Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Deutz Fahr Agrotron 120 MK3 - nie chce odpalać

SlawekCG 21 Mar 2016 12:38 1440 14
  • #1 21 Mar 2016 12:38
    SlawekCG
    Poziom 2  

    Deutz Fahr Agrotron 120 MK3 [2001r.]

    Opis problemu:
    Maszyna ma problem z odpaleniem za każdym razem, gdy jest ciepły i zimny. Gdy maszyna już odpali, wszystko jest OK i nie gaśnie. Tak jak by miał problem z ciśnieniem, podaniem paliwa przy odpalaniu. Żeby go odpalić trzeba, kręcić nim z dobre 3 min, prawie akumulator się rozładuje...
    Na wstępie powiem, że układ paliwowy jest wszędzie szczelny.

    Pytanie:
    Co może być problemem?
    Czy problemem mogą być pompy wtryskowe?
    Czy problemem może być pompka paliwowa?
    Czy problemem może być układ elektryczna, jakaś kostka czy coś?

    Pozdrawiam,
    Sławek

    0 14
  • #2 21 Mar 2016 16:17
    1903dj
    Poziom 7  

    Panie Sławku z tego co piszesz wynika że trzeba ustalić co ponosi głównie winę za to słabe zapalanie,a mianowicie najpierw wymień filtry paliwa,jeżeli problem nie ustąpi po odpaleniu zaobserwuj czy nie kopci i czy nie jest słabszy,czy ma równą pracę; nie kopci, równa praca silnika, nie pali więcej niż zwykle, łatwo się wkręca na obroty to myślę że pompy wtrysków są OK. Elektryczna przyczyna to;elektro- zawór, który utrzymuje prawidłowe ciśnienie paliwa w pompie paliwa;czy elektroniczny ,czy mechaniczny zadanie ma takie same,jeżeli pracuje nie prawidłowo paliwo cofa się do zbiornika i pompa nie poda dalej do puki nie osiągnie właściwego ciśnienia, dlatego długo pompuje (kręci) zanim zapali. Lub pompka zasilająca (słaba jakość paliwa) sprawiła że utraciła szczelność i też nie wspomaga uruchomienia silnika. A może trzeba od razu podłączyć pod komputer i sprawdzić wszystkie parametry to może ułatwić dotarcie do problemu.To tyle.

    0
  • #3 21 Mar 2016 21:23
    rysiu.e
    Poziom 12  

    A masz możliwość posprawdzać ciśnienia (paliwa ,sprężania). Można by było sprawdzić jeszcze świece żarowe.

    0
  • #4 21 Mar 2016 22:11
    2510731
    Usunięty  
  • #6 21 Mar 2016 23:17
    kkknc
    Poziom 41  

    Oj panowie pomagacze, którzy na oczy silnika Deutza 1012/13 nie widzieli.
    Autorze jakie obroty ma wał korbowy podczas kręcenia rozrusznika? Nie interesuje mnie że dobre bo kręci tylko konkretnie podana wartość. Bo po objawach które podałeś to masz za małe obroty rozrusznika lub zużyty układ wtryskowy. Zużycia silnika też nie wylkuczam ale na palenie ma to mniejsze znaczenie. Z ciekawości ile godzin pracy ma silnik za sobą?
    Ale tak na sam początek to sprawdź cewkę gaszenia. Po prostu ją wyciągnij. Przez otwór zobaczysz czy listwa płynnie pracuje.

    0
  • #8 22 Mar 2016 07:40
    wal-ker
    Poziom 29  

    Chyba nikt z Was nie widział tego silnika na oczy jak pisze jeden z kolegów.Oczywiscie za mało danych na gdybanie.Ogólne,uniwersalne porady akurat do tego silnika nic nie wnoszą.

    0
  • #9 22 Mar 2016 07:48
    2510731
    Usunięty  
  • #10 22 Mar 2016 08:30
    kkknc
    Poziom 41  

    @BEZET-AGRO Oj dość kosmiczna. Wież mi bardzo nietypowy układ PLD bez zaworów zwrotnych do tego wysokociśnieniowy układ wstępny, ( bo zaworów zwrotnych brak). O zbiorniku paliwa, który musi być przystosowany do prawidłowej pracy tego silnika nie wspomnę. Ale to wszystko jest w dokumentacji zabudowy silnika i dodatku Service Trening. A tam siedzi BF6L1013EC o ile mnie pamięć nie myli.
    Ale jak czytam odpowiedzi, jakie dostał na innym forum to tu jest i tak luksus. :)

    0
  • #11 22 Mar 2016 08:39
    2510731
    Usunięty  
  • #12 22 Mar 2016 14:47
    SlawekCG
    Poziom 2  

    Witajcie!

    Koledzy... nie jestem mechanikiem, tylko rolnikiem... Niestety nie wiem jakie obroty ma wał korbowy i na chwilę obecną nie mam sprzętu, żeby sprawdzić ciśnienie na pompach.

    Silnik podczas rozruchu [kręcenia] - nie wydobywa spalin.
    Silnik ma 5500 mtg.

    Wczoraj rano nie chciał odpalić tak jak to opisywałem wcześniej. Po 3h ciężkiej pracy, wymieniłem olej w silniku na nowy, następnie zapalił poprawnie i pracował kolejne 3h.
    Nagle problem znikł, odpala za każdym razem, zimny czy ciepły.
    Być może, problem zniknął na chwilę, więc sytuacji nie uważam za rozwiązaną.

    Napiszcie proszę jakie chcecie jeszcze informacje... Uprzedzam, że nie jestem profesjonalistą i nie mam profesjonalnego sprzętu.

    Pozdrawiam,
    Sławek

    0
  • #13 22 Mar 2016 16:30
    kkknc
    Poziom 41  

    Najprostszy obrotomierz kupisz na znanym portalu aukcyjnym za około 50 zł. Jeżeli źle pali na ciepłym i na zimnym to najprawdopodobniej masz uszkodzoną cewkę gaszenia lub nie dochodzi do niej napięcie. Dlatego kluczyk 10 w dłoń i odkręć dwie śrubki krótką i długą. Zobacz jak będziecie zapalał bez tej cewki. Do zgaszenia silnika użyj dźwigni na regulatorze obrotów masz go nad kołem zamachowym. Tam też przychodzi linka od gazu. Jak będziesz chciał włożyć tą cewkę z powrotem to też dźwignię gaszenia pociągnij i dopiero składaj. Ewentualnie w tym roczniku możesz już mieć EMR więc elektroniczny regulator. Na którym nie ma cięgna od gaszenia ręcznego nie jest potrzebne. Akutator i tak zgasi silnik po wyłączeniu zapłonu.

    0
  • #14 23 Mar 2016 09:03
    SlawekCG
    Poziom 2  

    Forumowicze,
    Ciągnik po kolejny dniu pracy, przestał zapalać...
    Objawy są takie jak na początku, tylko że z tą różnicą iż z komina wydobywa się dość gęsty biały dym, rozrusznik dość długo kręci, a gdy już ma zapalić - jeszcze przez chwilę silnik się dusi...
    Nie zawsze tak się dzieje, raz zapali od przekręcenia kluczykiem, raz trzeba długo kręcić i odpali, a raz się dusi.

    Dodam, że raz po przekręceniu stacyjki w tryb gotowości usłyszałem bulgotanie w zbiorniku paliwa, a gdy odkręciłem korek, wydobyło się sporo powietrza.

    Pozdrawiam,
    Sławek

    0
  • #15 23 Mar 2016 09:57
    kkknc
    Poziom 41  

    Sprawdź cewkę, kompresję i wtryski bo chyba ci się któryś zacina w pozycji otwartej. ( biały dym ).

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo