Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ploblemy z wtryskiem paliwa Renault Megane II 1,5dci

Johnnny23 25 Mar 2016 21:49 2697 13
  • #1
    Johnnny23
    Level 7  
    Witam,
    Ostatnio miałem problem z odpaleniem Meganki. Silnik podczas jazdy nagle zaczął szarpać i po dojechaniu do domu nagle zgasł. Zaprowadziłem do mechanika, stwierdził że trzeba sprawdzić wtryski. Wtryski zawiozłem do sprawdzenia i wyszło że jest za małe ciśnienie w każdym wtrysku i należy zregenerować. Zakupiłem używane wtryski od rozbitka po sprawdzeniu. Mechanik włożył i na początku wszystko było ok a później powiedział że jeden ze wtrysków przelewa. Co w tej sytuacji zrobić? Czy istnieje możliwość że wtrysk nagle zaczął przelewać? wtryski przed włożeniem były sprawdzone.
  • #3
    Johnnny23
    Level 7  
    To na chwilę obecną co najlepiej było by zrobić w tej sytuacji? Czy jest możliwość żeby ten wtrysk padł z dnia na dzień?
  • #4
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    Johnnny23 wrote:
    Czy jest możliwość żeby ten wtrysk padł z dnia na dzień?


    Tak oczywiście, na początek sprawdź czy w filtrze paliwa są opiłki.

    Dodano po 35 [sekundy]:

    Jak się zacznie błyszczeć pod światło latarki to masz przechlapane.
  • #5
    Johnnny23
    Level 7  
    Filtr paliwa wymieniony bo rzekomo była woda w środku.
  • #6
    dzinek6
    Level 11  
    Niech ten wtrysk wlozy na miejsce ktoregos z pozostalych. Dowiesz sie czy to napewno wina wtrysku.
  • #7
    Johnnny23
    Level 7  
    Dzięki kolego, czyli mówisz że może pomóc jak przełoży na miejsce innego wtrysku?
  • #8
    daras41
    Level 25  
    Przed wymianą wtryskiwaczy zawsze trzeba rozebrać i sprawdzić pompę wysokiego ciśnienia bo lubi sypać opiłkami. Jeśli tego nie zrobisz rozwalisz nowe wtryski momentalnie. Jeśli sypie, układ do naprawy w całości. Można zrobić z używek ale zawsze pompa do kontroli. Czyszczenie listwy przewodów , nowy filtr paliwa i magnes do zbiornika ;)
  • #9
    Johnnny23
    Level 7  
    Dzięki zbiornik wyczyszczony, filtr wymieniony. Tylko teraz daje za dużą ilość paliwa do jednego wtrysku, wtyskakuje komunikat na komputerze że awaria wtrysku. A przed włożeniem były sprawdzone.
  • #10
    pawelelek22
    Level 13  
    Do całkowitego wyeliminowania problemu należy wykonać kompletne czyszczenie baku rurek doprowadzających ropę do filtra oraz z pompy do wtrysków (łącznie z przedmuchaniem rozdzielacza). Sprawdzenie głowicy pompy i pompy wstępnej w tejże pompie. Wymiana zaworków + ew. końcówek wtryskiwaczy!
  • #11
    Johnnny23
    Level 7  
    Ok, czyli przelewanie paliwa przez wtryskiwacz może wynikać z zanieczyszczonego układu paliwowego?
  • #12
    pawelelek22
    Level 13  
    Niee! Robisz wszystko od tyłu. Usterki w tego typu układach Delphi powinny być już znane praktycznie w każdym lepszym zakładzie elektromechanicznym lub mechanicznym.
    Już przy pierwszym kontakcie z mechanikiem powinien zaproponować Ci demontaż baku i sprawdzenie czy nie ma opiłków, a bardziej profesjonalne podejście demontaż i sprawdzenie pompy. Nie zawsze przy rozcięciu filtra można stwierdzić czy pompa opiłkuje.
    Po włożeniu wtryskiwaczy samochód chodził prawidłowo przez ile godzinę, tydzień -dwa?
  • #13
    dzinek6
    Level 11  
    Zrob tak jak ci pisalem wczesniej. Wtrysk wloz w inne miejsce i zobacz czy dawkuje tak samo.
  • #14
    Johnnny23
    Level 7  
    Wtrysk chodził dobrze ok godziny po włożeniu, później zaczął przelewać.