Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Briggs & Stratton - zawory - ciężko odpala

Mechanik Własny 24 Mar 2016 09:42 4080 6
  • #1 24 Mar 2016 09:42
    Mechanik Własny
    Poziom 4  

    Witam - chciałbym przekazać informacje (moim zdaniem b. przydatne) dla użytkowników silników Briggs & Stratton. Często zdarza się, że silnik ma "ciężki rozruch" (ciężko odpala - dekompresja) tak jakby akumulator był rozładowany (lub zużyty rozrusznik). Akumulator co 5 - 7 lat zazwyczaj jest do wymiany - rozrusznik raczej nie (b. rzadko zdarza się ażeby oryginalny rozrusznik był uszkodzony). Zazwyczaj przyczyną "ciężkiego rozruchu" jest źle ustawiony luz zaworowy co ma wpływ na złe działanie automatycznego mechanizmu dekompresyjnego. W silnikach B&S zazwyczaj (zgodnie z danymi producenta - instrukcją obsługi) zalecany jest luz zaworowy (na obydwu zaworach) od 0,10 mm do 0,15 mm. W starszych ( pow. 5-6 lat) silnikach należy ustawić luz zaworowy na 0,10 mm - w nowszych (do 5 lat) luz może być 0,15 mm. Bardzo ważna uwaga, ażeby nie ustawiać mniejszego luzu od minimalnego zalecanego przez producenta - w długim okresie może to spowodować "wypalenie" zaworu. Jeśli ktoś potrzebuje instrukcji ustawiania luzów - zapraszam do kontaktu. Dziękuję: Mechanik Domowy.

    6 6
  • #2 25 Mar 2016 01:22
    Tommy82
    Poziom 39  

    Jeszcze tylko modele silnika napisz.

    1
  • #3 25 Mar 2016 07:01
    Mechanik Własny
    Poziom 4  

    Witam ponownie - jaki powinien być luz zaworowy (w zależności od typu silnika) można dowiedzieć się ze strony internetowej Briggs & Stratton (pobrać / wydrukować instrukcję obsługi / użytkowania). Dziękuję: Mechanik Domowy.

    0
  • #4 29 Mar 2016 12:46
    Mechanik Własny
    Poziom 4  

    Witam ponownie - Briggs & Stratton - instrukcja ustawiania luzów zaworowych:
    - odkręcamy pokrywę zaworów,
    - odkręcamy świecę zapłonową,
    - ustawiamy tłok w fazie maksymalnego sprężania, tak ażeby "ciut" przekroczył najwyższe położenie (najlepiej wyczuć to ołówkiem - gdy tłok przekroczy najwyższe położenie i zacznie się cofać),
    - regulujemy luz zaworowy szczelinomierzem (w internecie jest wiele filmów w tym zakresie - można sobie obejrzeć).

    Jest jeszcze inny sposób regulacji luzów - gdy tłok jest w położeniu 3/4 fazy sprężania (włączona dekompresja) - osobiście nie polecam tego sposobu.

    Dziękuję: Mechanik Domowy.

    4
  • #5 06 Kwi 2016 13:35
    Mechanik Własny
    Poziom 4  

    Witam ponownie - jeśli ktoś chce sprawdzić rozrusznik - to może zrobić sobie obwód z żarówką i sprawdzić, czy jest przebicie z konwektora (miedziane pola) na obudowę lub stojan. Jeśli jest (żarówka się zaświeci - przebicie z konwektora na obudowę) to wirnik jest do przewinięcia. Jeśli ktoś obwód zamknie między różnymi polami konwektora - to żarówka będzie świecić na każdym polu (nie tylko na polach przeciwległych) - w tym przypadku nie świadczy to o uszkodzonym wirniku.

    Dziękuję: Mechanik Domowy

    0
  • #6 06 Kwi 2016 20:13
    Staszek49
    Poziom 34  

    Pierwszy słyszę, aby w rozruszniku był konwektor. Dotychczas nazywano to komutator.

    0