Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] DAF XF 105 460 - ODPALONY KOPCI FALUJE ZAGADKA

remi 113 20 Mar 2016 18:45 1638 13
  • #1 20 Mar 2016 18:45
    remi 113
    Poziom 8  

    Witam walczę z moim nowym nabytkiem już trochę czasu problem jest następujący: rano odpalam auto chodzi nie równo na szósty cylinder wcale, z tłumika kłęby niebieskiego dymu (taka nie spalona ropa) chodzi ok. minuty i pomału zaczyna łapać i zacznie chodzić na sześć cylindrów, wykopci się i po sprawie cały dzień można śmigać dymu nie pokaże tylko podczas przygazowania i ruszania słychać taki charakterystyczny stukot jakby młoteczkiem w kowadło, dźwięku tego niema po poluzowaniu rurki od wtrysku czyli to się odbywa po wtryśnięciu paliwa. Pompki przemieniane wtryski przemieniany czujnik ciśnienia paliwa kostka z zaworkiem itp, zero zmiany.Ciśnienie na cylindrze sprawdzałem lepsze niż na piątym .Nasuwa mi się tylko myśl że to może być nieszczelny zawór i na kręceniu te 30 bar utrzyma, a podczas wtrysku paliwa i wybuchu nie trzyma i ten dźwięk to jakiś ułamek tego wybuchu. Proszę o jakieś podpowiedzi paliwo na ten cylinder na pewno się dostaje tylko czemu nie odpala od razu. Może sterownik jest uszkodzony i nie w tym czasie otworzy wtrysk. Moja głowa jest już za mała...

    0 13
  • Pomocny post
    #2 20 Mar 2016 18:53
    femama
    Poziom 13  

    Mam małe doświadczenie ze 105 ale wiem że po awari turbiny często zostaje uszkodzony 5 lub 6 cylinder .Sprawdź ciśnienie na wszystkivh cylindrach ,jeżeli na jednym będzie za duże lub za małe a na pozostałych jednakowe to ten cylinder ma uszkodzenie .Sprawdź czy niema śladu wymiany turbo.

    0
  • #3 20 Mar 2016 18:57
    remi 113
    Poziom 8  

    to tylko z szustym garem jest problem i na nim mierzyłem ciśnienie na rozruszniku i bije ponad 30 bar a ropa trafia do niego i nie jest odpalona dosłownie jakby nie w tym momencie wleciała a wtrysk z 6 działa na 3 i chodzi pompkę też przekładałem.

    0
  • #4 20 Mar 2016 19:09
    darfur5
    Poziom 30  

    Witam .Zapowietrza ci się 6-ty cylinder.Sprawdż stan przewodu wysokiego ciśnienia czy stożki na nim jeszcze są bo jeśli końcówka jest płaska to przewód może być nieszczelny , tak w ogóle te przewody można spokojnie dokręcić góra dwa razy a potem wymienić .Dziwny hałas spowodowany jest zapowietrzonym wtryskiwaczem.

    0
  • #5 28 Mar 2016 20:36
    remi 113
    Poziom 8  

    Niestety rurka to nie jest wychodzi na to że to wypalone zawory .Jak odkręciłem początek kolektora ssącego i zaświeciłem do środka koło szustego garu widać trochę zgorzeli i tak jakby mokro było .Decyzja pada za tydzień zciągamy głowicę i do remontu.

    0
  • #6 28 Mar 2016 20:59
    darfur5
    Poziom 30  

    Jak były by wypalone zawory to nie trzymał by ciśnienia , a ty napisałeś ,że ma 30bar !.Może błąd w odczycie pomiaru?.Sprawdż na wszystkich garach ciśnienie skoro i tak zdecydowałeś się na zdejmowanie głowicy,a i tak wcześniej będziesz wymontowywał wtryski.A tak w ogóle mierzyłeś ciśnienie wtryskiwacza czy ciśnienie sprężania na tym cylindrze ?

    0
  • #7 03 Kwi 2016 20:10
    remi 113
    Poziom 8  

    Zgadza się ,żeby nie trzymał ciśnienia ale w momencie wyciągnięcia wtryskiwacza na tłok wlewa się ok 1,5 setki paliwa co dodatkowo podczas kręcenia uszczelnia i pierścienie i zawory .No i podczas kręcenia rozrusznikiem te 30 bar jest ale podczas wybuchu jest dużo ponad 1000 bar i wygląda na to ,że wtedy wydostaje się ciśnienie na zewnątrz i stąd jest nagar przy szóstym cylindrze . Auto po odpaleniu chwilkę kopci i kuleje po 30 sekundach odpala na szósty i dym znika ale paliwo na ten cylinder jest wtryśnięte na tysiąc procent .Jak już odpali szósty cylinder to pracuje ale prawie równo nie jest to idealna praca i w dodatku podczas obciążenia przy ruszaniu słychać dźwięk jak przy dmuchniętej uszczelce -(pcyk,pcyk,pcyk)

    0
  • #8 03 Kwi 2016 20:33
    darfur5
    Poziom 30  

    Wygląda na to , że obsada wtrysku nie szczelna , a nadmiar paliwa z wtrysku ?

    0
  • #9 05 Kwi 2016 06:58
    remi 113
    Poziom 8  

    Nie do końca łapie o co chodzi z tą obsadą wtrysku wcześniej jak po kupnie dojechałem na bazę po otworzeniu zbiornika buchało ciśnienie po wymianie podkładek pod wtryskami i oringów temat przeminął.A przelew jak przelew nie wiem co z nim może być nie tak.

    0
  • #10 05 Kwi 2016 18:45
    darfur5
    Poziom 30  

    Właśnie myślałem o miejscu w głowicy w którym zamontowany jest wtrysk czy na samym dnie niema czegoś podejrzanego typu głębokich zarysowań bądż pęknięć.A o nadmiar czy w zbiorniku paliwa nie śmierdzi spalinami.Bo tylko ten cylinder ci broi bez względu na to czy zamieniłeś wtryski.Więc wtrysk jako przyczynę kłopotu można odłożyć na razie na bok.

    0
  • #13 10 Kwi 2016 10:40
    remi 113
    Poziom 8  

    Luzy jako pierwsze sprawdzane niestety dalej pozostaje głowica do sprawdzenia tylko kierowcy nie mogę oderwać od auta na tydzień i specjalnie poza bazą mi auto zostawia musiałby gorszym wozem polatać a do dobrego szybko się przyzwyczaja .

    0
  • #14 16 Mar 2018 20:18
    remi 113
    Poziom 8  

    Szósta kobra banan po uszkodzonej turbina metodą pantoflową dowiedziałem się od poprzedniego leasingobiorcy że po uszkodzonej turbinie auto umarło.Stąd rozbiórka jeszcze raz i tyka jak nowy.

    0