Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Megane I 1,9D - urwany rozrząd.

24 Mar 2016 23:03 1323 6
  • Poziom 15  
    Witam, posiadam Renault Megane I 1,9D 1997r. W aucie został urwany pasek i oberwał się klin na wałku rozrządu. Poskładałem wszystko do kupy i auto odpaliło normalnie, ale wydaje mi się, że chodzi jakby za głośno. Mam jedno pytanie jak powinien być ustawiony rozrząd? U mnie wygląda to tak:
    - wałek rozrządu - cecha jest ustawiona na godzinę 12
    - pompa - cecha według wyznaczenia przez pasek ( godzina 3)
    - wał korbowy - i tutaj mam największy problem, jak to ma być dokładnie ustawione?
    Ustawiłem to według tego obrazka
    Renault Megane I 1,9D - urwany rozrząd.
    I teraz pytanie czy wał korbowy - cecha ma być ustawiona na godzinę 6 czy może na 7? U mnie to obecnie wygląda tak, że wałek rozrządu ustawiłem idealnie na godzinę 12 i teraz jak kręcę wałem korbowym to dochodzi mi na godzinę 7 i stop. Wał korbowy jest zblokowany. Nie da się przejechać na godzinę 6.

    Auto odpala normalnie, nie dymi ale wydaje mi się, że chodzi za głośno. Czy jest jakiś sposób poprawnego ustawienia tego? Patrzyłem też na to okienko przy skrzyni. Robiłem różne kombinacje ale tam nigdy nie mogłem złapać żadnego punktu odniesienia. Pierwsze moje ustawienie było takie, że wał korbowy był ustawiony na godzinę 7;30 wtedy chodziło to wydaje mi się głośniej. Przesunąłem to o jeden ząbek i teraz jest na godzinie 7. Dalej już się nie da.

    Zostawić to w spokoju czy jeszcze coś kombinować?
  • Poziom 43  
    Na początek wykręć świece i zmierz sprężanie.
    Możesz mieć krzywy zawór, który się oberwie po czasie.
  • Poziom 6  
    ziooober88 napisał:
    na 7
    tak
    ziooober88 napisał:
    Nie da się przejechać na godzinę 6.
    nigdy nie cofaj
    Pewnie pompy nie ustawiłeś
  • Poziom 15  
    Czyli musi zostać tak jak jest. Kolego pompa nie ma tutaj nic do blokowania bo blokuje się na wałku rozrządu.

    Jak było ustawione na 7:30 to jak obracałem wszystkim ręcznie to ciężko się to kręciło. Przestawiłem o jeden ząbek na wale korbowym, na godzinę 7 to zaczęło to lżej chodzić.

    W takim wypadku najprawdopodobniej zostawię to tak jak jest i tak będę jeździł.
  • Poziom 6  
    ziooober88 napisał:
    pompa nie ma tutaj nic do blokowania
    kto ci powiedział że ma?
  • Poziom 15  
    DPDO napisał:
    ziooober88 napisał:
    pompa nie ma tutaj nic do blokowania
    kto ci powiedział że ma?



    Kolego niby co ona może blokować?
  • Poziom 15  
    Auto oddałem do speca który założył poprawnie rozrząd i ustawił wszystko tak jak się należy. Jak długo będzie działało to się okaże, narazie działa :) Dziękuję wszystkim za pomoc.