Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Seat Altea 1.9TDI, 2004r, nie działają nawiewy, pali bezpiecznik

AutoMotion 23 Mar 2016 16:09 11337 21
  • #1
    AutoMotion
    Level 6  
    Witam
    Auto: Seat Altea 1.9 TDI 105KM, rok 2004-5.
    Nawiewy manualne, klimatyzacja manualna.

    Problem: nie działa żaden bieg nawiewu, klimatyzacji. Podgrzewane fotele działają. Po wymianie spalonego bezpiecznika nr: 33 (regulator ogrzewania) 40A, podczas gdy włączam nawiew na bieg 1, ponownie pali bezpiecznik.
    W czym tkwi problem przepalającego się non stop bezpiecznika??

    Pozdrawiam
  • #2
    szymexs2020
    Level 11  
    Było coś wcześniej grzebane przy elektryce? Bardzo możliwe, że gdzieś jest zwarcie i pali bezpiecznik, albo szczotki w dmuchawie są wyrobione i zbyt duże obciążenie generuje i przepala bezpiecznik.
  • #3
    AutoMotion
    Level 6  
    Grzebane nie było nic. Jedynie co to akumulator się rozładował i wstawiony jest nowy. Od wstawienia nowego aku dzieje się to co się dzieje obecnie. Od czego zacząć? Gdzie szukać tego zwarcia
  • #4
    szymexs2020
    Level 11  
    Jeżeli nic nie było grzebane, to na 90% dmuchawa. W takim wypadku proponuję wyjąć dmuchawę i przesmarować szczotki lub wymienić całą dmuchawę.
  • #5
    AutoMotion
    Level 6  
    Okej, dzięki wielkie za podpowiedź. Mając na myśli dmuchawa + silnik dmuchawy? Znajduje się ona pod schowkiem pasażera.
  • #6
    szymexs2020
    Level 11  
    Tak, wypinasz wtyczkę od dmuchawy odkręcasz ją, prawdopodobnie będzie na trzech śrubach i wyciągasz. Po wyciągnięciu możesz jeszcze spróbować ją włączyć jak jest wyciągnięta i pomóc jej się rozkręcić, żeby była pewność w 100%.
  • #7
    mario 77
    Level 23  
    Po wypięciu kostki bez wyciągania możesz mu podać zasilanie i masę na krótko i będziesz pewny czy to sam silnik wentylatora czy np. podpalone złącze we wtyczce czy rezystor.

    Dodano po 8 [minuty]:

    szymexs2020 wrote:
    Po wyciągnięciu możesz jeszcze spróbować ją włączyć jak jest wyciągnięta i pomóc jej się rozkręcić, żeby była pewność w 100%.

    Nie proponowałbym koledze tak sprawdzać i jeszcze pomóc się jej rozkręcić bo jeśli zdarzyłoby się że zadziała to albo mu ją wyrwie z rąk albo zrobi krzywdę , szczególnie jeśli nigdy tego nie robił.
  • #8
    szymexs2020
    Level 11  
    mario 77 wrote:
    Po wypięciu kostki bez wyciągania możesz mu podać zasilanie i masę na krótko i będziesz pewny czy to sam silnik wentylatora czy np. podpalone złącze we wtyczce czy rezystor.


    Mam nadzieje, że kolega zachowa szczególną ostrożność, ja często tak robiłem ale rzeczywiście warto uważać. :)
  • #9
    AutoMotion
    Level 6  
    Dzięki wielkie za podpowiedzi ;) dam znać
  • #10
    AutoMotion
    Level 6  
    Okej. Sprawa wygląda tak że po wyczyszczeniu dmuchawy, działa tylko na 4 biegu. Jak się za to zabrać?
    Bo mój elektryk powiedział że lepiej kupić drugą sprawną dmuchawę, ale wolę spróbować sił naprawić to tanim kosztem.
  • #11
    mario 77
    Level 23  
    A elektryk nic ci nie wspomniał o rezystorze - oporniku dmuchawy?
  • #12
    AutoMotion
    Level 6  
    Elektryk poszedł na łatwizne i zaproponował od razu kupno nowej dmuchawy :P
  • #13
    AutoMotion
    Level 6  
    temat rozwiązany, bezpiecznik termiczny poszedł, czyli standardowo przy tych objawach
    za wszelkie podpowiedzi bardzo dziękuje ;)
  • #14
    buscar
    Level 11  
    Witajcie. Mam podobny problem tyle, ze z klimartonikiem. Dziwna sprawa bo wlaczajac nawiewy slysze jak dziala dmuchawa, ale z nawiewow nic nie leci. Gdzie szukac przyczyn w takiej sytuacji?
  • #15
    szymexs2020
    Level 11  
    buscar wrote:
    Witajcie. Mam podobny problem tyle, ze z klimartonikiem. Dziwna sprawa bo wlaczajac nawiewy slysze jak dziala dmuchawa, ale z nawiewow nic nie leci. Gdzie szukac przyczyn w takiej sytuacji?


    W takim razie zalecam sprawdzić filtr kabinowy, bo wszystko wskazuje na zapchany.
  • #16
    rafal.jaro
    VAG group specialist
    Albo był magik i zamienił plus z minusem przez co wentylator kręci się w drugą stronę wydmuchując powietrze z kabiny ;) Wczoraj przerabiałem.
  • #17
    buscar
    Level 11  
    U magików jeszcze nie byłem więc nie mógł nic zamienić.

    Co do filtra kabinowego, sprawdzę, ale nie chce mi się wierzyć, żeby to było przyczyną. Wymieniony byl jakieś 10 000 km temu. W wolnej chwili zerknę do filtra i do samej dmuchawy. Wykręcaliście może to ustrojstwo?
  • #18
    rafal.jaro
    VAG group specialist
    Tak śmiało idzie wykręcić, zró to i zobacz co się tam dzieje.
  • #19
    buscar
    Level 11  
    A zatem mam już nieco większą wiedzę, ale dalej nie znam rozwiązania problemu.

    Filtr kabinowy czysty, wentylator od nawiewów działa na każdym biegu. Okazało się, że po włączeniu obiegu wewnętrznego wszystkie nawiewy działają! Natomiast powietrze nie leci z żadnego nawiewu w pozycji cyrkulacji z zewnątrz.
    Czy to może być problem z jakąś klapą od nawiewów?
    W tygodniu podjadę podłączyć altee pod komputer. Próbowałem szukać w necie testu klimatronika, ale żadna z kombinacji klawiszy u mnie nie wywołuje testu.
  • #20
    rafal.jaro
    VAG group specialist
    Tak może to oznaczać problem z klapką obiegu. Sprawdź czy się rusza po wysterowaniu.
  • #21
    buscar
    Level 11  
    Zaglądałem kilka razy w okolice silnika dmuchawy szukałem też w okolixach podszybia ale nic akiego nie znalazłem. Mógłbyś mnie nakierować gdzie szukać?
  • #22
    rafal.jaro
    VAG group specialist
    Poszukaj jeszcze raz w podszybiu z lewej strony pojazdu czyli od pasażera.