Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Lampa Warsztatowa LED

EloZiomKonin 19 Mar 2016 18:05 8310 11
  • Lampa Warsztatowa LED

    Witam. Chciałem wam przedstawić lampę LED, którą udało mi się ostatnio stworzyć. Znakomicie sprawdza się w warsztacie podczas grzebania w aucie. Na początku zasilana była tylko z zasilacza sieciowego, ale wpadłem na pomysł, żeby dorobić wtyk do zapalniczki i wrzuciłem ją do samochodu. W razie awarii mogę zamiast podświetlania telefonem użyć swojej lampy, która przy 104 diodach daje zadowalające efekty.

    Konstrukcja:
    Obudowa zrobiona jest z blachy na maszynie CNC. Lampa posiada 104 diody o średnicy 5mm w kolorze białym, które osłonięte są poliwęglanem. Płytka jest jednostronna i została zaprojektowana w programie KiCad. Wytrawiona w warunkach domowych na laminacie jednostronnym gdzie w celu estetycznym użyłem elementów przewlekanych i SMD. Lampa może być zasilana z zapalniczki samochodu lub po prostu ze zwykłego zasilacza na 12V. Poniżej zamieszczam fotki.

    Lampa Warsztatowa LED Lampa Warsztatowa LED Lampa Warsztatowa LED Lampa Warsztatowa LED Lampa Warsztatowa LED Lampa Warsztatowa LED Lampa Warsztatowa LED Lampa Warsztatowa LED Lampa Warsztatowa LED
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
    O autorze
    EloZiomKonin
    Poziom 10  
    Offline 
    EloZiomKonin napisał 69 postów o ocenie 35, pomógł 0 razy. Mieszka w mieście Kramsk. Jest z nami od 2006 roku.
  • #2
    morozaw
    Poziom 15  
    Dlaczego zdecydowałeś się na tyle małych diod zamiast kilku lub jednej dużej diody mocy?
    Podoba mnie się wykonanie.
  • #4
    EloZiomKonin
    Poziom 10  
    morozaw napisał:
    Dlaczego zdecydowałeś się na tyle małych diod zamiast kilku lub jednej dużej diody mocy?
    Podoba mnie się wykonanie.


    Prawdę mówiąc to wygrałem kiedyś aukcję 500 sztuk led od Chińczyków i musiałem coś z tymi diodami zrobić bo mi zalegały... A tak pozatym to takie diody jeżeli chodzi o efekt wizualny to trochę lepiej się prezentują niż np smd.

    Rezystor240 napisał:
    Jaki prąd pobiera ta lampa?


    Jeżeli dobrze policzyłem to wychodzi ok 6 wat
  • #6
    EloZiomKonin
    Poziom 10  
    szymon122 napisał:
    Dawno nie widziałem tak dobrze wykonanej obudowy do jakiegokolwiek urządzenia świecącego na tym forum. :D
    Jaki prąd płynie przez każdą diodę? Jaka jest szerokość wiązki światła diody.
    Z ciekawości spytam ile kosztowało takie 500 sztuk?


    Prąd diody to niecałe 20mA. Szerokość wiązki światła z noty katalogowej to ok. 30 stopni. 500 sztuk udało mi się kupić za niecałe 20zł u Chinczyków ale to było 2 lata temu
  • #7
    kyller
    Poziom 12  
    jako mechanik nie widze sensu bo
    1.lampa jest na kablu ktory zawsze przeszkadza, po to sie robi diodowe zeby byla akumulatorowa
    2.jezeli juz na kablu to jaki sens ma wtyk na gniazdo zapalniczki ? do wielu prac odpinasz akumulator i co ?
    wyszedl ladny malo praktyczny gadzet
  • #9
    rrytel
    Poziom 14  
    kyller napisał:
    jako mechanik nie widze sensu bo
    1.lampa jest na kablu ktory zawsze przeszkadza, po to sie robi diodowe zeby byla akumulatorowa

    diodowe robi się ponieważ pobierają mniej energii elektrycznej
    kyller napisał:
    2.jezeli juz na kablu to jaki sens ma wtyk na gniazdo zapalniczki ? do wielu prac odpinasz akumulator i co ?
    wyszedl ladny malo praktyczny gadzet

    Ma sens w przypadku gdy np. trzeba w nocy gdzieś w "trasie" zmienić koło w samochodzie. latarka leżąca w samochodzie cały czas może mieć padniętą baterię.
  • #10
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #11
    skaktus
    Poziom 37  
    somers napisał:
    rrytel napisał:
    latarka leżąca w samochodzie cały czas może mieć padniętą baterię.
    Nieprawda, mam całe pudełko naładowanych 18650, każda jedna trzyma napięcie >4.1V, leżą ponad rok. Typowa latarka jak na przykład Convoy S2 (⌀24.1×121.8mm) kosztuje grosze, emituje więcej światła niż Twoja lampa wielkości siekiery, mieści się w kieszeni i powinna znajdować się na wyposażeniu każdego pojazdu, podobnie jak klucz do kół, rękawice, itp.


    Odkopię ;)

    Wrzuć swoje 18650 na rok do auta i pozwól im się przegrzać w lecie i zamarznąć w zimie. Może i utrzymają napięcie 4V ale po podłączeniu do czegokolwiek co ma kilkaset mA napięcie siądzie w chwilę...

    Dodatkowo, to że po roku mają te 4,1 nic nie świadczy o nich. Sprawdź ile uda się z nich wypompować energii przy poborze rzędu 1 lub 3A. Wtedy się może okazać, że mają po 1000 mAh.
  • #12
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto