Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

W169 A180 Czujnik skrętu - Ustawienie czujnika skrętu

22 Mar 2016 14:38 4866 6
  • Poziom 43  
    Mianowicie po prostowaniu taśmy airbag , i rozebraniu czujnika przestał działać.

    Mam pytanie czy istnieją jakieś znaczniki względem których ustawić trybik z magnesami względem tarczy kodowej?
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    Ja ustawiam wg testera, ale raczej masz problem w połączeniu taśmy z kolumną, tam nie zawsze łączy. Przy złym złożeniu powinny być złe odczyty, ale po adaptacji chociaż przez chwilę powinno funkcjonować, potem esp się wyłącza bo nie zgadzają się drogi kół z położeniem kierownicy.
  • Poziom 43  
    Ogólnie od razu wywala błąd '' sprawdź czujnik N xx.''

    Ogólnie jeśli mały i duży trybik nie są jakoś ustawione prawidłowo względem siebie to cały czujnik skrętu nie może wiedzieć w jakiej jest pozycji bo ma 3 takie same położenia optoczujnika co jeden obrót.
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    No niby tak, tyle że jeśli od razu masz błąd, to sam czujnik i/lub jego podłączenie jest problemem, a nie złożenie. Kilka a-klas które robiłem z tym problemem, w większości brak połączenia, jeden czujnik trafił się uszkodzony, ale to skakał pomiar kąta. Fakt, nigdy nie miałem okazji go rozbierać, więc nie powiem na jakiej podstawie orientuje się w położeniu :cry:

  • Poziom 34  
    tukan555 napisał:
    Czujnik skrętu maglownicy najczęściej działa na zasadzie odczytu informacji z czujnika Halla .Natomiast silnik elektryczny jest bezszczotkowy prądu stałego.

    Widziałeś moduł N80 w W169? tam jest hybrydowy układ optyczno-magnetyczny.

    Z doświadczenia powiem że raz źle ustawiony HALL względem optyki chyba zapisuje coś do EEPROM i na zawsze zostawia błąd że moduł kolumny MRM jest do wymiany. W169, W906 , W203 podobnie

    PS. z tyłu kółka z magnesem jest żółta kropka.