Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

fabia 1 2007 1.2 - szyba kierowcy

19 Mar 2016 15:20 1716 9
  • Level 9  
    witam w fabii 1 z 2007 nie dziala opuszczanie i zamykanie szyby kierowcy oraz nie dziala sterowanie szyby pasazera panelem kierowcy.
    szyba pasazera dziala z wylacznika pasazera.

    podmieniany panel sterowania szyb i dalej nie dziala. bezpieczniki i przelotki w slupkach sprawdzone.

    ciekawostką jest to , ze jak zamienilem silniczki miejscami ( pasazera i kierowcy) to silnik przy stronie kierowcy dzialal ale tylko z przelacznika pasazera ( z panelu sterowania )

    gdzie moze tkwic problem??
  • HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
  • VAG group specialist
    Problem może tkwić wszędzie. Trzeba sprawdzić silniczki na krótko, żarówką 21W minumum sprawdzić czy wychodzi zasilanie na silniczki z przełącznika, komputerem podejrzeć czy przyciski zwierają, jeśli problem się nie rozwiąże, to szukać przyczyny głębiej w sterowniku CECM.
  • HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
  • Level 12  
    w wartosciach na przelacznikach nic sie nie zmienia.
    dziwne jest to , ze jak podmienilem silniczki ( one sa z modulami ) to silnik dzialal ale tylko z przycisku sterujacym okno pasazera

    na module (silniku) jest sterowanie jedna masa ale tylko gdy nacisne opuszczanie
  • VAG group specialist
    Do sprawdzenia przełącznik strona kierowcy. Schemat jest nieco bardziej enigmatyczny aniżeli sie może wydawać.
  • Level 12  
    przelacznik kierowcy podmieniany na nowy taki sam nr i nic sie nie zmienilo
  • Level 31  
    Rozumiem, ze po podmianie silników miejscami silnik podpięty do drzwi kierowcy działał z panelu zamontowanego na drzwiach kierowcy? Jeśli tak do podmiany silnik kierowcy, do obu silników dochodzi to samo zasilanie i ten sam can, różnica między nimi jest jedynie w adresie na magistrali can.
    Pozdrawiam
  • Level 2  
    Widzę, że wielu ludzi męczy się z el. szybami. Niestety w fabiach I po liftingu jest stosowany autonomiczny niediagnozowalny komputerowo układ elektrycznych szyb z magistralą LIN (ta magistrala to jeden przewód o ile dobrze pamiętam to szary z białym paskiem w drzwiach). Wszystkie moduły elektryczne w drzwiach są podłączone pod ten właśnie przewód. Jeżeli przełączniki wkładki w zamku przypadkowo nie zwierają a przewody wspomnianej wyżej magistrali danych od drzwi do drzwi mają połączenie i nie są zwarte do masy lub do plusa, jest zasilanie (zwrócić uwagę na wszystkie przewody w przelotkach drzwi) to problem leży w elektronice drzwi kierowcy lub pasażera. W zeszycie serwisowym "Body Work" w rozdziale 01-3 strona 9 jest podana diagnostyka metodą prób i błędów aby ustalić, który ze sterowników padł. Obstawiam modół drzwi kierowcy (Uszkodzone mogą być kondensatory elektrolityczne, stabilizator napięcia, luty, czujnik halla a nawet sam mikrokokontroler). Życzę powodzenia i dużo cierpliwości.

    Teoretycznie istnieje też możliwość, że źle zaprogramowany (kodowanie inne niż: 00018, lub 00019) lub uszkodzony moduł komfortu wysyła przewodem sterowania centralnego zamka niewłaściwy sygnał (masę lub masę przez opornik) do sterownika szyby w drzwiach zamiast masę odbierać wówczas sterownik może się zawiesić. Sygnał masowy z mikro przełączników wkładki zamka przechodzi przez sterownik drzwi kierowcy i dalej idzie z tego sterownika do modułu komfortu. Sam moduł komfortu to tylko sterownik centralnego zamka z komunikacją CAN.
  • User under supervision
    U starszego w fabii 2004 (modelowo 2005) winna podobnego zachowania była wiązka przy akumulatorze. Obejrzyj tam dokładnie, oraz sprawdź jeszcze przewody na lewej podłużnicy (pod zbiorniczkami) to standard w Fabkach, że tam sobie lubi pognić instalacja. W fabii I gen jest CAN???
  • Level 2  
    Turboo_2607 wiązka na lewej podłużnicy poza zasilaniem kabiny nie ma żadnego wpływu na elektryczne szyby. Całość instalacji el. szyb jest wewnątrz auta. Gdyby osobom, u których wystąpił problem obsługi okien pojawiły się kłopoty z napięciem w instalacji elektrycznej (poniżej 11 V przy pracy silnika) typu "choinka" na zegarach, słabo świecące oświetlenie, kontrolka ładowania itd, wówczas można by zaglądać do komory silnika.

    Jeśli chodzi o CAN w fabii pierwszej generacji to prawie do końca 2004 roku były maksymalnie cztery odizolowane od siebie magistrale tego typu i niezależnie od tego przewód K.
    CAN-zespołu napędowego, CAN-komfort, CAN-gateway, CAN między nawigacją dx a modułem informacji drogowej TMC.

    Dopiero po liftingu komuś przyszło do głowy żeby odłączyć elektryczne szyby od w pełni diagnozowalnej CAN-komfort i zastąpić ją niediagnozowalną komputerowo magistralą LIN z którą poważne problemy są już w kilkuletnich autach, nawet w autach marki audi. O ile w fabiach z CAN-em można było sprawdzić co widzi sterownik danych drzwi, a nawet bez komputera stwierdzić czy sterownik danych drzwi ma choć szczątkową komunikację (podświetlenie przełączników w drzwiach było uruchamiane CAN-em) o tyle przy LIN-ie można jedynie odcinać zasilanie i odłączać kable od sterownika obserwując w danych drzwiach w jaki sposób i jak długo będzie działał silniczek. (W fabii I Przy LIN-ie oświetlenie przełączników w drzwiach, zresztą tak jak el. lusterka wyjęto z pod kontroli sterownika drzwi łącząc je bezpośrednio z instalacją samochodu.)
  • User under supervision
    Kolego raxi109

    Z tym CANem to mnie zaskoczyłeś, podpinałem się pod nią chinolem na CH340 kkl i łączyło ze wszystkim, K+CAN commanderem nie próbowałem, bo nie widziałem potrzeby, ale z ciekawości spróbuję przy najbliższej okazji

    Jak więc wyjaśnisz przypadek w fabce mojego tatuśka rok produkcji 2004 (modelowo 2005-inne zegary, silnik htp 12v, okrągłe halogeny itd), gdzie szyby raz działały, raz nie, wjazd na wybój powodował włączenie/wyłączenie szyby pasażera/kierowcy/obu, gdy nagle przez zupełny przypadek (auto zostawione na postojówkach) trzeba było wytargać aku i naładować w domku, po włożeniu z powrotem szyby zaczęły działać (przy wkładaniu lub wyjmowaniu poruszyłem wiązką). Zrobiło się cieplej, więc aku na bok i wiązka do weryfikacji. Widok który zastałem zdziwił mnie, że to auto nie spłonęło pod blokiem. Było to już jakiś czas temu, więc nie pamiętam dokładnie ile przewodów było w wiązce i jakich kolorów, ale po poprawieniu wiązki-wycięcie przetartych i zzieleniałych kabli i zastąpienie kawałkami przewodów o identycznym przekroju + lutowanie + termokurczka z klejem i na koniec parcianka szyby działają bezawaryjnie?

    BTW po doświadczeniach ze skodą staruszka, nikomu nie polecę tego modelu, szczególnie z tym megasuper silnikiem 1.2 htp...Mimo, że świetnie znosi gaz-180tkm na gazie i mechanicznie ok, to cewki padają jak Najman. Sam wymieniłem już 4sztuki, raz wkładałem boscha, raz beru, raz nawet oem, a autko u ojca przez 6 lat zrobiło 70tkm. A cewka wbrew pozorom nie jest tania bo po dobrych rabatach w hurtowni kosztuje 100, więc 3 na raz to już jakiś koszt. Na szczęście ojczulek nauczył się, że jak zaświeci "hielikopterek" i "śliska droga" na liczniku to dzwoni i roboty jest na 10 minut.