Radio zasilane bezpośrednio (bez żadnej przetwornicy) z akumulatora. Stopień końcowy zrealizowany na tranzystorach RCA 16585 (NPN) i RCA 18320 (PNP).
Wyjście na głośnik przez kondensator 1000uF/16V - Który okazał się przebity...
W efekcie tranzystor NPN również się spalił.
Po wymianie na parę BD 243 (NPN) i BD 242 (PNP) radyjko ożyło.
Przy okazji wymieniłem też kondensatory na płytce wzmacniacza MCz - mimo, że na mierniku wskazywały w miarę poprawne wartości - wychodząc z założenia, że "skoro jeden, to może i następny".
Ponieważ zarówno schemat jak i same dane tranzystorów są dość trudno dostępne, postanowiłem opisać najważniejsze szczegóły tu - na elektrodzie.
Radio należy do zabytków (klasyk ze starych modeli Mercedesa), więc szkoda skazywać na złomowisko.
BD242/243 jest moim zdaniem najbliższy parametrami do oryginalnych RCA, co zresztą potwierdza się podczas testów.
Wyjście na głośnik przez kondensator 1000uF/16V - Który okazał się przebity...
W efekcie tranzystor NPN również się spalił.
Po wymianie na parę BD 243 (NPN) i BD 242 (PNP) radyjko ożyło.
Przy okazji wymieniłem też kondensatory na płytce wzmacniacza MCz - mimo, że na mierniku wskazywały w miarę poprawne wartości - wychodząc z założenia, że "skoro jeden, to może i następny".
Ponieważ zarówno schemat jak i same dane tranzystorów są dość trudno dostępne, postanowiłem opisać najważniejsze szczegóły tu - na elektrodzie.
Radio należy do zabytków (klasyk ze starych modeli Mercedesa), więc szkoda skazywać na złomowisko.
BD242/243 jest moim zdaniem najbliższy parametrami do oryginalnych RCA, co zresztą potwierdza się podczas testów.