Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Honda Civic VII - Wyrzuca płyn chłodniczy ze zbiornika wyrównawczego.

22 Mar 2016 16:56 8637 18
  • Poziom 5  
    Witam i proszę o poradę.
    Posiadam Civica 1.4 90kM VII gen. Zauwaźyłem ostatnio, źe przy zwìększeniu obrotów -dodaniu gazu na full-wyrzuca mi płyn chłodniczy ze zbiornika wyrównawczego(górą pod korkiem).Gdy silnik pracuje na niskich obrotach nic się nie dzieje. Co moźe być przyczyną?
    Ponadto podczas jazdy(przyspieszania) lekko dusi mi woza na 2 i 3 biegu.
    Czy jedno i drugie moźe mieć powiązanie ze sobą?
    Dzìęki za ew info.
    Pozdrawiam.

    PS
    Dziś wymieniony zbiorniczek na nowy + nowy korek na chłodnicy(stary miał sparciałe gumy). Problem z wyrzutem płynu nadal istnieje.
  • Pomocny post
    Poziom 27  
    Możliwe że układ jest zapowietrzony, odkręć korek i odpowietrzniki żeby się upewnić, pozostaje jeszcze kwestia czy auto się nie przegrzewa?
  • Pomocny post
    Poziom 19  
    Układ zapowietrzony albo uszczelka pod głowicą = jej remont.
  • Poziom 5  
    złowrogi_boncur napisał:
    Możliwe że układ jest zapowietrzony, odkręć korek i odpowietrzniki żeby się upewnić, pozostaje jeszcze kwestia czy auto się nie przegrzewa?


    Było odpowietrzane. Nie przegrzewa, tzn nic mnie o tym nie informuje np. kontrolka.
  • Pomocny post
    Poziom 19  
    Jeśli korek podciśnienia był zmieniany, jeśli układ jest odpowietrzony to niestety, ale widzę duże szanse na uszczelkę pod głowicą. Z racji, że są to koszta 400+, dobrze by było gdybyś udał się do dobrego warsztatu i żeby to ocenili - są przyrządy do sprawdzania obecności CO2 w płynie chłodniczym. Lepiej się wcześniej upewnić niż pakować w koszty. Na 6 aut jakie miałem w 2 robiłem uszczelkę, choć do dziś pewności nie mam czy było to konieczne.
  • Poziom 5  
    Nie ma objawów typu olej w płynie chłodniczym czy też na odwrót.
    Zauważyłem jeszcze, że na zimnym silniku po dodaniu gazu tego płynu nie wyrzuca. Dopiero jak pojeżdżę trochę i płyn jest ciepły.
  • Pomocny post
    Poziom 19  
    Olej może być czysty. Wszystko zależy gdzie uszczelka ma przedmuch. Jedyny w miarę miarodajny test o ile mi wiadomo jak pisałem obecność CO2 w płynie czy jakoś tak. Doświadczeni mechanicy mogą mnie poprawić ;) Tylko musisz znaleść warsztat który potrafi to sprawdzić / ma odpowiedni przyrząd.
  • Poziom 5  
    Mechanik powiedział mi, że robili jakiś test na ewentualną usterkę uszczelki pod głowicą. Ma jeszcze dziś wymienić chłodnice. Zobaczymy co to da. Oby było dobrze już :)
  • Poziom 43  
    AroSpider napisał:
    Ma jeszcze dziś wymienić chłodnice
    Ale po co ???
  • Pomocny post
    Poziom 34  
    Mam pytanie odnośnie problemu. W czym on tak na prawdę istnieje ? odkręcasz korek czekasz aż się zagrzeje i płyn wylatuje górą ? czy dodajesz gazu i woda sie przelewa górnym wężem ? oba zjawiska są normalne
  • Poziom 43  
    Damnian napisał:
    odkręcasz korek czekasz aż się zagrzeje i płyn wylatuje górą

    Jeśli tak robi to zawsze poleci..
  • Pomocny post
    Poziom 38  
    Jak korek jest sprawny to przy przedmuchach do układu powinny być bardzo twarde węże do chłodnicy, brak i tym informacji. Brak też informacji czy silnik jest zagazowany, bo były już podobne sytuacje i przyczyną był nieszczelny reduktor (gaz dostawał się do układu chłodzenia).
  • Poziom 5  
    Damnian napisał:
    Mam pytanie odnośnie problemu. W czym on tak na prawdę istnieje ? odkręcasz korek czekasz aż się zagrzeje i płyn wylatuje górą ? czy dodajesz gazu i woda sie przelewa górnym wężem ? oba zjawiska są normalne


    Płyn w zbiorniczku w normie. Zaczynam jazdę. Na początku nic się nie dzieje. Zatrzymuję się, otwieram klapę i pociągam za linkę gazu kilkukrotnie. Nic nie wybija. Kontynuuję jazdę. Po jakimś czasie zatrzymuję się ponownie. Otwieram klapę, mokro. Pociągam za linkę gazu. Płyn wybija w okolicach korka zbiorniczka.
    Płyn raczej ciepły, nie gorący.

    PS
    Jestem laikiem jeśli chodzi o sprawy mechaniczno-elektryczne. Dlatego mogę tłumaczyć to nie fachowo...
  • Pomocny post
    Poziom 21  
    A chłodnica i węże do niej idące są gorące czy letnie?
  • Poziom 5  
    lemmak napisał:
    A chłodnica i węże do niej idące są gorące czy letnie?


    Raczej nie gorące...Da je się dotknąć palcami.
  • Pomocny post
    Poziom 34  
    Wskazówka na desce rozdzielczej jaką temperaturę pokazuje ? wygląda jakby termostat był zablokowany
  • Pomocny post
    Poziom 12  
    Miałem podobny problem w Civic VI. W zbiorniku płynu przybywało a silnik dostawał temperatury. "Fachowcy" proponowali wymianę chłodnicy ale nie dałem się naciągnąć ;). Trochę się nagłowiłem ale sam doszedłem do wniosku, że to uszczelka i po jej wymianie "jak ręką odjął".
    Myślę że w Civic VII chłodzenie jest podobne..
    Zrób tak:
    1. Na zimnym silniku sprawdź czy w zbiorniku jest odpowiedni poziom płynu. nie może być za mało ale i nie za dużo!!!
    2. uzupełnij płyn w chłodnicy do pełna.
    3. odpal samochód i obserwuj co się dzieje z płynem w zbiorniczku jak samochód się nagrzewa. Nie odkręcaj tylko korka chłodnicy jak silnik jest ciepły!!!!
    Po nagrzaniu samochodu płynu w zbiorniczku powinno trochę przybyć ale nie tak żeby się wylewał. Nie powinno tam też nic bulgotać przy dodawaniu gazu.

    Co masz dokładnie na myśli pisząc:
    Cytat:
    "Płyn wybija w okolicach korka zbiorniczka"

    Czy to oznacza że przepełnia się ten zbiornik i dlatego wycieka płyn?
    Czy może coś bulgocze i wychlapuje ten płyn?
  • Poziom 5  
    MarioSpec

    Zbiornik się przepełnia i wyrzuca płyn przez otwory pod korkiem.

    PS
    Panowie, dzięki za pomoc. Jak na razie problem rozwiązany, pomogła wymiana chłodnicy -były sparciałe gumy(uszczelki pod korkiem i jakiś króciec tudzież rurka do której te gumy z korka dochodziły).

    PS
    Pozostaje jeszcze to "przyduszanie" na 2 i 3 biegu podczas przyspieszania - czy to mogą być świece?
  • Poziom 9  
    Witam Wszystkich
    Mama duży problem z uszczelką pod głowicą w CIVIC z 90r. silnikiem D16A6 zasilanie benzyna - gaz. Po raz trzeci wymieniałem uszczelkę pod głowicą. Sinik był kilka razy przegrzany. Przy każdej wymiana uszczelki pod głowicą. Obowiązkowe planowanie głowicy nowe uszczelki pod kolektorach i nowe śruby, termostat wszystko elring. Przy ostatniej wymianie uszczelki splanowany został również blok silnika, nowa chłodnica i wymiana pompy układu chłodzącego. Po przejechaniu około 2 tyś. km w zbiorniczku pojawiają się pęcherzyki powietrza prawdopodobnie kompresja. Po krótkim czasie silnik słabo odpala z rury wydechowej parowóz, na koniec wyrzucony płyn ze zbiorniczka wyrównawczego po przegazowaniu .
    Proszę o pomoc gdzie jest problem.