Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wsk 125 wysokie napięcie ładowania

davix12 23 Mar 2016 10:38 1161 5
  • #1 23 Mar 2016 10:38
    davix12
    Poziom 6  

    Witam, zrobiłem w swojej ws'ce ładowanie akumulatora na 12V dałem mostek prostowniczy 10A, regulator napięcia 12V od skutera i akumulator 12V/4Ah.
    Akumulator ładuje z tym, że przekracza 15V, a prawidłowe ładowanie powinno mieć około 14,3V - tak mi się wydaje, co można zmienić w tym układzie, żeby nie przekraczało napięcia 14,30V?
    Proszę o jakieś pomysły z Waszej strony.

    0 5
  • #2 23 Mar 2016 11:34
    M3lon6666
    Poziom 10  

    Jakowy masz ten regulator od skutera ?
    Z mojej strony budowałem kiedyś dwie sztuki wedle schematu:
    Wsk 125 wysokie napięcie ładowania

    Obie sztuki bardzo ładnie pracują jako ogranicznik prądu zapotrzebowanego dla akumulatora. Dokładniej na żółte podlejemy prąd z cewki ładowania następnie czerwony zielony do ładowanego aq i co najlepsze sense jest sygnałem jaki ma lądować aq podamy na niego 12V ładuje 12V, więc akumulator osiągnie 14.4 więcej nie poda na wiec nie będzie więcej ładowało testowałem i ładuje stopniowo dla zapotrzebowania akumulatora nawet przy rozładowanym nie ma efektu szoku. (Aq 8~10v nie jest ładowny bezpośrednio dużym napięciem 14V)
    Jednakowo jeden zawsze myk haczyk oba żółte muszą być podpięte by w pełni regulować prąd ładowania, więc jeśli masz regulator chiński również na 5 przewodów ( lub 4 sense na stałe do plusa ładowania kolory pozostałe się zgadzają ) pozostaje Ci odizolować drugi koniec cewki ładowania od masy i doprowadzić do regulatora.

    0
  • #3 23 Mar 2016 11:38
    Rzuuf
    Poziom 43  

    Witam!
    Jak widać, regulator napięcia nie reguluje napięcia ...
    Mostek 10A dla akumulatora 4Ah jest 10 razy przesadzony! A regulator powinien mieć ograniczenie napięcia do poniżej 14,4V i prąd 1A.
    Kiedyś miałem też WSK125, wtedy jeszcze był tam prostownik selenowy, a akumulator chyba 7Ah - zasilał tylko światła postojowe. Żarówka główna zasilana była prądem zmiennym - pamiętam, że jej światło było słabe, wymieniłem żarówkę na 12V zamiast 6V, ale o tej samej mocy - bardzo się poprawiło.

    0
  • #5 24 Mar 2016 20:04
    davix12
    Poziom 6  

    Oceni ktoś ten schemat co podałem wyżej???

    0
  • #6 25 Mar 2016 07:34
    jdubowski
    Specjalista - urządzenia lampowe

    davix12 napisał:
    Witam, zrobiłem w swojej ws'ce ładowanie akumulatora na 12V dałem mostek prostowniczy 10A, regulator napięcia 12V od skutera i akumulator 12V/4Ah.
    Akumulator ładuje z tym, że przekracza 15V, a prawidłowe ładowanie powinno mieć około 14,3V - tak mi się wydaje, co można zmienić w tym układzie, żeby nie przekraczało napięcia 14,30V?


    Zapewne regulator jest źle włączony w układ.
    BTW - oryginalnie WSK nie miała regulatora i raczej przeładowania nie obserwowano - może masz źle połączone cewki?

    Rzuuf napisał:
    Mostek 10A dla akumulatora 4Ah jest 10 razy przesadzony!


    To po pierwsze nie szkodzi, po drugie wydajność prądowa magneta może być większa niż 1A.

    davix12 napisał:
    Ja te cewki od świateł połączyłem szeregowo.


    Po co? ZTCP tam do ładowania była oddzielna cewka.

    davix12 napisał:
    Ten mój schemat wygląda tak:
    https://obrazki.elektroda.pl/7932118300 1458730411.jpg


    Masz tam mostek + regulator - większość regulatorów od skutera ma mostek wbudowany...

    0