Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Naprawa silnika JCB TCA -74

21 Mar 2016 22:58 2358 9
  • Poziom 9  
    Potrzebna pomoc przy naprawie silnika JCB TCA- 74 z koparko ładowarki JCB 4cx. Parę dni temu silnik zaczął stukać okazało się że obróciło panewkę na korbowodzie - wał do szlifu. Przy rozkręcaniu silnika przy zdejmowaniu koła pompy wtryskowej mechanik nie zablokował pompy jak teraz poradzić sobie z rozrządem i ustawieniem pompy na kołach rozrządu brak znaków.
  • Poziom 12  
    Witam.
    Podaj nr vin maszyny , który to rok produkcji ?
    Jakiś dziwny ten typ silnika. Były 8 zaworowe perkinsy AA AB AK AR RE RG albo 16 zaworowe dieselmaxy SA SB SC SD itd.
  • Poziom 9  
    Maszyna jest z 2009 roku silnik JCB tabliczka silnika :

    Naprawa silnika JCB TCA -74

    Dodano po 6 [minuty]:

    Po wnikliwej analizie mechanik znalazł na osi punkt w którym była zablokowana pompa, ale obawiam się że bez ustawienia na stole będzie kicha. Może ktoś mi podpowie jaki powinien być kont wyprzedzenia wtrysku.
    Dzisiaj spotkałem się z opinią że przy naprawie silnika koniecznie trzeba wymienić pompę oleju silnika może w tym temacie ktoś pomoże.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 12  
    Witam.
    Silnik jak silnik nic się nie przejmuj dasz radę. To konstrukcja własna Jcb na rynku od 2004 roku i raczej ciężko Ci będzie o kogoś kto sie na tych silnikach zna .Wystarczy regularnie (co 500mth) wymieniać filtry i olej i nic się nie dzieje ,wiec remonty to tylko pojedyńcze sztuki. Pompę oleju sobie oceń organoleptycznie ,jak chodził na leżąco to normalne ,że stracił smarowanie ,zawsze można wymienić , kryteria jak w każdym innym silniku.Ważna sprawa nie wkładaj do tego silnika żadnych zamienników.Co do ustawienia pompy wtryskowej to bardzo proste chociaż trochę sie pobawisz tylko napisz jak z wałkiem rozrządu i zaworami sobie poradziłeś.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 12  
    Dobre z tymi specjalistami ,oszczędnością czasu i pieniędzy...Prawda jest taka , że każdy powinien robić to co potrafi najlepiej i za to brać kasę ale wiem że wizyta u specjalisty skończy sie albo kapitalką za 20tysi albo wymianą na nowy silnik albo stwierdzeniem ten typ tak ma.
    Pisz śmiało jak poustawiałeś te zawory , bo to istotne, i zaraz to ogarniemy tylko musimy wyrobić sie do soboty bo potem święta a zaraz po świętach lecę na tydzień do Reichu na szkolenie.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 12  
    O tym ,ze jak spie....li to go będzie kosztować dużo więcej to myślę ,że wie i bez forum. To z jakiego powodu grzebie sam to inna sprawa.Trzeba być człowiekiem i pomóc.
  • Poziom 9  
    Mechanik jest spoko przez ostatnie 20 lat zrobił mi już pewnie 7 albo 10 silników. Fakt że były to silniki starszej generacji z innymi pompami wtryskowymi. A co do zlecania napraw fachowcom ma złe doświadczenia z zakładem z Iławy. W TM 190 urwał się zawór silnik do naprawy koszt prawie 30 tys. netto i 3 dni walki z odpaleniem ciągnika bo fachowcy pomylili kolejność przewodów wtryskowych. Dzwonię do gościa on twierdzi że jest ok że silnik był odpalany u nich i żebym znalazł lepszego mechanika. Nie odpuściłem i po którymś telefonie łaskawie połączył mnie z kierownikiem odpowiedzialnym za jakość. Grzecznie się pytam czy silnik odpalił itp., a on na to że nie był odpalany bo oni nie mają elektroniki a bez niej on nie odpali. Jak im można wierzyć. W ramach rekompensaty zaproponowali przegląd silnika gratis łaskawcy.
    Wracając do tematu znaki ustawienia rozrządu mamy tu nie powinno być problemu, a z pompą najwyżej skoczę na warsztat i na stole ustawią. Składać będziemy pewnie koło środy lub czwartku.