Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Scania 124 L 420 HPI 2004 - Jak ustawić rozrząd ? rysunek/schemat

Piotrekstart 23 Mar 2016 17:46 2832 9
  • #1 23 Mar 2016 17:46
    Piotrekstart
    Poziom 13  

    Witam Ponownie.

    Rozebrałem dzisiaj silnik bo się okazało że jest uszkodzony wałek rozrządu. Nic by strasznego nie było gdy jak dostałem się do kuł zębatych to nie byłem wstanie ustawić kropek z sobą na kołach.
    No i teraz się zastanawiam czy one mają się zgrywać z sobą czy jakoś inaczej wiec moja wielka proźba o jakiś schemat protokół ustawienia kuł.
    I jak jest możliwość to od razu dla pewności bym prosił o opis ustawienia zaworów i pomp.

    2 9
  • #2 23 Mar 2016 19:43
    darfur5
    Poziom 30  

    Kropki muszą się zgrać , trzeba się trochę nakręcić ale w końcu się zgrają.

    2
  • #3 23 Mar 2016 19:51
    femama
    Poziom 13  

    Koło rozrządu osadzone nawale ma dwa punkty i są one opisane do jakiego typu motoru który znak. Koło wałka ma tylko jeden znak, a koło pośrednie ma znakjeden na dużym trybie i drugi znak na małym kole widoczny przez otworek w dużym kole. Także śmiało możesz rozkręcać. Żeby znaki się zgrały musiałbyś sobie trochę pokręcić wałem. Jutro dam dane do regulacji zaworów i pompowtrysków . Przyjrzyj się dobrze tulejkom wałka jeżeli są podtarte to przeciągnij nowe.

    3
  • #4 23 Mar 2016 20:31
    Piotrekstart
    Poziom 13  

    na wale jest w jednym miejscu podwójne nawiercenie
    zanim zdejmę koła to jeszcze pokręcę choć trochę już pokręciłem
    panewki wałka obejrzę jak go wyjmę
    powiedzcie na co jeszcze zwrócić uwagę puki rozebrany /głowice zwalone oddane na sprawdzenie/

    2
  • #6 27 Mar 2016 10:25
    Piotrekstart
    Poziom 13  

    wszystko w miarę poszło ok
    myśleliśmy że zdążą zrobić głowice ale nie udało się i po świętach dopiero zakładane
    teraz jeszcze pytanie w instrukcji jest regulacja zaworów i pomp w pde a jak wygląda w hpi jest tak samo ?

    0
  • #8 02 Kwi 2016 21:57
    Piotrekstart
    Poziom 13  

    Witam ponownie.
    Auto po składane /bez pomyłki się nie obyło ale udało się/ za pierwszym razem nie zwróciłem uwagi na oznaczenia i opis w instrukcji i nastawiłem go dla V ale poprawiliśmy i jest ok

    powiedzcie jeszcze mi i może też innym jak jest z uzupełnianiem płynu chłodzącego bo to tak opornie zawsze w tej scani idzie ....

    Dziękuje za pomoc i instrukcje
    pozdrawiam

    0
  • #9 02 Kwi 2016 22:08
    darfur5
    Poziom 30  

    Po prostu dmuchnij własnymi płucami w zbiornik a na pewno jej się odbije jak dziecku . Jeśli załapie to dolewaj płyn.

    1
  • #10 03 Kwi 2016 22:12
    kwantor
    Poziom 38  

    Płucami, to rozedmiesz się, Ja to robię sprężonym powietrzem przez wentyl wkręcony w korek. Zawór bezpieczeństwa odtwiera się przy 0,7 bara. Obroty zwiększyć do 700 i włączyć ogrzewan ie. Kręcenie aby zeszły się znaki, to moze być nawet 20 obrotów.. kiedyś padłem ze zmęczenia i odpuściłem, dlatego robię swoje znaki korektorem, albo ustawiam TDC down i zakładam wszystkie koła na znaki. Zależy co robię i jaki mam kaprys.:)

    1