Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Problemy z układem chłodzenia Audi A3 1,6 BFQ 2002

haraksza 12 Maj 2016 17:33 6564 53
  • #31 12 Maj 2016 17:33
    haraksza
    Poziom 5  

    Wymieniałem 3 miesiące temu, a potem upg bo wymiana nic nie pomogła i temperatura nadal rosła. Po wymianie uszczelki temp. nie rosła, ale dalej mnie martwił chłodny wąż idący na chlodnice, jeszcze bardziej mnie martwi obecna sytuacja bo sam. 2 tys km po wymianie upg zachowuje się jak przed wymianą czytaj j.w. Teraz zastanawiam się jeszcze raz nad wymiana termostatu na orginalny, poprzednio wymieniłem na vemo za 250 PLN orginalny pewnie kolo 500.

  • #32 14 Maj 2016 11:34
    haraksza
    Poziom 5  

    Wymieniłem wczoraj kompletny termostat z obudową, czujnikiem i dalej samochód grzeje się na niskich obrotach. Faktem jest, że nowy termostat na trasie pracuje lepiej niż poprzednik bo przy dużych obciążeniach termostat otwiera się szybciej i temp. spada nawet do 80 stopni, i jak jadę nawet średnio 80km/h to samochód ma temp. w przedziale max 110 na kanale 49 klimatronika, gorzej jest gdy wjeżdżam w korek lub stoję na postoju temp. zaczyna gwałtownie rosnąć i wędruje na klimatroniku do 110 -121 a na liczniku przechodzi na czerwone pole też ze wskazaniem takiej temp. Węże wtedy robią się twarde i gorące, a duży obieg jest zamknięty, a przy tej temp. powinien już puścić, wyczerpują mi się już pomysły na ten samochód, może ktoś z forumowiczów miał podobny problem i go rozwiązał?

  • #34 14 Maj 2016 13:31
    haraksza
    Poziom 5  

    Nie ma LPG, jeżeli chodzi o podciśnienie i przepływomierz to nie sprawdzałem, no chyba że mechanik, ale nic nie mówił na ten temat. Mogę powiedzieć tyle, że po ostatniej wymianie upg mam szarpanie na niskich obrotach i nasila się to chyba wraz ze wzrostem temp. pracy silnika. Przy pierwszej wymianie upg miałem podobną sytuacje, tyle że załatwiłem to wymianą uszczelniaczy na kolektorze ssący, bo dostawał lewego powietrza.

  • #36 14 Maj 2016 14:25
    haraksza
    Poziom 5  

    Proszę wytłumacz mi, jak się to ma do mojej sytuacji ?

  • #37 24 Maj 2016 17:11
    haraksza
    Poziom 5  

    Czy ktoś z forum orientuje się, czy liczniki jaeger w audi a3 8l mają jakiś wpływ na sterowanie wentylatorami lub termostatem z grzałką w silnikach bfq lub podobnych ?
    Podejrzewam uszkodzenie w moim liczniku procesora lub płyty, gdyż na starcie pokazuje już o 10 stopni większą temperaturę plynu chlodniczego.

  • #38 02 Cze 2016 20:55
    Piotrek84r
    Poziom 11  

    Witaj, czy rozwiązałeś już problem z temp?
    Miałem ten sam problem (1.6 AVU z 2001).
    U mnie diagnoza była prostsza, ponieważ licznik źle mi wskazywał. Okazało się że procesor w liczniku był walnięty, wszystko działało niby normalnie (obroty, prędkość, paliwo, temperatura) z tym że wskazówka od temp. była przestawiona i nie wskazywała od 60 tylko od 90 (tak jak by ktoś źle ją założył), zacząłem grzebać po necie (ponieważ pękła mi obudowa termostatu - kupiłem behr ori - prawie 600zł) i znalazłem info że licznik steruje grzałką. Nawet jak jest walnięty to może podawać napięcie na grzałkę termostatu. Dałem licznik do na prawy i ciśnienie w układzie chłodzenia ustało. Ogólnie te nasze silniki są ciepłolubne i pomimo tego że pokazuje ~88st.C to tak naprawdę jest koło 100 ale tak jest ustawione - nie wiem, może nie chcieli by użytkownicy się denerwowali że coś jest nie tak ;) Jeśli już się za to weźmiesz to lepiej napraw - dostaniesz jakąś gwarancję, kupno używki jest nie opłacalne, kosztuje prawie tyle co naprawa Twojego, gwarancji dostaniesz co najwyżej miesiąc a i tak wydasz sporo na programowanie. Daj znać jak już to ogarniesz, i czy u Ciebie było to samo co u mnie.
    Pozdrawiam

  • #39 03 Lip 2016 22:35
    haraksza
    Poziom 5  

    Witaj, ja również doszedłem do podobnych wniosków jak ty, dlatego wymontowalem licznik i oddałem go do naprawy. U mnie została naprawiona płyta główna w liczniku, procesor nie był wymieniany z uwagi na to, że serwis stwierdził że mam ten typ licznika gdzie procesor się nie psuje. Po wymianie wskazówka na liczniku nie przekracza pionu 90C na klimatroniku podczas jazdy temp. oscyluje pomiędzy 78 -97, martwi mnie jedynie fakt ze podczas jazdy wskazówka na zegarze potrafi opaść do 75 C, nowy soft nie był wgrywany. Jeżeli chodzi o układ chłodzenia to jest progres bo termostat otwiera się prawidłowo i puszcza dobrze ciecz na całą chlodnice. Niestety po wcześniejszej wymianie pierścieni i upg samochód zaczyna mi szarpać po rozgrzaniu silnika, na niskich obrotach tak poniże 2 tyś obr.jest to najbardziej odczuwalne,.Może ktoś doradzi co może być tego przyczyną, gdzie szukać ?

  • #40 04 Lip 2016 09:16
    Piotrek84r
    Poziom 11  

    I tutaj znów muszę Cię niestety zmartwić, nasze modele są tak nafaszerowane wadliwą elektroniką że masakra. W przepustnicy przecierają się ścieżki. Ja dawałem przepustnice do czyszczenia i mechanik powiedział że przepustnica do wymiana, zrobił co mógł przeczyścił zaadaptował i miesiąc - dwa pojeździłem i było bardzo dobrze. Za jakiś czas znów zaczęły się problemy podjechałem na czyszczenie i adaptację, ale pojeździłem dwa dni. Znalazłem firmę która wymienia regulatory na bezstykowe i daje wieczną gwarancję na swoje usługi - natknąłem się na to przypadkiem jak szukałem regeneracji i na stronce miłośników volvo o tym pisali że to działa. Firma zastrzega ze może pojawiać się check silnika z uwagi na właśnie ten czujnik bezstykowy ale użytkownikom się nie zapala. Dziś do nich dzwonię ponieważ przenosili firmę i dowiem się czy do mojej przepustnicy też wstawiają bezstykowe i czy w ogóle ten model robią (mają do wielu aut w tym z grupy vw) i z tego co znalazłem to moją przepustnice zregenerują (06a 133 062A - tylko ciekawe czy bezstykowe czy jakieś inne). Te czujniki są kanadyjskie i ponoć faktycznie się nie psują. Ja już kompleksowo oddam przepustnice i poszukam gdzieś u siebie gdzie wtryski mogę oddać do przeglądu.
    A tutaj strona gdzie można się skontaktować http://www.bba-reman.com/gb/catalogue/parts/39/ - nie jest to polska firma ale mają oddział w Krakowie.
    P.S. ile zapłaciłeś za licznik?
    Pozdrawiam

  • #41 04 Lip 2016 09:26
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    Piotrek84r napisał:
    nasze modele są tak nafaszerowane wadliwą elektroniką że masakra

    Kolego przez 14 lat nie zmieniałeś przepustnicy na nową, i myślisz że będzie wieczna, skoro cały czas potencjometr się ślizga po ścieżce przez tysiące godzin?
    A kupno używki to też loteria, jak trafisz to się ucieszysz jak z każdej wygranej.

  • #42 04 Lip 2016 10:56
    Piotrek84r
    Poziom 11  

    Strumien swiadomosci swia napisał:

    Kolego przez 14 lat nie zmieniałeś przepustnicy na nową, i myślisz że będzie wieczna, skoro cały czas potencjometr się ślizga po ścieżce przez tysiące godzin?


    Dlatego to jest wadliwe rozwiązanie, skoro można zastosować inne rozwiązania, np. te bezstykowe. To nie tylko przepustnica ale wiele innych elementów elektronicznych siada w tym modelu.

    Strumien swiadomosci swia napisał:

    A kupno używki to też loteria, jak trafisz to się ucieszysz jak z każdej wygranej.


    Tu oczywiście zgoda, w życiu nie kupił bym używki, może pochodzić dwa tygodnie, miesiąc a może roku kij to wie.

    haraksza, nowa przepustnica VDO (ori) do mojego kosztuje 1600zł

  • #43 04 Lip 2016 12:29
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    Piotrek84r napisał:
    Dlatego to jest wadliwe rozwiązanie, skoro można zastosować inne rozwiązania, np. te bezstykowe. To nie tylko przepustnica ale wiele innych elementów elektronicznych siada w tym modelu.


    Wiesz to nie prawda co mówisz , że niby wada fabryczna.
    Piotrek84r napisał:
    Tu oczywiście zgoda, w życiu nie kupił bym używki, może pochodzić dwa tygodnie, miesiąc a może roku kij to wie.

    haraksza, nowa przepustnica VDO (ori) do mojego kosztuje 1600zł


    Tak kolego to prawda, do BFQ nie kupowałem ale do AGR tak 8,5 stówki do dzisiaj działa i to nie prawda ze można bezstykowo to zrobić na hallotronie , to zła droga.
    Ale są tacy co tak robią, a inni naiwni łykają to pod pozorem .I. wie czego.
    Może brzytwy się chwytają czy jak.

  • #44 04 Lip 2016 13:13
    Piotrek84r
    Poziom 11  

    Strumien swiadomosci swia napisał:


    Wiesz to nie prawda co mówisz , że niby wada fabryczna.


    Nie napisałem że to wada fabryczna, bo sporo czasu pochodziło, ale że wadliwe rozwiązanie, ciekawe jak w miejscach o dużej wilgotności powietrza zachowują się podzespoły.

    Strumien swiadomosci swia napisał:

    Tak kolego to prawda, do BFQ nie kupowałem ale do AGR tak 8,5 stówki do dzisiaj działa


    Ceny są różne no i zależy tez czy ori czy zamiennik. Np. ori termostat behr z króćcem kosztował mnie dwa lata temu 560-580zł nie pamiętam dokładnie, do innych modlei to kwota rzędu kilkudziesięciu zł.

    Strumien swiadomosci swia napisał:
    to nie prawda ze można bezstykowo to zrobić na hallotronie , to zła droga.
    Ale są tacy co tak robią, a inni naiwni łykają to pod pozorem .I. wie czego.
    Może brzytwy się chwytają czy jak.

    Nie wiem czy do mojego zrobią bezstykowo dlatego muszę się dowiedzieć, tak jak wcześniej wspominałem w volvo wymieniają stykowe na bezstykowe i to działa. poza tym dożywotnią gwarancję dają. Więc czemu twierdzisz że to zła droga?
    PZD

  • #45 04 Lip 2016 14:20
    haraksza
    Poziom 5  

    Panowie, może coś doradźcie w kwestii szarpania na rozgrzanym silniku, nie wiem gdzie szukać ?

  • #46 05 Lip 2016 08:58
    Piotrek84r
    Poziom 11  

    haraksza napisał:
    Panowie, może coś doradźcie w kwestii szarpania na rozgrzanym silniku, nie wiem gdzie szukać ?


    Zawalony EGR i przepustnica do czyszczenia i adaptacji, sprawdził bym też silniczek krokowy. Podnieś też maskę i sprawdź wyjście z odmy do przepustnicy (jest to jeden element łączący odmę, obudowę filtra powietrza i właśnie przepustnicę). Często pęka ta rurka właśnie w tym miejscu i łapie lewe powietrze, Nie łaś się na tani zamiennik jeśli będziesz kupował nowy ja pojeździłem na chińczyku kilka dni i znów pękł. Znalazłem za to inne i lepsze rozwiązanie. Zrobiłem tzw filtr odmy pomogło mi to w wyeliminowaniu mazi pod korkiem (w zimę wylałem około litra wody która dostała by się przez przepustnicę do cylindrów):
    Problemy z układem chłodzenia Audi A3 1,6 BFQ 2002
    Problemy z układem chłodzenia Audi A3 1,6 BFQ 2002

    Pierwszy filtr zatrzymuje najgorszy syf (kisiel), a drugi wodę (można zastosować filtr do kompresora który instaluje się przed pistoletem do malowania.

  • #47 05 Lip 2016 13:15
    haraksza
    Poziom 5  

    Przepustnice miałem czyszczoną i zaadaptowaną, egr też wymieniony na nowy, rurka od odmy również wymieniona, nie falują mi obroty także silniczka krokowego nie obstawiam. Fakt, że rurki od odmy są czasami kiepskiej jakości i spadała mi ta rurka, ale przypiąlem to opaskami i trzyma się dobrze. Problem z szarpanie pojawił się po wymianie upg, najpierw po wymianie uszczelki poszły dymy z rury i musiałem wymienić pierścienie, tak przynajmniej stwierdził mechanik; po tych wymianach mam szarpanie po rozgrzaniu silnika.

  • #48 05 Lip 2016 13:51
    Piotrek84r
    Poziom 11  

    Może coś nie dokręcone, ja po tygodniu od pierwszej wymiany znowu wymieniałem (niecałe 500km zrobiłem), ponieważ za słabo śruby były dociągnięte. Cóż może czyszczenie wtrysków Ci pomoże, w benzyniaku można samemu to zrobić. Silnik ma już swoje lata więc może cat zawalony lub inny element wydechu, na zimnym przelot jest a jak się nagrzeje to wszystko się poszerza i uszczelnia. mój kolega wypalał już katalizator palnikiem (taki jak do lutowania rurek miedzianych w CO) Jest to sprawdzony i dobry sposób, w warsztacie kazali by wymienić na nowy, a znajomy mechanik to podpowiedział i się sprawdza (nie wiem jak w benzyniaku ale w dieslu zdaje egzamin). Może wina tez leży po stronie komputera, mi się uszkodził i musiałem go naprawiać (w sensie oddałem do naprawy).
    Też mam przeżyć ze swoim :/ Kupiłem już łożysko piasty i tuleje wahacza, silikon do uszczelnienia miski olejowej (przez zahaczenie na remontowanej drodze), przyszedł czas na wymianę filtrów i oleju. I do tego tydzień temu klima mi się nie załącza... ach te auta... A mogłem sobie kupić galanta :(

  • #49 05 Lip 2016 20:07
    haraksza
    Poziom 5  

    Dzięki za odp. będę szukał dalej, może to coś z ustawieniem rozrządu, sondy lambda, komputerem? Wtryski próbowałem przeczyścić preparatem dolewanym do benzyny, ale nie dało żadnych rezultatów. Nie wiem czy te samochody są tak felerne, czy mam takiego pecha do zakupu tego auta, też już sporo funduszy w niego władowałem, dla pocieszenia powiem Ci, że też chyba mam do wymiany łożysko tylne i tuleje wahaczy - samochód na drobnych nierównościach chwieje się, tłucze się itd., filtry i olej też niebawem do wymiany.

  • #50 06 Lip 2016 09:47
    Piotrek84r
    Poziom 11  

    Jeśli chodzi o czyszczenie wtrysków takimi preparatami to Ci odradzam, W pierwszej kolejności rozpuszcza Ci syf w zbiorniku, później rozpuszcza syf w pompie, następnie zatrzymane na filtrze paliwa brudy (pomijam już przewody) następnie ta wspaniała mieszanka trafia do wtrysków które nie mają dużej średnicy i tam się to gromadzi, albo trzeba wyjąć wtryski, albo wpiąć się przed listwę wtryskową i bezpośrednio tam zapodać jakiś preparat. Mi buczy przód, tuleje polecam TRW lub LEMFORDER. Chyba że stać się na poliuretanowe ;) Mnie na razie nie było stać więc kupiłem TRW (TRW I LM szły na pierwszy montaż), Wymieniałem poduszki stabilizatora na poliuretanowe i jestem z nich bardzo zadowolony, ciężej było je wcisnąć niż zwykłe ale się udało (jak znajdziesz na alledrogo to te czerwone - żółte są do sportowych aut i są zbyt sztywne). Jeśli chodzi o silniki to są bardzo dobre, tylko elektronika się w nich pierdzieli.
    Pozdrawiam

  • #51 31 Sie 2016 09:25
    haraksza
    Poziom 5  

    Witam,
    Piszę po krótkiej przerwie bo nadal borykamy się z szarpaniem na rozgrzanym silniku, szarpie na niskich obrotach, im wolniej jadę tym gorzej, czasami czuje też nasilenie przy dodawaniu gazu, najgorzej jest w korku, kiedy jeździ się na 1 lub 2 biegu. Po zdjęciu wtyczki od egr samochód trochę lepiej chodził, ale szarpanie nie znikło całkowicie, poszedłem więc w kierunku kabli zapłonowych i przy ich wymianie zauważyłem, że jest uszkodzona cewka, dlatego wymieniłem zarówno kable, jak i cewkę; świece były wymieniane też niedawno. Po wymianie samochód chodził dużo lepiej, ale po 2 dniach od wymiany zaczął szarpać nadal, zauważyłem że chyba w wilgotne dni jest to bardziej odczuwalne, z drugiej strony gdy na zewnątrz jest chłodno jest lepiej, bo tak jak pisałem wyżej dzieje się to na rozgrzanym silniku. Po tych wymiana jest lepiej niż wcześniej bo nie robi dużych szarpnieć, ale wolna jazda, szczególnie w korku jest uciążliwa. Nie wiem gdzie szukać przyczyny, proszę o sugestie ?

  • #52 31 Sie 2016 09:44
    Piotrek84r
    Poziom 11  

    Mi obroty falują bardziej na benzynie, na gazie jest nieco lepiej choć też nie perfekcyjnie, czekam na regenerację przepustnicy. Może układ dolotowy powietrza masz przypchany czy coś, spróbuj zdjąć pokrywę filtra powietrza i sprawdź jak auto się zachowuje. Jest też opcja jakiegoś zwarcia. Po przejechaniu pewnego dystansu kable zaczynają się nagrzewać gdy nie ma dobrego styku i prąd gdzie ma iść ma utrudnienie. Kable zapłonowe można łatwo wyeliminować. Najlepiej w zaciemnionym pomieszczeniu lub w kompletnej ciemni spryskaj kable jakimś rozpylaczem i zobaczysz czy nigdzie nie skaczą iskry. Ja ostatnio tez je wymieniałem i na drugi dzień padał deszcz, auto nabierało max4k obotów i dalej ni chuchu. miałem kable reklamować, lecz poczekałem i jakoś nic się nie dzieje. Dodam że kupuję tylko ori Behru - powinno się je wymieniać co 2lata na poprzednich zrobiłem 3lata i gazownik powiedział że są poprzepalane więc je wymieniłem (oznak żadnych nie było) jak je wymieniłem to po przeczyszczeniu izolacja była w idealnym stanie (wizualnym przynajmniej). Kable NGK są tańsze lecz niestety można na nich pojeździć max rok. jedź do dobrego elektryka i niech Ci sprawdzi całąinstalacjępod kątem palonych kabli bądź jakichkolwiek zwarć.
    Pozdrawiam

  • #53 31 Sie 2016 11:22
    haraksza
    Poziom 5  

    Pewnie tak zrobię i sprawdzę instalacje elektryczną; kable wymieniłem na boscha, a cewkę na magneti marelli, świece ngk, sprzęt nie był wymieniany od nowości :)

  • #54 31 Sie 2016 11:35
    Piotrek84r
    Poziom 11  

    Boscha raczej unikam ze względu na zbyt wiele negatywnych opinii co do jakości, to już nie to co kiedyś. Magneti Marelli robi części na pierwszy montaż do fiata, nie jest zły.
    Najgorsze jest to że silniki mechanicznie są bardzo dobre. AVU z 2001 roku i przebieg 260k (myślę ze był kręcony - choć może to i prawda bo jak go kupowałem 3lata temu miał 205k - na dwoje baba wróżyła), a leję do niego od początku 5W30 i nic mi nie bierze a przy każdej wymianie oleju robię płukankę. No i tylko olej MOTUL, do poprzednich aut lałem Castrol ale ostro zszedł na psy (a nie brałem najtańszych). Teraz olej jest nawet całkiem czysty. Elektronika w tych autach mnie przeraża.
    Pozdrawiam i pamiętaj by opisać co jest nie tak. Ja jeszcze ze swojej strony dodam że klima nmi się nie załączała ostatnio. Wentylatory tez nie (W tym większym stopił się plastikowy szczotkotrzymacz - a zestawów naprawczych nie ma). Powodem było zwarcie jakiejś masy bo się przetopiła izolacja i sterownik wentylatorów (jak staniesz od strony maski to poda akumulatorem z lewej strony taka czarna puszeczka), najgorsze jest to że gościu chyba to naprawił nie wymienił (nowy kosztuje około 140zł), a skasował mnie na 300zł. Teraz wywala mi błąd drugiego biegu. Ale na razie nie mam czasu ani kasy by to ogarnąć.

  Szukaj w 5mln produktów