Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Deutz Fahr Agrotron 120 MK3 - nie chce odpalać

SlawekCG 21 Mar 2016 12:38 6741 14
Texa Poland
  • #1
    SlawekCG
    Level 2  
    Deutz Fahr Agrotron 120 MK3 [2001r.]

    Opis problemu:
    Maszyna ma problem z odpaleniem za każdym razem, gdy jest ciepły i zimny. Gdy maszyna już odpali, wszystko jest OK i nie gaśnie. Tak jak by miał problem z ciśnieniem, podaniem paliwa przy odpalaniu. Żeby go odpalić trzeba, kręcić nim z dobre 3 min, prawie akumulator się rozładuje...
    Na wstępie powiem, że układ paliwowy jest wszędzie szczelny.

    Pytanie:
    Co może być problemem?
    Czy problemem mogą być pompy wtryskowe?
    Czy problemem może być pompka paliwowa?
    Czy problemem może być układ elektryczna, jakaś kostka czy coś?

    Pozdrawiam,
    Sławek
  • Texa Poland
  • #2
    1903dj
    Level 9  
    Panie Sławku z tego co piszesz wynika że trzeba ustalić co ponosi głównie winę za to słabe zapalanie,a mianowicie najpierw wymień filtry paliwa,jeżeli problem nie ustąpi po odpaleniu zaobserwuj czy nie kopci i czy nie jest słabszy,czy ma równą pracę; nie kopci, równa praca silnika, nie pali więcej niż zwykle, łatwo się wkręca na obroty to myślę że pompy wtrysków są OK. Elektryczna przyczyna to;elektro- zawór, który utrzymuje prawidłowe ciśnienie paliwa w pompie paliwa;czy elektroniczny ,czy mechaniczny zadanie ma takie same,jeżeli pracuje nie prawidłowo paliwo cofa się do zbiornika i pompa nie poda dalej do puki nie osiągnie właściwego ciśnienia, dlatego długo pompuje (kręci) zanim zapali. Lub pompka zasilająca (słaba jakość paliwa) sprawiła że utraciła szczelność i też nie wspomaga uruchomienia silnika. A może trzeba od razu podłączyć pod komputer i sprawdzić wszystkie parametry to może ułatwić dotarcie do problemu.To tyle.
  • Texa Poland
  • #3
    rysiu.e
    Level 12  
    A masz możliwość posprawdzać ciśnienia (paliwa ,sprężania). Można by było sprawdzić jeszcze świece żarowe.
  • #4
    User removed account
    User removed account  
  • #6
    kkknc
    Level 43  
    Oj panowie pomagacze, którzy na oczy silnika Deutza 1012/13 nie widzieli.
    Autorze jakie obroty ma wał korbowy podczas kręcenia rozrusznika? Nie interesuje mnie że dobre bo kręci tylko konkretnie podana wartość. Bo po objawach które podałeś to masz za małe obroty rozrusznika lub zużyty układ wtryskowy. Zużycia silnika też nie wylkuczam ale na palenie ma to mniejsze znaczenie. Z ciekawości ile godzin pracy ma silnik za sobą?
    Ale tak na sam początek to sprawdź cewkę gaszenia. Po prostu ją wyciągnij. Przez otwór zobaczysz czy listwa płynnie pracuje.
  • #8
    User removed account
    Level 1  
  • #9
    User removed account
    User removed account  
  • #10
    kkknc
    Level 43  
    @BEZET-AGRO Oj dość kosmiczna. Wież mi bardzo nietypowy układ PLD bez zaworów zwrotnych do tego wysokociśnieniowy układ wstępny, ( bo zaworów zwrotnych brak). O zbiorniku paliwa, który musi być przystosowany do prawidłowej pracy tego silnika nie wspomnę. Ale to wszystko jest w dokumentacji zabudowy silnika i dodatku Service Trening. A tam siedzi BF6L1013EC o ile mnie pamięć nie myli.
    Ale jak czytam odpowiedzi, jakie dostał na innym forum to tu jest i tak luksus. :)
  • #11
    User removed account
    User removed account  
  • #12
    SlawekCG
    Level 2  
    Witajcie!

    Koledzy... nie jestem mechanikiem, tylko rolnikiem... Niestety nie wiem jakie obroty ma wał korbowy i na chwilę obecną nie mam sprzętu, żeby sprawdzić ciśnienie na pompach.

    Silnik podczas rozruchu [kręcenia] - nie wydobywa spalin.
    Silnik ma 5500 mtg.

    Wczoraj rano nie chciał odpalić tak jak to opisywałem wcześniej. Po 3h ciężkiej pracy, wymieniłem olej w silniku na nowy, następnie zapalił poprawnie i pracował kolejne 3h.
    Nagle problem znikł, odpala za każdym razem, zimny czy ciepły.
    Być może, problem zniknął na chwilę, więc sytuacji nie uważam za rozwiązaną.

    Napiszcie proszę jakie chcecie jeszcze informacje... Uprzedzam, że nie jestem profesjonalistą i nie mam profesjonalnego sprzętu.

    Pozdrawiam,
    Sławek
  • #13
    kkknc
    Level 43  
    Najprostszy obrotomierz kupisz na znanym portalu aukcyjnym za około 50 zł. Jeżeli źle pali na ciepłym i na zimnym to najprawdopodobniej masz uszkodzoną cewkę gaszenia lub nie dochodzi do niej napięcie. Dlatego kluczyk 10 w dłoń i odkręć dwie śrubki krótką i długą. Zobacz jak będziecie zapalał bez tej cewki. Do zgaszenia silnika użyj dźwigni na regulatorze obrotów masz go nad kołem zamachowym. Tam też przychodzi linka od gazu. Jak będziesz chciał włożyć tą cewkę z powrotem to też dźwignię gaszenia pociągnij i dopiero składaj. Ewentualnie w tym roczniku możesz już mieć EMR więc elektroniczny regulator. Na którym nie ma cięgna od gaszenia ręcznego nie jest potrzebne. Akutator i tak zgasi silnik po wyłączeniu zapłonu.
  • #14
    SlawekCG
    Level 2  
    Forumowicze,
    Ciągnik po kolejny dniu pracy, przestał zapalać...
    Objawy są takie jak na początku, tylko że z tą różnicą iż z komina wydobywa się dość gęsty biały dym, rozrusznik dość długo kręci, a gdy już ma zapalić - jeszcze przez chwilę silnik się dusi...
    Nie zawsze tak się dzieje, raz zapali od przekręcenia kluczykiem, raz trzeba długo kręcić i odpali, a raz się dusi.

    Dodam, że raz po przekręceniu stacyjki w tryb gotowości usłyszałem bulgotanie w zbiorniku paliwa, a gdy odkręciłem korek, wydobyło się sporo powietrza.

    Pozdrawiam,
    Sławek