Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

yamaha aerox 2008r - skuter ma za wysokie obroty albo gasnie

kuba341097 24 Mar 2016 17:51 2931 8
  • #1
    kuba341097
    Level 7  
    Witam wszystkich
    mam problem z moim aeroxem .Jakis czas temu zwiekszylem pojemnosc mojego skutera do 70 ccm.Wymienilem gaznik na 19 mm , mam lepszy wydech tlok itp. Glowny problemem jest to ze po odpaleniu skutera albo gasnie albo wchodzi na (chyba) najwyzsze obroty i nie da sie z tym nic zrobic.Regulacja gaznika nic nie daje skuter w ogole nie reaguje na jakakolwiek regulacje.Dowiadywalem sie ze moze to obyc wina lewego powietrza ale nw gdzie moge go szukac, sprawdzilem juz chyba wszystko .
    Prosze o pomoc

    a i jeszcze chcialem sie zapytac o zaplon , mianowicie czy moze mniec on wplyw na dzialanie silnika i czy po wyianie tloku trzeba jakos ustawic zaplon bo skuter w ogole nie moze zlapac wolnych obotow
  • #2
    andseg
    Level 20  
    Witam.

    Masz rozregulowany gaźnik. Spróbuj załozyć stary, i zobacz co będzie.
    Jak mozesz, pokaż zdjęcie tago gaźnika.

    Ustawienie zapłonu po wymianie tłoka nie musi być zmieniane.
  • #3
    Staszek49
    Level 35  
    Jeśli masz silnik 2T, to sprawdź uszczelniacze wału silnika oraz prawidłowość dokręcenia gaźnika (równomierne i czy jest uszczelka). Ponadto na pracę silnika dwusuwowego ma wpływ tłumik tj. czy jest dedykowany do tego silnika i czy nie jest "zabity" nagarem, ale Ty masz nowy tłumik.
  • #4
    kuba341097
    Level 7  
    yamaha aerox 2008r - skuter ma za wysokie obroty albo gasnie

    Oto zdjęcia gaźnika oraz tłumnika, wiem za na zdj nie wiele widać ale jest to gaźnik " vicma " kupiony w sklepie inter Motors ma on przepływ 19 mm dałem za niego ok.300 zł yamaha aerox 2008r - skuter ma za wysokie obroty albo gasnie
  • #5
    andseg
    Level 20  
    To jest niezły gaźnik - ale dość skomplikowany - zdaje się że ten model ma elektroniczne sterowanie ssaniem.
    Moim zdaniem wymaga to regulacji przez kogoś kto ma wiedzę w temacie.
    Radzę znaleźć jakiegoś mechanika żeby to ustawił.
  • #6
    BANANvanDYK
    Level 41  
    kuba341097 wrote:
    jest to gaźnik " vicma " kupiony w sklepie inter Motors ma on przepływ 19 mm dałem za niego ok.300 zł

    Za połowę tej ceny kupiłbyś identyczny gaźnik TeiKei od Longjii. Już lepiej było w tej cenie kupić oryginał Dellorto 19 mm.
    Nic dziwnego że łapie lewe powietrze. Zostawiłeś króciec podciśnienia niepodłączony. Jaki Ty masz kranik?
  • #7
    kuba341097
    Level 7  
    Nie kupiłem deletro ponieważ nigdzie nie mogłem znaleźć takiego jakiego szukałem a ten doradził mi sprzedawca. Kruciec podniesienia jest na zdj nie podłączony ponieważ myślałem że jest coś nie tak z przepustnicą paliwa w baku i zrobiłem obejście przez butelkę po wodzie ale to nie było tao a z podłączonym króćcem silnik zachowywał się tak samo. A o jakim kranik mówisz?
  • #8
    BANANvanDYK
    Level 41  
    Jeśli można w ogóle wyeliminować problem tkwiący w gaźniku to pozostaje:
    - Uszczelniacz od strony wariatora (20x47 ze specjalnym kołnierzem blokującym przed wypadnięciem), lubią się zużywać.
    - Uszczelka pod cylindrem. Nie wiem czy dobrze zrozumiałem że ściągałeś cylinder po montażu, mogła się uszkodzić i masz teraz nieszczelność komory korbowej.
  • #9
    kuba341097
    Level 7  
    A jak wygląda ten uszczelniacz od strony wariatora mógłbyś podesłać jakieś zdj dla orientacji? Cylinder był wymieniany na nowy ale nie pamiętam czy była tam uszczelka sprawdzę to jak tylko bd mógł ale będzie to najszybciej po świętach i dam znać jak to wygląda.