Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Honda Civic VII - Wyrzuca płyn chłodniczy ze zbiornika wyrównawczego.

AroSpider 22 Mar 2016 16:56 14202 19
  • #1
    AroSpider
    Level 7  
    Witam i proszę o poradę.
    Posiadam Civica 1.4 90kM VII gen. Zauwaźyłem ostatnio, źe przy zwìększeniu obrotów -dodaniu gazu na full-wyrzuca mi płyn chłodniczy ze zbiornika wyrównawczego(górą pod korkiem).Gdy silnik pracuje na niskich obrotach nic się nie dzieje. Co moźe być przyczyną?
    Ponadto podczas jazdy(przyspieszania) lekko dusi mi woza na 2 i 3 biegu.
    Czy jedno i drugie moźe mieć powiązanie ze sobą?
    Dzìęki za ew info.
    Pozdrawiam.

    PS
    Dziś wymieniony zbiorniczek na nowy + nowy korek na chłodnicy(stary miał sparciałe gumy). Problem z wyrzutem płynu nadal istnieje.
  • Helpful post
    #2
    złowrogi_boncur
    Level 27  
    Możliwe że układ jest zapowietrzony, odkręć korek i odpowietrzniki żeby się upewnić, pozostaje jeszcze kwestia czy auto się nie przegrzewa?
  • Helpful post
    #3
    Voytu$
    Level 19  
    Układ zapowietrzony albo uszczelka pod głowicą = jej remont.
  • #4
    AroSpider
    Level 7  
    złowrogi_boncur wrote:
    Możliwe że układ jest zapowietrzony, odkręć korek i odpowietrzniki żeby się upewnić, pozostaje jeszcze kwestia czy auto się nie przegrzewa?


    Było odpowietrzane. Nie przegrzewa, tzn nic mnie o tym nie informuje np. kontrolka.
  • Helpful post
    #5
    Voytu$
    Level 19  
    Jeśli korek podciśnienia był zmieniany, jeśli układ jest odpowietrzony to niestety, ale widzę duże szanse na uszczelkę pod głowicą. Z racji, że są to koszta 400+, dobrze by było gdybyś udał się do dobrego warsztatu i żeby to ocenili - są przyrządy do sprawdzania obecności CO2 w płynie chłodniczym. Lepiej się wcześniej upewnić niż pakować w koszty. Na 6 aut jakie miałem w 2 robiłem uszczelkę, choć do dziś pewności nie mam czy było to konieczne.
  • #6
    AroSpider
    Level 7  
    Nie ma objawów typu olej w płynie chłodniczym czy też na odwrót.
    Zauważyłem jeszcze, że na zimnym silniku po dodaniu gazu tego płynu nie wyrzuca. Dopiero jak pojeżdżę trochę i płyn jest ciepły.
  • Helpful post
    #7
    Voytu$
    Level 19  
    Olej może być czysty. Wszystko zależy gdzie uszczelka ma przedmuch. Jedyny w miarę miarodajny test o ile mi wiadomo jak pisałem obecność CO2 w płynie czy jakoś tak. Doświadczeni mechanicy mogą mnie poprawić ;) Tylko musisz znaleść warsztat który potrafi to sprawdzić / ma odpowiedni przyrząd.
  • #8
    AroSpider
    Level 7  
    Mechanik powiedział mi, że robili jakiś test na ewentualną usterkę uszczelki pod głowicą. Ma jeszcze dziś wymienić chłodnice. Zobaczymy co to da. Oby było dobrze już :)
  • #9
    andrzej20001
    Level 43  
    AroSpider wrote:
    Ma jeszcze dziś wymienić chłodnice
    Ale po co ???
  • Helpful post
    #10
    Damnian
    Level 34  
    Mam pytanie odnośnie problemu. W czym on tak na prawdę istnieje ? odkręcasz korek czekasz aż się zagrzeje i płyn wylatuje górą ? czy dodajesz gazu i woda sie przelewa górnym wężem ? oba zjawiska są normalne
  • #11
    andrzej20001
    Level 43  
    Damnian wrote:
    odkręcasz korek czekasz aż się zagrzeje i płyn wylatuje górą

    Jeśli tak robi to zawsze poleci..
  • Helpful post
    #12
    gimak
    Level 40  
    Jak korek jest sprawny to przy przedmuchach do układu powinny być bardzo twarde węże do chłodnicy, brak i tym informacji. Brak też informacji czy silnik jest zagazowany, bo były już podobne sytuacje i przyczyną był nieszczelny reduktor (gaz dostawał się do układu chłodzenia).
  • #13
    AroSpider
    Level 7  
    Damnian wrote:
    Mam pytanie odnośnie problemu. W czym on tak na prawdę istnieje ? odkręcasz korek czekasz aż się zagrzeje i płyn wylatuje górą ? czy dodajesz gazu i woda sie przelewa górnym wężem ? oba zjawiska są normalne


    Płyn w zbiorniczku w normie. Zaczynam jazdę. Na początku nic się nie dzieje. Zatrzymuję się, otwieram klapę i pociągam za linkę gazu kilkukrotnie. Nic nie wybija. Kontynuuję jazdę. Po jakimś czasie zatrzymuję się ponownie. Otwieram klapę, mokro. Pociągam za linkę gazu. Płyn wybija w okolicach korka zbiorniczka.
    Płyn raczej ciepły, nie gorący.

    PS
    Jestem laikiem jeśli chodzi o sprawy mechaniczno-elektryczne. Dlatego mogę tłumaczyć to nie fachowo...
  • Helpful post
    #14
    lemmak
    Level 21  
    A chłodnica i węże do niej idące są gorące czy letnie?
  • #15
    AroSpider
    Level 7  
    lemmak wrote:
    A chłodnica i węże do niej idące są gorące czy letnie?


    Raczej nie gorące...Da je się dotknąć palcami.
  • Helpful post
    #16
    Damnian
    Level 34  
    Wskazówka na desce rozdzielczej jaką temperaturę pokazuje ? wygląda jakby termostat był zablokowany
  • Helpful post
    #17
    MarioSpec
    Level 12  
    Miałem podobny problem w Civic VI. W zbiorniku płynu przybywało a silnik dostawał temperatury. "Fachowcy" proponowali wymianę chłodnicy ale nie dałem się naciągnąć ;). Trochę się nagłowiłem ale sam doszedłem do wniosku, że to uszczelka i po jej wymianie "jak ręką odjął".
    Myślę że w Civic VII chłodzenie jest podobne..
    Zrób tak:
    1. Na zimnym silniku sprawdź czy w zbiorniku jest odpowiedni poziom płynu. nie może być za mało ale i nie za dużo!!!
    2. uzupełnij płyn w chłodnicy do pełna.
    3. odpal samochód i obserwuj co się dzieje z płynem w zbiorniczku jak samochód się nagrzewa. Nie odkręcaj tylko korka chłodnicy jak silnik jest ciepły!!!!
    Po nagrzaniu samochodu płynu w zbiorniczku powinno trochę przybyć ale nie tak żeby się wylewał. Nie powinno tam też nic bulgotać przy dodawaniu gazu.

    Co masz dokładnie na myśli pisząc:
    Quote:
    "Płyn wybija w okolicach korka zbiorniczka"

    Czy to oznacza że przepełnia się ten zbiornik i dlatego wycieka płyn?
    Czy może coś bulgocze i wychlapuje ten płyn?
  • #18
    AroSpider
    Level 7  
    MarioSpec

    Zbiornik się przepełnia i wyrzuca płyn przez otwory pod korkiem.

    PS
    Panowie, dzięki za pomoc. Jak na razie problem rozwiązany, pomogła wymiana chłodnicy -były sparciałe gumy(uszczelki pod korkiem i jakiś króciec tudzież rurka do której te gumy z korka dochodziły).

    PS
    Pozostaje jeszcze to "przyduszanie" na 2 i 3 biegu podczas przyspieszania - czy to mogą być świece?
  • #19
    Domijan
    Level 10  
    Witam Wszystkich
    Mama duży problem z uszczelką pod głowicą w CIVIC z 90r. silnikiem D16A6 zasilanie benzyna - gaz. Po raz trzeci wymieniałem uszczelkę pod głowicą. Sinik był kilka razy przegrzany. Przy każdej wymiana uszczelki pod głowicą. Obowiązkowe planowanie głowicy nowe uszczelki pod kolektorach i nowe śruby, termostat wszystko elring. Przy ostatniej wymianie uszczelki splanowany został również blok silnika, nowa chłodnica i wymiana pompy układu chłodzącego. Po przejechaniu około 2 tyś. km w zbiorniczku pojawiają się pęcherzyki powietrza prawdopodobnie kompresja. Po krótkim czasie silnik słabo odpala z rury wydechowej parowóz, na koniec wyrzucony płyn ze zbiorniczka wyrównawczego po przegazowaniu .
    Proszę o pomoc gdzie jest problem.
  • #20
    eshaka
    Level 13  
    Domijan wrote:
    Witam Wszystkich
    Mama duży problem z uszczelką pod głowicą w CIVIC z 90r. silnikiem D16A6 zasilanie benzyna - gaz. Po raz trzeci wymieniałem uszczelkę pod głowicą. Sinik był kilka razy przegrzany. Przy każdej wymiana uszczelki pod głowicą. Obowiązkowe planowanie głowicy nowe uszczelki pod kolektorach i nowe śruby, termostat wszystko elring. Przy ostatniej wymianie uszczelki splanowany został również blok silnika, nowa chłodnica i wymiana pompy układu chłodzącego. Po przejechaniu około 2 tyś. km w zbiorniczku pojawiają się pęcherzyki powietrza prawdopodobnie kompresja. Po krótkim czasie silnik słabo odpala z rury wydechowej parowóz, na koniec wyrzucony płyn ze zbiorniczka wyrównawczego po przegazowaniu .
    Proszę o pomoc gdzie jest problem.


    Wiem ze stary temat ale to wyglądana peknieta glowice.