Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ibiza 2003r. 1.6 - Wspomagania kierownicy działa niewłaściwie

19 Mar 2016 15:01 696 7
  • Poziom 15  
    Witam mam problem ze wspomaganiem w Ibizie jak z tematu.
    Na zimnym silniku objaw jest bardziej wyraźny, ale na rozgrzanym też występuje.
    Chodzi o to, że podczas skręcania w prawo wszystko jest ok.
    Natomiast przy skręcie w lewo wspomaganie nie działa w początkowej fazie skrętu lub przy bardzo powolnym skręcaniu. Po mocnym szarpnięciu kierownicą w lewo o ok. 30st. wspomaganie się załączy i działa. Jeśli bardzo wolno kręcimy kierownicą w lewo wspomaganie nie działa.
    Pompa jest firmy KOYO, W sterowniku brak jakichkolwiek usterek.
    Podglądając parametry jedyna różnica podczas powolnego kręcenia kierownicą w lewo i prawo jest taka, że gdy kręcimy powoli w lewo i wspomaganie nie działa widoczny jest niski pobór prądu ok. 8A. Natomiast przy powolnym kręceniu w prawo i wspomaganie działa amperaż od razu podskakuje do minimum 16-18A.
    Co jest odpowiedzialne za sterowanie i załączanie pompy podczas kręcenia kierownicą prawo, lewo?
    Może ktoś spotkał się już z podobną usterką i podpowiedziałby gdzie szukać przyczyny.
    Pozdrawiam
  • Pomocny post
    Specjalista grupy V.A.G.
    Prawdopodobnie masz problem z maglownicą a nie z pompą. Pompa nie działa na zasadzie prawo, lewo tylko ma tworzyć odpowiednie ciśnienie. Maglownica to sprawdzenia/regeneracji.
  • Poziom 15  
    Jeśli chodzi o objawy, tak właśnie to wygląda.
    Spytam jeszcze, czy usterka czujnika k. skrętu zawsze wiąże się z występowaniem usterek, przy diagnostyce, w sterowniku. Czy może też występować "bezobjawowo" w sterowniku, a fizycznie może być coś nie tak, jak w tym przypadku.
    Ogólnie dziwna usterka i chyba pozostaje metoda prób i błędów...
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Generalnie czujnik kąta skrętu jak działa nieprawidoło od razu wyrzuci Ci błąd, w przypadku uszkodzenia czujnika wspomaganie może nie działać poprawnie, lub wcale nie działać.
  • Poziom 11  
    Kolego tak jak wcześniej maglownica do wymiany/naprawy. Pompie dałbym spokój. Teflonowe pierścienie w maglownicy mogą kończyć już swój żywot. Typowe w jedna stronę wspomaga dobrze w druga gorzej.
  • Poziom 31  
    rafal.jaro napisał:
    Generalnie czujnik kąta skrętu jak działa nieprawidoło od razu wyrzuci Ci błąd, w przypadku uszkodzenia czujnika wspomaganie może nie działać poprawnie, lub wcale nie działać.

    Z tym się nie zgodzę. Spotkałem się z przypadkiem, gdy zawilgocony czujnik pokazywał obroty kierownicy bez jej dotykania, pompa przyspieszała jednak błędów nie było. Jeśli kolega sprawdził VAGiem jaki prąd pobiera pompa to dlaczego nie zobaczył od razu jaka prędkość kręcenia kierownicą widzi sterownik?
    Pozdrawiam
  • Poziom 15  
    Sprawdzałem i już wspominałem, że wszystkie parametry, więc prędkość kątowa również, są w normie i są identyczne jak przy skręcaniu w prawo, kiedy wszystko jest ok., oprócz poboru prądu.
    Więc chyba to jednak będzie sama maglownica.
  • Poziom 31  
    bolekf2 napisał:
    Więc chyba to jednak będzie sama maglownica.

    Dokładnie, jeśli czujnik i tarczka na maglownicy jest sprawna to zostaje maglownica.
    Pozdrawiam