Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Honda Civic VII - Wyrzuca płyn chłodniczy ze zbiornika wyrównawczego.

AroSpider 22 Mar 2016 16:56 5214 18
  • #1 22 Mar 2016 16:56
    AroSpider
    Poziom 4  

    Witam i proszę o poradę.
    Posiadam Civica 1.4 90kM VII gen. Zauwaźyłem ostatnio, źe przy zwìększeniu obrotów -dodaniu gazu na full-wyrzuca mi płyn chłodniczy ze zbiornika wyrównawczego(górą pod korkiem).Gdy silnik pracuje na niskich obrotach nic się nie dzieje. Co moźe być przyczyną?
    Ponadto podczas jazdy(przyspieszania) lekko dusi mi woza na 2 i 3 biegu.
    Czy jedno i drugie moźe mieć powiązanie ze sobą?
    Dzìęki za ew info.
    Pozdrawiam.

    PS
    Dziś wymieniony zbiorniczek na nowy + nowy korek na chłodnicy(stary miał sparciałe gumy). Problem z wyrzutem płynu nadal istnieje.

    0 18
  • Pomocny post
    #2 22 Mar 2016 17:08
    złowrogi_boncur
    Poziom 27  

    Możliwe że układ jest zapowietrzony, odkręć korek i odpowietrzniki żeby się upewnić, pozostaje jeszcze kwestia czy auto się nie przegrzewa?

    0
  • Pomocny post
    #3 22 Mar 2016 17:11
    Voytu$
    Poziom 19  

    Układ zapowietrzony albo uszczelka pod głowicą = jej remont.

    2
  • #4 22 Mar 2016 21:12
    AroSpider
    Poziom 4  

    złowrogi_boncur napisał:
    Możliwe że układ jest zapowietrzony, odkręć korek i odpowietrzniki żeby się upewnić, pozostaje jeszcze kwestia czy auto się nie przegrzewa?


    Było odpowietrzane. Nie przegrzewa, tzn nic mnie o tym nie informuje np. kontrolka.

    1
  • Pomocny post
    #5 22 Mar 2016 21:29
    Voytu$
    Poziom 19  

    Jeśli korek podciśnienia był zmieniany, jeśli układ jest odpowietrzony to niestety, ale widzę duże szanse na uszczelkę pod głowicą. Z racji, że są to koszta 400+, dobrze by było gdybyś udał się do dobrego warsztatu i żeby to ocenili - są przyrządy do sprawdzania obecności CO2 w płynie chłodniczym. Lepiej się wcześniej upewnić niż pakować w koszty. Na 6 aut jakie miałem w 2 robiłem uszczelkę, choć do dziś pewności nie mam czy było to konieczne.

    0
  • #6 23 Mar 2016 08:58
    AroSpider
    Poziom 4  

    Nie ma objawów typu olej w płynie chłodniczym czy też na odwrót.
    Zauważyłem jeszcze, że na zimnym silniku po dodaniu gazu tego płynu nie wyrzuca. Dopiero jak pojeżdżę trochę i płyn jest ciepły.

    0
  • Pomocny post
    #7 23 Mar 2016 09:01
    Voytu$
    Poziom 19  

    Olej może być czysty. Wszystko zależy gdzie uszczelka ma przedmuch. Jedyny w miarę miarodajny test o ile mi wiadomo jak pisałem obecność CO2 w płynie czy jakoś tak. Doświadczeni mechanicy mogą mnie poprawić ;) Tylko musisz znaleść warsztat który potrafi to sprawdzić / ma odpowiedni przyrząd.

    0
  • #8 23 Mar 2016 10:56
    AroSpider
    Poziom 4  

    Mechanik powiedział mi, że robili jakiś test na ewentualną usterkę uszczelki pod głowicą. Ma jeszcze dziś wymienić chłodnice. Zobaczymy co to da. Oby było dobrze już :)

    0
  • #9 23 Mar 2016 11:07
    andrzej20001
    Poziom 42  

    AroSpider napisał:
    Ma jeszcze dziś wymienić chłodnice
    Ale po co ???

    0
  • Pomocny post
    #10 23 Mar 2016 11:28
    Damnian
    Poziom 34  

    Mam pytanie odnośnie problemu. W czym on tak na prawdę istnieje ? odkręcasz korek czekasz aż się zagrzeje i płyn wylatuje górą ? czy dodajesz gazu i woda sie przelewa górnym wężem ? oba zjawiska są normalne

    0
  • #11 23 Mar 2016 12:06
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Damnian napisał:
    odkręcasz korek czekasz aż się zagrzeje i płyn wylatuje górą

    Jeśli tak robi to zawsze poleci..

    0
  • Pomocny post
    #12 23 Mar 2016 14:01
    gimak
    Poziom 37  

    Jak korek jest sprawny to przy przedmuchach do układu powinny być bardzo twarde węże do chłodnicy, brak i tym informacji. Brak też informacji czy silnik jest zagazowany, bo były już podobne sytuacje i przyczyną był nieszczelny reduktor (gaz dostawał się do układu chłodzenia).

    2
  • #13 23 Mar 2016 14:07
    AroSpider
    Poziom 4  

    Damnian napisał:
    Mam pytanie odnośnie problemu. W czym on tak na prawdę istnieje ? odkręcasz korek czekasz aż się zagrzeje i płyn wylatuje górą ? czy dodajesz gazu i woda sie przelewa górnym wężem ? oba zjawiska są normalne


    Płyn w zbiorniczku w normie. Zaczynam jazdę. Na początku nic się nie dzieje. Zatrzymuję się, otwieram klapę i pociągam za linkę gazu kilkukrotnie. Nic nie wybija. Kontynuuję jazdę. Po jakimś czasie zatrzymuję się ponownie. Otwieram klapę, mokro. Pociągam za linkę gazu. Płyn wybija w okolicach korka zbiorniczka.
    Płyn raczej ciepły, nie gorący.

    PS
    Jestem laikiem jeśli chodzi o sprawy mechaniczno-elektryczne. Dlatego mogę tłumaczyć to nie fachowo...

    0
  • Pomocny post
    #14 23 Mar 2016 15:24
    lemmak
    Poziom 20  

    A chłodnica i węże do niej idące są gorące czy letnie?

    1
  • #15 23 Mar 2016 17:48
    AroSpider
    Poziom 4  

    lemmak napisał:
    A chłodnica i węże do niej idące są gorące czy letnie?


    Raczej nie gorące...Da je się dotknąć palcami.

    0
  • Pomocny post
    #16 23 Mar 2016 23:16
    Damnian
    Poziom 34  

    Wskazówka na desce rozdzielczej jaką temperaturę pokazuje ? wygląda jakby termostat był zablokowany

    0
  • Pomocny post
    #17 24 Mar 2016 22:02
    MarioSpec
    Poziom 11  

    Miałem podobny problem w Civic VI. W zbiorniku płynu przybywało a silnik dostawał temperatury. "Fachowcy" proponowali wymianę chłodnicy ale nie dałem się naciągnąć ;). Trochę się nagłowiłem ale sam doszedłem do wniosku, że to uszczelka i po jej wymianie "jak ręką odjął".
    Myślę że w Civic VII chłodzenie jest podobne..
    Zrób tak:
    1. Na zimnym silniku sprawdź czy w zbiorniku jest odpowiedni poziom płynu. nie może być za mało ale i nie za dużo!!!
    2. uzupełnij płyn w chłodnicy do pełna.
    3. odpal samochód i obserwuj co się dzieje z płynem w zbiorniczku jak samochód się nagrzewa. Nie odkręcaj tylko korka chłodnicy jak silnik jest ciepły!!!!
    Po nagrzaniu samochodu płynu w zbiorniczku powinno trochę przybyć ale nie tak żeby się wylewał. Nie powinno tam też nic bulgotać przy dodawaniu gazu.

    Co masz dokładnie na myśli pisząc:

    Cytat:
    "Płyn wybija w okolicach korka zbiorniczka"

    Czy to oznacza że przepełnia się ten zbiornik i dlatego wycieka płyn?
    Czy może coś bulgocze i wychlapuje ten płyn?

    0
  • #18 26 Mar 2016 18:38
    AroSpider
    Poziom 4  

    MarioSpec

    Zbiornik się przepełnia i wyrzuca płyn przez otwory pod korkiem.

    PS
    Panowie, dzięki za pomoc. Jak na razie problem rozwiązany, pomogła wymiana chłodnicy -były sparciałe gumy(uszczelki pod korkiem i jakiś króciec tudzież rurka do której te gumy z korka dochodziły).

    PS
    Pozostaje jeszcze to "przyduszanie" na 2 i 3 biegu podczas przyspieszania - czy to mogą być świece?

    0
  • #19 11 Maj 2017 11:53
    Domijan
    Poziom 9  

    Witam Wszystkich
    Mama duży problem z uszczelką pod głowicą w CIVIC z 90r. silnikiem D16A6 zasilanie benzyna - gaz. Po raz trzeci wymieniałem uszczelkę pod głowicą. Sinik był kilka razy przegrzany. Przy każdej wymiana uszczelki pod głowicą. Obowiązkowe planowanie głowicy nowe uszczelki pod kolektorach i nowe śruby, termostat wszystko elring. Przy ostatniej wymianie uszczelki splanowany został również blok silnika, nowa chłodnica i wymiana pompy układu chłodzącego. Po przejechaniu około 2 tyś. km w zbiorniczku pojawiają się pęcherzyki powietrza prawdopodobnie kompresja. Po krótkim czasie silnik słabo odpala z rury wydechowej parowóz, na koniec wyrzucony płyn ze zbiorniczka wyrównawczego po przegazowaniu .
    Proszę o pomoc gdzie jest problem.

    3