Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Texa PolandTexa Poland
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Peknieta jedna ścieżka tps Toledo 2.3

19 Mar 2016 22:24 774 11
  • Level 17  
    Witam, dziś po czyszczeniu i adaptacji przepustnicy mam podwyższone wolne obroty oraz silnik gdzie czasem po odpaleniu, zauważyłem na tps takie coś Peknieta jedna ścieżka tps Toledo 2.3
    Może to być przyczyną?
  • Texa PolandTexa Poland
  • Level 38  
    Zdecydowanie, prąd zamiast płynąć poprzez grafitową okładzinę (te szare łuki) znalazł sobie łatwiejszą drogę i komputer źle odczytuje położenie przepustnicy. Nie do naprawy, trzeba wymienić całą płytkę ze ścieżkami o ile da się kupić samą płytkę.
  • Texa PolandTexa Poland
  • Level 17  
    A jakby to zeszlifiwac to zmieni się oporność całej ścieżki? Nie wiem czy da się kupić taki dekiel, silnik to 2,3 v5 170KM
  • Level 31  
    Może się mylę, ale wydaje mi się, że to nie ma żadnego wpływu.

    Prąd płynie poprzez te czarne ścieżki, a te uszkodzenie na szarym, w dodatku na brzegu, nie powinno mieć wpływu.
  • Level 17  
    W 1 ścieżce od dołu po lewej też jest jakieś nadpalenie. Sam już nie wiem

    Dodano po 1 [minuty]:

    I prąd płynie cała ścieżka. A to czarne to wytarcie od suwaka.
  • Level 31  
    Ja wiem, że te czarne to od suwaka. Właśnie tamtędy jest 'odbiór' i te dziwne uszkodzenia na brzegach nie powinny mieć kompletnie żadnego wpływu.
  • Level 17  
    Tylko czy to nie zakłóca rezystancji ścieżki? Jak widać z 2 stron odchodzą ścieżki miedziane.
  • Level 31  
    atarl wrote:
    Tylko czy to nie zakłóca rezystancji ścieżki?
    Patrząc ile jej ubyło, to szczerze wątpię. A może, przy tym czyszczeniu coś tam się przestawiło? Suwak np.

    Może po przeczyszczeniu, trzeba jakąś kalibrację zrobić, ustawić obroty etc.
  • Level 17  
    Robiłem adaptacja vcds, teraz jest tak że zimny odpala ok obroty spadają po czasie, ciepły odpala w sumie też ok. Obroty przy odpaleniu skaczą do 1100 i opadają, jednak nie zatrzymuje się na 750 tylko spadają niżej, czasem zgaśnie. Jak nie zgaśnie to trzyma 750i powoli rośnie do 950 (wg instrukcji powinno być 650-750)
  • Level 17  
    Dziś spr. przepustnice wg elsy. Wszystko było ok z wyjątkiem napięcia zasilania względem masy akumulatora, było 3V zamiast min. 4.5V. Wyczyściłem kostki i wróciło do normy, skasowałem błędy, zrobiłem adaptacje na nowo i na razie wydaje się być ok.
  • Level 17  
    Czy to normalne że po adaptacji obroty są trochę wyższe?
  • Level 17  
    Naprawione (póki co), na schematach wyczytałem ze powinna być podłączona masa pod przepustnice, u mnie nie było. Znalazłem ją na bloku silnika, przy okazji zdjąłem na nowo przepustnice i wyczyściłem TPS, przeszlifowałem to "pękniecie" i przetarłem Kontaktem PR. po tym ładnie wszystko trzyma tak jak powinno.