Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Focus MK1 1.8 TDDI - Nie można odpalić. Pompa wtryskowa.

Sondiq 20 Mar 2016 17:49 3309 3
  • #1 20 Mar 2016 17:49
    Sondiq
    Poziom 7  

    Witam.
    Mam problem z Focusem 1.8 TDDI 90KM 2000r. Samochód chodząc na wolnych obrotach sam zgasł po czym normalnie odpalił ale po jakiś 10min ponownie zgasł ale niestety już nie odpalił. W focusie był naprawiamy sterownik pompy po czym uległ ponownemu uszkodzeniu. Po tym została wymieniona pompa wtryskowa na inną używaną z innego samochodu. Sprawa immo itp została ogarnięta wszystko działało przez ponad miesiąc. Niestety teraz samochód nie odpala. Podejrzenia padły na sterownik pompy wtryskowej . Na podstawie tego filmiku zbadalem napiecia: https://www.puhomega.pl/jak-sprawdzic-napiecie-sterownika-pompy-bosch-vp44-i-vp30/
    Napięcie do pompy dochodzi ale teraz pytanie czy żarówka podczas sprawdzania napięcia z wiązki powinna świecić cały czas? U mnie świeci tylko przez kilka sekund po przekreceniu kluczyka po czym gaśnie. Napięcie do zaworu dawki dochodzi ponieważ podczas kręcenia rozrusznikiem światło z żarówki pulsuje. I kolejne pytanie: jaka moc pobiera taki zawór dawki paliwa żeby sprawdzić mniej więcej przybliżony pobór mocy i obciążenie sterownika? Podłączam żarówkę 55W tak jak na filmiku i świeci. Gościu na filmiku mówi ze zawór pobiera większy prąd dlatego żarówka może świecić ale sterownik i tak może być popsuty. Sprawdziłem tez na krótko czy działa sam zawór dawki paliwa i prawdopodobnie działa bo słychać jak "pyka". Dodam jeszcze ze samochód na plaku chodzi ale jak tylko odetne dopływ plaka to gaśnie. Paliwo z pompy wtryskowej dochodzi do wtrysków ale pod bardzo małym ciśnieniem. Podłączałem samochód pod kompa i pokazało błąd połączenia ze sterownikiem pompy wtryskowej. Komputer nakazał sprawdzenie połączenia sterownika pompy ze sterownikiem głównym jednak ja nie widzę tam nic podejrzanego.
    Mam nadzieje ze ktoś tutaj pomoże znaleźć rozwiązanie tego problemu. Czekam na jakieś propozycje.
    Pozdrawiam.

    1 3
  • Pomocny post
    #2 16 Kwi 2016 15:13
    Mento$
    Poziom 10  

    Przed zamontowaniem pompy sprawdziłeś czy dokręcona jest porządnie nakrętka piasty ? Często osoby demontujące pompę odkręcają ją, a potem przykręcają, ale już zbyt małym momentem i kąt wtrysku ulega przestawieniu.

    1
  • #3 17 Kwi 2016 12:44
    Sondiq
    Poziom 7  

    Dzięki Mento$ za odpowiedz. U mnie problemem okazało się powietrze w układzie które dostawalo się przez płytkę sterownika pompy wtryskowe. Tam są takie oringi po wymianie których samochód zaczął normalnie pracować. Na początku podłączyłem bezpośrednie zasilanie paliwa do pompy wtryskowej z tak zwanej bańki i samochód zagadal. Po wymianie filtrów i odpowietrzeniu układu samochód chodził ale gdy zbyt dlugo pracował na wolnych obrotach znów się zapowietrzal a na pompie zauważyłem wyciek paliwa z pod sterownika. Wymieniłem oringi i autko śmiga. Pozdrawiam.

    0
  • #4 12 Gru 2018 13:24
    naprawa-pomp.com

    Poziom 14  

    Podczas sprawdzenia napięcia przychodzącego do sterownika pompy w kostce w fordach pojawia się po przekręceniu kluczyka na kilka sekund. Nie jest to reguła, bo czasami jest po włączeniu zapłonu cały czas. Do sprawdzenia należy użyć żarówki dużej mocy, przy sprawdzaniu miernikiem możemy zostać oszukani. Zawór dawki można sprawdzić na krótko ale koniecznie przez żarówkę 55W lub 60W 12V. Nie można podłączać zaworu bezpośrednio. Posiada on bardzo małą rezystancję i zrobił by zwarcie co by go uszkodziło nawet w ułamek sekundy. Za każdym razem żarówka ma się rozświetlać a zawór cykać. Następnie tą żarówką można też sprawdzić napięcie wychodzące na zawór dawki paliwa - para górna grubszych przewodów od sterownika. Żarówka podczas kręcenia ma wyraźnie świecić czy błyskać. Zawór dawki koniecznie odłączony na czas testu od sterownika. Dolny zawór od regulacji kąta wtrysku można sprawdzić miernikiem. Ma mieć około 10 ohm, a następnie można go podłączyć bezpośrednio to zasilania. Ma cykać za każdym dotknięciem do zasilania. Uszczelki pod sterownikiem koloru czarnego są w większości wygniecione i płaskie. Nie zapewniają szczelności a już na pewno nie po zdjęciu i ponownym montażu. Przy naprawie sterownika profilaktycznie wymieniamy uszczelkę na nową zieloną.

    0