Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zabezpieczenie podwozia -

koks140 23 Mar 2016 13:15 1002 6
  • #1 23 Mar 2016 13:15
    koks140
    Poziom 5  

    Od pewnego czasu zastanawia Mnie pewna kwestia, mianowicie jak w dzisiejszych czasach producenci zabezpieczają podwozia przed korozją. Kiedyś stosowano baranki itp, było to w miarę miękkie więc żaden kamień podwoziu nie straszny:).

    Chce kupić suzuki vitara 2015 ale jakoś tam baranka czy innej masy bitumicznej nie widziałem, nie wiem czy tylko ta marka ma tak w nowych samochodach czy każdy producent już tego nie stosuje??

    Jak to jest z tymi zabezpieczeniami teraz??

    0 6
  • #2 23 Mar 2016 16:45
    zed71
    Poziom 22  

    producenci dają tylko tyle zabezpieczenia aby .... wystarczyło na kilka lat. najczęściej dają cienką warstwę "baranka" (malowanego pod kolor auta) na zewnątrz i w profile zamknięte (wosk) ale nie po całości. Wystarczy spojrzeć na spód auta: pod fotelami- jest, w nadkolach- jest ale w tunelu gdzie "idzie" rura wydechowa już występuje tylko malowanie lakierem. Podobnie z tyłu: na dnie jest "baranek" a po bokach wnęki na koło zapasowe czy "pod" zderzakiem nie ma - jest tylko lakier. Po zakupie nowego autka lepiej zainwestować parę złotych na dodatkowe zabezpieczenie - na pewno nie zaszkodzi ;)

    1
  • #3 23 Mar 2016 17:00
    amator2000
    Poziom 20  

    3 lata temu ktoś w rodzinie kupił nowe, z salonu Suzuki Swift. Potem, podczas jakiejś wizyty w prywatnym serwisie okazało się, że to auto prawie w ogóle nie jest zabezpieczone antykorozyjnie, prywaciarz wziął, rozebrał i zrobił to, czego nie chciało się fabryce na Węgrzech.
    Więc z Vitarą pewno jest tak samo.

    0
  • #4 23 Mar 2016 23:39
    Tommy82
    Poziom 39  

    Jak chcesz jeździć dłużej jedź do firmy. Umyją podwozie i zakonserwują.
    Kiedyś robili lepiej.
    Kupiłem kiedyś malucha rocznik 90 przebieg 10 tyś, Auto było oddane do konserwacji jako nowe do dzisiaj (25 lat) jak w ciepły dzień coś dłubie przy nim (kupiłem do zabawy nie do jeżdżenia) to sobie łapy konserwacja uświnię bo zewsząd wypływa.

    1
  • #5 24 Mar 2016 13:08
    koks140
    Poziom 5  

    Ale czy we wszystkich markach tak słabo konserwują czy tylko suzuki??

    0
  • #6 24 Mar 2016 13:40
    amator2000
    Poziom 20  

    W niektórych modelach niektórych producentów :D :D :D karoserie są w całości z aluminium. Kup sobie takie i będziesz miał spokój z rudą.

    Unikaj aut z gwiazdą na masce, wyprodukowanych między 1995-2005 - w nich rdzewieją nawet kielichy amortyzatorów. Audi - wbrew opiniom - też nie szasta cynkiem :D :D :D
    Najlepiej zabezpieczone antykorozyjnie są auta francuskie - a najgorzej bryki z Kraju Kwitnącej Wiśni, natomiast dnem dna są japończyki składane w Turcji i GB.

    0
  • #7 29 Mar 2016 15:04
    jhosef
    Poziom 16  

    koks140 napisał:
    Od pewnego czasu zastanawia Mnie pewna kwestia, mianowicie jak w dzisiejszych czasach producenci zabezpieczają podwozia przed korozją. Kiedyś stosowano baranki itp, było to w miarę miękkie więc żaden kamień podwoziu nie straszny:).

    Chce kupić suzuki vitara 2015 ale jakoś tam baranka czy innej masy bitumicznej nie widziałem, nie wiem czy tylko ta marka ma tak w nowych samochodach czy każdy producent już tego nie stosuje??

    Jak to jest z tymi zabezpieczeniami teraz??


    Nie każdy tak postępuje ale na pewno wszyscy oszczędzają.

    Mając VW z 1991 roku, 2007 roku oraz 2012 roku widać, że bitum coraz droższy jest :)

    Ale bywają przypadki, gdzie nawet tego minimum nie ma.
    Pamiętam jak oglądaliśmy Twingo w 2011/2012 w salonie to w tylnych nadkolach był tylko lakier.
    Komora silnika w ogóle była w samym podkładzie.

    0