Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Stilo Abarth - Kiepskie ładowanie

Lukasino 24 Mar 2016 22:04 1044 26
  • #1 24 Mar 2016 22:04
    Lukasino
    Poziom 16  

    Witam,

    Od niedawna jestem posiadaczem Fiata Stilo Abarth, z wieloma problemami już sobie poradziłem, ale mam obecnie problem z ładowaniem. Akumulator mam nowy (dobrany przez sprzedawce z katalogu). Od paru dni przy gaszeniu silnika pojawia się komunikat (alternator fail, ale nie zawsze), kupiłem nowy z ASO 140A, ale ładowanie jest identyczne jak na starym czyli 13.9V przy włączonych światłach, klimie, radiu, a po włączeniu dmuchawy na max, oraz ogrzewania tylnej szyby i siedzeń spada do 13 i powoli rośnie do 13.5V. Kombinowałem z różnym ustawieniami, ale nie udało mi się przekroczyć 14V. Podejrzewam problem z kiepską masą. Czy mogę na próbę podłączyć przewód rozruchowy między alternatorem, a biegunem ujemnym akumulatora?, myślałem też i podłączeniu miernika bezpośrednio pod +alternatora oraz - pod obudowę alternatora. Będę wdzięczny za wskazówki jak szybko zdiagnozować czy problem.

    0 26
  • #2 24 Mar 2016 22:47
    robi1214
    Poziom 31  

    Zmierz bezpośrednio przy alternatorze- tak jak napisałeś.

    0
  • #3 25 Mar 2016 09:45
    Venarnarco
    Poziom 13  

    Walczyłem z podobnym problemem. Sprawdz mocowania przewodu ujemnego na silniku i do karoseri, lubi korodowac, sprawdz też obroty silnika podczas obciążania, powinny spaść a następnie wyrownac sie do poziomu 900 obrotów.

    0
  • #4 25 Mar 2016 10:50
    tzok
    Moderator Samochody

    Kabel "plusowy" z alternatora idzie do włącznika rozrusznika i stamtąd do akumulatora. To są dwa oddzielne kable z końcówkami oczkowymi. Problemem może być nie tylko korozja samych końcówek, co słaby kontakt na styku przewód-końcówka (są zaciskane). Ja zrobiłem drugi kabel łączący bezpośrednio alternator z akumulatorem (o przekroju takim jak oryginalny) i podłączyłem go równolegle z oryginalnym.

    Alternator fail może sugerować problem z obwodem sterowania (wzbudzania) alternatora.

    0
  • #5 25 Mar 2016 12:09
    Lukasino
    Poziom 16  

    Dzięki wszystkim, sprawdzę jutro i dam znać. Wesołych Świąt :)

    0
  • #7 26 Mar 2016 21:22
    Lukasino
    Poziom 16  

    Witam,

    Zrobiłem kilka prób:
    1. Podłączyłem "+" i "-"do alternatora i jest ok.
    2. Podłączyłem obudowę alternatora bezpośrednio z minusem akumulatora dodatkowym przewodem, "+" i "-" miernika podłączyłem do akumulatora, napięcie 13.9V
    3. Podłączyłem "+" miernika do alternatora, a "-" do akumulatora, napięcie ok (to samo, gdy podłącze do karoserii).

    Sprawdzę na kanale przewody przy rozruszniku, wygląda że problem jest z przewodem plusowym, myślę żeby dać dodatkowy przewód między alternatorem, a akumulatorem, gdyby się na to zdecydował to jaki bezpiecznik najlepiej zastosować? (alternator 140A, Aku 63aH), przekrój przewodu dobiorę do bezpiecznika.

    0
  • Pomocny post
    #8 26 Mar 2016 22:10
    tzok
    Moderator Samochody

    Lukasino napisał:
    myślę żeby dać dodatkowy przewód między alternatorem, a akumulatorem, gdyby się na to zdecydował to jaki bezpiecznik najlepiej zastosować?
    Żaden - tam nie ma i nigdy nie było bezpiecznika, tylko oryginalny przewód jest w 2 kawałkach (alternator - rozrusznik i rozrusznik - akumulator). Dajesz dodatkowy przewód równolegle do starego, najlepiej w peszlu i przypinasz go opaskami do oryginalnego przewodu, by o nic nie ocierał. Przewód zakańczasz końcówkami oczkowymi (nie widełkowymi, by się nie wysunął w razie poluzowania śruby), zaciskanymi i możesz dodatkowo zalutować i zabezpieczyć termokurczką z klejem by woda nie dostawała się pod izolację przewodu.

    0
  • #9 28 Mar 2016 10:56
    Lukasino
    Poziom 16  

    tzok napisał:
    Lukasino napisał:
    myślę żeby dać dodatkowy przewód między alternatorem, a akumulatorem, gdyby się na to zdecydował to jaki bezpiecznik najlepiej zastosować?
    Żaden - tam nie ma i nigdy nie było bezpiecznika, tylko oryginalny przewód jest w 2 kawałkach (alternator - rozrusznik i rozrusznik - akumulator). Dajesz dodatkowy przewód równolegle do starego, najlepiej w peszlu i przypinasz go opaskami do oryginalnego przewodu, by o nic nie ocierał. Przewód zakańczasz końcówkami oczkowymi (nie widełkowymi, by się nie wysunął w razie poluzowania śruby), zaciskanymi i możesz dodatkowo zalutować i zabezpieczyć termokurczką z klejem by woda nie dostawała się pod izolację przewodu.


    Nie sprawdzałem na kanale, ale z tego co piszesz to połączenie jest szeregowe, a rozrusznik jest chyba zabezpieczony bezpiecznikiem taśmowym 70A lub 80A, jeżeli tak to alternator również jest na tym samym bezpieczniku?.

    0
  • #10 28 Mar 2016 11:00
    decybel91
    Poziom 39  

    Tak alternator na tym samym bezpieczniku, tylko że to jest 150-200A.
    Pozdrawiam

    0
  • #11 28 Mar 2016 11:02
    Aleksander_01
    Poziom 39  

    Przecież te napięcia są dobre, tam nie ma czego szukać. Co najwyżej sprawdź spadek napięcia między + alternatora a + akumulatora. Przyjmuje się max spadek 0,2 V.

    0
  • #12 28 Mar 2016 11:13
    Lukasino
    Poziom 16  

    decybel91 napisał:
    Tak alternator na tym samym bezpieczniku, tylko że to jest 150-200A.
    Pozdrawiam


    Ok dzięki, to w sumie mogę ten dodatkowy przewód z alternatora pod ten sam bezpiecznik?.

    Dodano po 8 [minuty]:

    Aleksander_01 napisał:
    Przecież te napięcia są dobre, tam nie ma czego szukać. Co najwyżej sprawdź spadek napięcia między + alternatora a + akumulatora. Przyjmuje się max spadek 0,2 V.


    W pierwszym poście pisałem, spadek jest znaczny, pod obciążeniem napięcie spada poniżej 13V i powoli rośnie do 13.5V (mierzone na + z aku), na wolnych obrotach. Jak dołożę coś jeszcze to spada nawet do 12.5V, na alternatorze mam w tym samym czasie 14V, a jak dodam gazu to nawet 14.4V i napięcie tak mocno nie skacze przy obciążeniu.

    0
  • #13 28 Mar 2016 11:18
    kamil win
    Poziom 11  

    Witam a sprawdz czy wszędzie jest dobry styk na masie i na innych kablach moim zdaniem podciaganie nowych kabli to nie rozwiązanie trzeba znaleśc przyczynę czemu stara instalacja szfankuje poczyść i sprawdz wszystkie masy i na akumulatorze na klemach i na alternatorze i na rozruszniku czy nie są zasniedzałe

    Dodano po 2 [minuty]:

    jesli gdzieś nie ma dobrego styku to silnik i kompurery bedą szukać zasilanie z innych miejsc wiec trzeba znaleś przyczynę możesz dołożyć naprzykład jeszcze dodatkową mase z silnika na ramę miedzianym paskiem to nie zaszkodzi

    0
  • #14 28 Mar 2016 11:22
    Lukasino
    Poziom 16  

    kamil win napisał:
    Witam a sprawdz czy wszędzie jest dobry styk na masie i na innych kablach moim zdaniem podciaganie nowych kabli to nie rozwiązanie trzeba znaleśc przyczynę czemu stara instalacja szfankuje poczyść i sprawdz wszystkie masy i na akumulatorze na klemach i na alternatorze i na rozruszniku czy nie są zasniedzałe


    Problem jest pewnie przy rozruszniku, jak koledzy pisali wyżej połączenie jest szeregowe, na kanale jeszcze nie sprawdziłem. Problem masy raczej odpada, bo mierzyłem pod obciążeniem podpinając + do alternatora a - w różnych miejscach karoserii i było 14V lub 14.4V. Napięcie spada tylko gdy + sprawdzam przy aku. Oczywiście spróbuje przeczyścić te styki, teraz to podejrzewam ten pierwszy przewód do rozrusznika, bo przy zapalaniu, zaczyna kręcić z pewnym opóźnieniem (niewielkim, ale jednak).

    0
  • #15 28 Mar 2016 11:30
    kamil win
    Poziom 11  

    no a opużnienie w kręceniu morze powodować albo słaby styk na plusie albo na masie albo też wytarte już szczotki w rozruszniku. a zmierz plus na alternatorze i na silniku bo masa w samochodzie to nie tylko jest na karoseri z akumulatora idzie na skrzynie skrzynia jest zmasowana z silmikiem i na karoserie

    Dodano po 1 [minuty]:

    szeregowe bo z akumulatora idzie na rozrusznik a z rozrusznika na alternator i te styki w pierwszej kolejności trzeba posprawdzać i na masie i na plus

    0
  • #16 28 Mar 2016 11:37
    Lukasino
    Poziom 16  

    kamil win napisał:
    no a opużnienie w kręceniu morze powodować albo słaby styk na plusie albo na masie albo też wytarte już szczotki w rozruszniku. a zmierz plus na alternatorze i na silniku bo masa w samochodzie to nie tylko jest na karoseri z akumulatora idzie na skrzynie skrzynia jest zmasowana z silmikiem i na karoserie

    Dodano po 1 [minuty]:

    szeregowe bo z akumulatora idzie na rozrusznik a z rozrusznika na alternator i te styki w pierwszej kolejności trzeba posprawdzać i na masie i na plus


    Sprawdziłem, pisałem wyżej, gdy + mierzę przy alternatorze wszystko jest ok, nieważne gdzie przyłożę masę. Ok, dam znać po sprawdzeniu przewodów do rozrusznika. Na razie dzięki za pomoc.

    0
  • #17 28 Mar 2016 11:42
    Aleksander_01
    Poziom 39  

    Masz wszystko w porządku, ten altek pracuje na zakrzywieniu charakterystyki i stąd te 13,9 V a po lekkim dodaniu gazu wzrasta do 14,4 V. Gdybyś miał spadek na przewodach to zwiększałby on się wraz z dodaniem gazu.
    Daj mu 2000 rpm i sprawdź napięcie na + alternatora i na plusie akumulatora, norma wynosi do 0,2 V.

    0
  • #18 28 Mar 2016 12:10
    Lukasino
    Poziom 16  

    Aleksander_01 napisał:
    Masz wszystko w porządku, ten altek pracuje na zakrzywieniu charakterystyki i stąd te 13,9 V a po lekkim dodaniu gazu wzrasta do 14,4 V. Gdybyś miał spadek na przewodach to zwiększałby on się wraz z dodaniem gazu.
    Daj mu 2000 rpm i sprawdź napięcie na + alternatora i na plusie akumulatora, norma wynosi do 0,2 V.


    Ale tej w chwili nie mam 14.4V, ani nawet 14V, przeczytaj od początku, w tej chwili mam max 13.9V bez obciążenia i choćby nie wiem jak gazował to nie przekroczę 13.9V (mierzone przy akumulatorze, gdy włączę światła spada jak do tego dodamy np: ogrzewanie kabiny, tylnej szyby (już spada do 13V), jak dodam jeszcze coś np: ogrzewanie foteli to już mam 12.75V i dojdzie tylko do 13V, ale gdy zrobię to samo co napisałem, ale mierze "+" przy alternatorze to napięcie jest zawsze 14V lub przy gazowaniu 14.4V.

    0
  • #19 28 Mar 2016 12:29
    PEPE64
    Poziom 16  

    To może wymontuj te przewody i oblutuj połączenia końcówek, sprawdzając przy okazji czy nie ma np. zmęczenia materiału. Czasami izolacja wygląda ok, a przewód w środku połamany.

    0
  • #20 28 Mar 2016 12:39
    Aleksander_01
    Poziom 39  

    Daj dodatkowy przewód 6mm² między + altka i + akumy.

    0
  • #21 28 Mar 2016 14:08
    Karaczan
    Poziom 39  

    Chyba 2x w życiu widziałem żeby Fiatowski alternator osiągał 14.4V.
    14.2V to na ogół max.
    Te 13.9V to bardzo częsty widok, łącznie ze spadkiem do 13.5V przy bardzo dużym obciążeniu na wolnych obrotach.
    I to jest uznawane przez ASO jako norma (oczywiście w nowych autach, na gwarancji, po gwarancji niektóre normy się magicznie śrubują, wiadomo, kasa po gwarancji inna...). I nie ma co z tym walczyć. Ten typ tak ma.
    Co do komunikatu Alternator Fail, to wina raczej albo problemu na kablu D+, albo BodyComputera, albo zegarów, które jak wiadomo w Stilo lubią sprawiać problemy czasem.

    0
  • #23 28 Mar 2016 18:10
    tzok
    Moderator Samochody

    Lukasino napisał:
    Ok dzięki, to w sumie mogę ten dodatkowy przewód z alternatora pod ten sam bezpiecznik?
    Jeśli masz tam bezpiecznik to możesz, a nawet powinieneś.

    0
  • #24 02 Kwi 2016 20:03
    Lukasino
    Poziom 16  

    Witam,

    W międzyczasie zdemontowałem kompresor klimatyzacji bo miałem łożysko do wymiany, poprosiłem mechaników o sprawdzenie przewodów przy rozruszniku. Miejsce to wyczyścili, dokręcili śruby, ale napięcie było podobne. Dzisiaj dałem nowy przewód 16 mm2 między alternatorem a akumulatorem i jest ok, napięcie w końcu mierzone na klemach daje ponad 14V, przy okazji dałem dodatkowy przewód masowy do karoserii, gdyby znowu się pojawił komunikat "alternator failure" to gdzie może być problem?.

    0
  • #25 02 Kwi 2016 20:16
    PEPE64
    Poziom 16  

    Jak masz dobrze, to nie zapeszaj;)

    0
  • #26 02 Kwi 2016 20:21
    Lukasino
    Poziom 16  

    PEPE64 napisał:
    Jak masz dobrze, to nie zapeszaj;)


    Zaraz po montażu pojawił się komunikat :), ale później było ok, sprawdzę jutro.

    0
  • #27 04 Kwi 2016 07:25
    Lukasino
    Poziom 16  

    Karaczan napisał:
    Chyba 2x w życiu widziałem żeby Fiatowski alternator osiągał 14.4V.
    14.2V to na ogół max.
    Te 13.9V to bardzo częsty widok, łącznie ze spadkiem do 13.5V przy bardzo dużym obciążeniu na wolnych obrotach.
    I to jest uznawane przez ASO jako norma (oczywiście w nowych autach, na gwarancji, po gwarancji niektóre normy się magicznie śrubują, wiadomo, kasa po gwarancji inna...). I nie ma co z tym walczyć. Ten typ tak ma.
    Co do komunikatu Alternator Fail, to wina raczej albo problemu na kablu D+, albo BodyComputera, albo zegarów, które jak wiadomo w Stilo lubią sprawiać problemy czasem.


    Napięcie mam już dobre, ale czasami jeszcze wyświetli się komunikat, rzadziej ale jednak, podejrzewam ten przewód D+ z alternatora, z jednej strony jest podłączony do alternatora, a z drugiej?, sprawdzę jeszcze napięcie na tym, przewodzie.

    0