Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Computer Controls
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

arduino - szukam schematu generatora 1Hz-40kHz z lcd

mick1 20 Mar 2016 14:10 1056 5
  • #1 20 Mar 2016 14:10
    mick1
    Poziom 16  

Czy ktoś widział, czy ktoś zna? :)
    Jestem bardzo bardzo początkujący w sprawach arduino.
    Szukam sprawdzonego schematu i wsadu do stworzenia regulowanego generatora sygnału 1Hz-40kHz (wystarczy sam sinus, ale jeśli byłoby przełączanie pomiędzy innymi sygnałami, to z pewnością nie zaszkodzi).
    Szukałem w goglach, ale wszystko co znajduję, to generatory 1MHz - 30/40Mhz a niestety nie znalazłem niczego z niskimi częstotliwościami.

0 5
  • Computer Controls
  • #2 20 Mar 2016 17:31
    2675900
    Użytkownik usunął konto  
  • Computer Controls
  • #3 20 Mar 2016 17:50
    Samuraj
    Poziom 35  

Taka częstotliwość to nie problem dla PWM'a. Gorzej bo chcesz sinusa, bez zewnętrznych układów się nie obejdzie no chyba że sygnał będziesz generował poprzez DAC.
    Najłatwiej generuje się prostokąt - nie wymaga zewnętrznych elementów.

0
  • #5 20 Mar 2016 18:55
    373522
    Użytkownik usunął konto  
  • #6 20 Mar 2016 20:57
    mick1
    Poziom 16  

No super, dziękuję, ale...
    Ale tak szukałem :)
    Znalazłem kilka ciekawych schematów (np ten: http://www.instructables.com/id/Arduino-Waveform-Generator/ - ale nie poradzę sobie z dopisaniem wyświetlacza)

Znalazłem milion generatorów na AD9850, ale wszystkie 1-30/40MHz - skoro zaczynają się od 1MHz to nawet nie podchodziłem. Jakiś powód musi być.
    Np taki: https://www.youtube.com/watch?v=1SgcjxacGlQ (pokazuję ten ,bo szalenie mi się podoba sterowanie)

Na AD9835 nie znalazłem niczego z wyświetlaczem (poniżej 1Mhz)

Wypełnienie zawsze będzie 50% - tego nie muszę i nie chcę regulować.
    8 bitów wystarczy.