Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Laserowa harfa i efekt gitarowy.

23 Mar 2016 22:24 528 5
  • Poziom 6  
    Cześć.
    Ostatnio przyszło mi do głowy że na projekt na uczelni zrobię sobie laserową harfę.
    Normalnie kiedy mikrokontroler/arduino wykrywa że jeden laser jest zakryty, na wyjście, wysyłany jest sygnał o odpowiedniej częstotliwości mający imitować odpowiednie tony instrumentu.
    Przy buzerze nie działa to najlepiej, ale już przy zwykłym głośniczku nie jest źle.

Nie jestem muzykiem więc nigdy nie interesowałem się efektami gitarowymi.
    Chciałbym jednak żeby dźwięk na wyjściu był bardzo...hmm...ciekawy, rockowy, zwyczajnie cieszący ucho.

Pomyślałem że może dodał bym na wyjście efekt gitarowy, tylko tu moje pytanie. Czy on zadziała?
    Wyobrażam sobie to tak że na wejście efektu gitarowego jest podawany odpowiedni ton(sygnał o odpowiedniej częstotliwości), czy sygnał na wyjściu będzie zmodulowany w taki sposób jak przy gitarze?

Będę wdzięczny za każdą merytoryczną wypowiedź.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 29  
    Harfa laserowa wysyła do całej reszty, rozkazy midi. Przetwarzanie analogowe to nieporozumienie poza tym szybkość przetwarzania. Dla zabawy jak najbardziej, na krótką metę, można się bawić.
  • Poziom 6  
    Czy jest jakikolwiek sposób żeby poprawić jakość dźwięku na głośniku?
  • Poziom 29  
    Lepsze oprogramowanie, szybszy procesor lepsza jakość wykonania, może się uda. Nie wiem, ale nie wyobrażam sobie obrobienia dźwięku w sytuacji kilkusekundowego wybrzmiewania dźwięku, kiedy spada amplituda dźwięku, leci w dół itp. W tym momencie układ analogowy leży na łopatkach. Chcąc pokonać pewne rzeczy trzeba zastosować coś w rodzaju efektu sustain, i wtedy całość już tylko będzie przypominać zbiór drutów do szarpania na siłę udających harfę.
  • Poziom 6