2000r.

19 Mar 2016 14:13 10959 6
  • Poziom 8  
    Witam

    Parę dni temu podczas jazdy samochodem, samochód zaczął "szarpać", po czym zaświeciła się kontrolka "Check Engine". Samochód na niskich obrotach nadal szarpie, ogólnie ma mniej mocy niż wcześniej. Kontrolka czasem się zapala, czasem gaśnie, lecz problem z "szarpaniem" na niskich obrotach i mniejszą mocą silnika występuje nawet bez tej zapalonej kontrolki. Pojechałem, żeby odczytać ten błąd u znajomego mechanika, który podłączył mi komputer i z czytał błąd P1405 "Układ recyrkulacji spalin, nieprawidłowe działanie". Polecił mi wyczyszczenie zaworu "EGR". Wykręciłem go(o dziwo nie był w ogóle tak bardzo zasyfiony jak przewidywał mechanik), wyczyściłem go porządnie. Po czym wkręciłem. Na chwilę przestał szarpać, oraz nie wyświetlała się kontrolka "Check engine", lecz nadal był odczuwalny spadek mocy. Po jakiejś godzinie znowu zaczał szarpać no i wyświetlać się kontrolka "Check engine". Mechanik radzi mi sprawdzić lub wyciąć katalizator lecz nie wiem czy to coś pomoże...

    Miał ktoś z tym podobny problem?Mógł by mi ktoś coś poradzić?Jestem zielony w tych sprawach a chciał bym to naprawić jak najmniejszym kosztem.

    Mój samochód to Opel Astra II 1.4 16V Benzyna+Gaz 2000r.
  • Poziom 25  
    Tylko pamiętaj że bez katalizatora diagnosta nie podbije Ci badań technicznych. Niektórzy w miejsce katalizatora dają atrapę ale jeżeli diagnosta będzie badał spaliny to nie przejdziesz badań technicznych.
  • Poziom 8  
    Zdaję sobie z tego sprawę. Wiesz co może być przyczyną mojego problemu?
  • Poziom 36  
    adriu1 napisał:
    Pojechałem, żeby odczytać ten błąd u znajomego mechanika, który podłączył mi komputer i z czytał błąd P1405 "Układ recyrkulacji spalin, nieprawidłowe działanie".


    Jaki kontekst błędu?
    adriu1 napisał:
    Mechanik radzi mi sprawdzić lub wyciąć katalizator

    Śmiało wytnij coś "panu mechanikowi", śpiew w chórze gregoriańskim może lepiej mu wyjdzie jak mechanika
    adriu1 napisał:
    nie wiem czy to coś pomoże...

    Nie pomoże , ze względu na to że problem tkwi daleko przed katalizatorem.
    Zdemontuj EGR , podłączony elektrycznie uruchom go z testu elementów wykonawczych.
    adriu1 napisał:
    Wiesz co może być przyczyną mojego problemu?


    Np. lewe powietrze? Przekłamujący przepływomierz? Uszkodzony EGR?
    To że czysty nie musi stanowić podstawy sukcesu
  • Poziom 19  
    chyba że katalizator się zapadł od gazu... i przez EGR wali więcej spalin do ssącego, nie pamiętam tylko czy tam jest przepływomierz czy czujnik podciśnienia, ale i tak w EGRze jest potencjometr , więc raczej blokuje się EGR, szczególnie na gorącym. Mimo wszystko katalizator można sprawdzić ale na siłę go nie psuć. Nie raz spotkałem się z opiniami że jak nie wiadomo o co chodzi to na pewno katalizator ;) haha
  • Poziom 8  
    Dokładnie tak program mi wyświetlił tenże błąd:

    P1405 -Układ recyrkulacji spalin
    -nieprawidłowe spalanie
  • Poziom 8  
    Problem rozwiązany. Pomogła wymiana zaworu EGR.